צילום

סקירה: Osmo Pocket של DJI – תחליף את הסמארטפון בצילום וידיאו?

חברת DJI המוכרת מתחום הרחפנים השיקה לא מזמן את ה-Osmo Pocket, מדובר בעצם בכיוון אחר של מוט הסלפי המשוכלל – Osmo Mobile, הכולל ג'ירוסקופ לתיקון רעידות. הפוקט היא מצלמה הכוללת מייצב תמונה (גימבל) המאפשר לצלמי האקסטרים וצלמי הווידיאו החובבים, לקבל איכות קליפים יציבה שהם לא מסוגלים לקבל עם הסמארטפון או מצלמה אחרת שלהם.

20190101_163221
האריזה הקומפקטית של אוזמו פוקט. צילום צחי הופמן

התקנה ואפליקציה: DJI פיתחו אפליקציה חדשה עבור הפוקט בשם DJI Mimo, היא מתחברת לחשבון ה-DJI במקרה שיש לכם כזה, כך שתוכלו לראות תוכן שגיביתם בעבר לשירות הענן של החברה. עבור השימוש הראשוני חייבים לאקטב את המצלמה דרך האפליקציה, מה שאומר חיבור פיזי של הפוקט לסמארטפון באמצעות אחד המתאמים המגיעים בערכה (USB-C או לייטינינג). התהליך לוקח זמן קצר ולאחר האישור של DJI אפשר לההתחיל להשתמש במצלמה. באופן כללי האפליקציה היא חלק חשוב בשימוש של המצלמה.

עיצוב: הפוקט היא מצלמה קומפקטית, היא נראית כמו מלבן מוזר עם ראש מסתובב. הפוקט שוקלת רק 116 גרם והיא תיכנס לכם בקלות לכיס המכנסיים (יש גם כיסוי המגיע בערכה). בזכות הנדסת האנוש של המצלמה, קל לתפוס אותה ביד בזמן הצילום והיא גם מאפשרת חיבור פיזי נוח לסמארטפון. יש לה בסך הכל שני כפתורים לתפעול ומסך מגע קטנטן. לפוקט אין זיכרון פנימי, מה שמחייב אתכם להשתמש בכרטיס זיכרון, אשר הכניסה אליו נגישה כל הזמן, מכיוון שהיא ממוקמת בצד הידית. למרות שמדובר בסוג של מצלמת אקסטרים היא מאוד רגישה, לאחר שזאת נפלה מגובה של מטר וקצת על חול, היא הפסיקה לעבוד.

Screenshot (138) (1)

ממשק: ממשק המצלמה מציג במצב תמונה את נפח האחסון שנשאר בכרטיס הזיכרון ובמצב וידיאו את זמן הצילום שנותר. בצד הימני של המסך קיימת גלגלת וירטואלית המאפשרת לשלוט בזווית המצלמה. החלקה עם האצבע מארבעת הכיוונים השונים מכניסה אל גלריית התמונות, הגדרות כלליות, הגדרות של הגימבל כמו מצב סלפי, קביעת מהירות מעקב ואפשרויות מעקב שונות. עוד אופציות הן בחירת מצבי הצילום: תמונה, וידיאו, Timelaps, Motionlaps ופנורמי. כאמור, לפוקט יש שני כפתוריים פיזיים, השמאלי משמש להקלטה והימני להפעלת המצלמה. לחיצה כפולה על הכפתור הימני תייצב את הגימבל במרכז ולחיצה משולשת תעביר את המצלמה למצב סלפי.

צילום: הרעיון של הפוקט היא לאפשר צילום וידיאו עם תמונה יציבה, שמייד גורמת לתחושה איכותית יותר של הצילום. לפוקט יש גימבל בעל 3 צירים המספק את היציבות של הצילום, לעומת הרעידות שאתם בוודאי מקבלים בצילום וידיאו עם הסמארטפון שלכם.  מצב אקטיב טראק מאפשר למצלמה לעקוב אחרי אדם, כאשר אתם מחזיקים את המצלמה במקום. מצב FPV עוקב אחר דמות בצורה דינמית בה התזוזה של המצלמה מהירה יותר אבל גם חלקה. קיים גם מצב צילום איטי וצילום תמונה פנורמית המתבצעת בצורה אוטומטית.

המצלמה בפוקט היא בעצם זאת הקיימת בחלק מרחפני החברה רק עם גימבל ומסך קטן. היא מספקת רזולוציות צילום של 4K ב-60 פריימים לשנייה או Full HD ב-60 פריימים לשנייה. איכות הווידיאו טובה מאוד, התמונה רוב הזמן חלקה והצבעים עשירים. הגימבל מצליח לייצר מעקב המספק תחושה של סרט קולנוע, ככה שקשה מאוד להרוס צילום וידיאו שעושים. בצילום במקומות סגורים או בלילה איכות הצילום יורדת בצורה משמעותית, אפשר לראות את הגירעון והחוסר חדות. עדיין מדובר באיכות וידיאו ראויה. המיקרופון הכפול המשולב במצלמה עושה עבודה מוצלחת, בסרטונים שצילמתי שמעו אותי או את האנשים שדיברו היטב וגם סינון רעשי הרקע עבד. צילום הסטילס מגיע עם חיישן 12 מגה פיקסל, התוצאה שמתקבלת חדה יחסית ועם רמת פירוט טובה כל עוד אתם מצלמים במקום מואר היטב.

DCIM100MEDIADJI_0021.JPG
צילום סטילס באוזמו פוקט. צילום צחי הופמן
DCIM100MEDIADJI_0022.JPG
צילום סטילס באוזמו פוקט. צילום צחי הופמן

הצילום עם הפוקט מבוסס בחלקו על כך שתחזיקו רק את המצלמה ביד, אבל האמת שפחות נוח לתפעל אותה ככה ואני מצאתי את עצמי פעמים רבות מחבר אותה לסמארטפון, כך שהשליטה תתבצע באמצעות המסך הגדול.

סוללה: שעתיים של צילום 4K ובערך חצי שעה יותר עם מדובר ברזולוציית Full HD. מה שנחמד, ש-DJI ציידה את הפוקט במחבר טעינה USB-C, כך שתוכלו להשתמש בו עם מטען הסמארטפון שלכם.

מחיר: 1,630 שקל (יבואן רשמי בנדא)

סקירה: DJI Osmo Mobile 2 – לצלם וידיאו בלי רעידות

בשורה התחתונה, למי מתאים ה-Osmo Pocket? זהו מוצר נהדר לחובבי צילומי וידיאו שרוצים מוצר הכל באחד, כזה הכולל גם מצלמה באיכות צילום וידיאו גבוהה וגם גימבל המייצר קליפים יציבים. זוהי מצלמה המהווה תחליף בעיקר לגו פרו (תחליף יותר טוב) וכמובן לצילום וידיאו בסמארטפונים.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

 

ציון: 8.5

 

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא