סמארטפונים

 ביקורת: Mio – Mobix M6 – סמארטפון דקיק ולא יקר

 

חברת Mitac הייתה פופולארית בישראל עד לפני מספר שנים, כאשר היא מכרה מכשירי ניווט (PND) תחת המותג Mio. יבואנית מיו לישראל, חברת רונלייט, החליטה לקחת את המותג mio ולמכור תחתיו סמארטפונים ברמת תמחור נוחה. היצרנית mitac שותפה לתהליך האיפיון של המכשיר, אבל מדובר בסמארטפונים אשר מיועדים רק לשוק המקומי. דגם mobix m6 הוא ניסיון של רונלייט ומיו להציע סמארטפון בפחות מאלף שקל המתחרה בדגמים סיניים דומים.

מסך: ה-mobix m6 מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית HD. התצוגה סבירה, לא מדובר בחדות של הסמארטפונים הנמכרים במחיר כפול, אבל בהחלט בתמונה ראויה עם צבעים נעימים לעין ורמת תאורה אחורית מספקת.

ממשק: ה-m6  מגיע עם אנדרואיד לוליפופ (5.1), ללא שינויים רבים בממשק. מיו הוסיפה חיישן אינפרה אדום ואפליקציית שלט רחוק (Smart Remote), המאפשרת לשלוט במזגן, בטלוויזיה ובעוד מוצרים בבית. הצלחנו לתפעל באמצעות השלט טלוויזית LG, אבל את המזגן של LG האפליקציה לא הצליחה להפעיל וגם לא הייתה תמיכה במזגן של תדיראן.

עיצוב: ה-m6 הוא סמארטפון שנראה טוב, הוא מגיע בצבעים לבן וזהב והעובי שלו הוא רק 6.8 מ"מ. הוא מרגיש קל מאוד ביד ונעים להחזיק אותו או להציג על השולחן. מדובר במכשיר שנראה הרבה יותר יקר ממחירו האמיתי.

חומרה: רמת הביצועים של ה-m6 סבירה, המכשיר מגיב היטב והוא לא נתקע, אבל עדיין אפשר להרגיש במקרים מסוימים גמגומים בתגובה שלו. המעבד מרובע ליבות הוא מסוג MT6735 של חברת MediaTek במהירות 1.3 ג'יגה הרץ. ה-m6  כולל 2 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון פנימי של 32 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). על-פניו ה-m6 כולל מפרט לא רע בכלל עבור המחיר והוא יתאים עבור משתמשים בסיסיים.

מצלמה: המצלמה של ה-m6 מאכזבת, היא מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל ופלאש, אבל התוצאות בינונית ומטה וגם זמן התגובה של המצלמה איטי. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל והתוצאות יורדות ומטושטשות.

סוללה: צריכת האנרגיה של ה-m6 מוזרה מאוד. הסמארטפון מגיע עם קיבולת של 2000 מיליאמפר/שעה, כאשר המכשיר שורד עד שעות הערב. הבעיה שבערך בשנה שמונה בערב, כאשר הסוללה עומדת על 30%, היא מתרוקנת בתוך מספר דקות ל-0%. תופעה מוזרה מאוד שהתרחשה באופן קבוע והופיעה בשתי יחידות שונות שנבדקו.

מארז: ברונלייט השקיעו בערכה בה מגיע הסמארטפון. במארז ניתן למצוא מלבד אוזניות (סאונד בינוני ומעט עמום), מדבקת הגנה למסך ונרתיק בתצורת ארנק, הכולל גם תצוגה של השעה ממסך הטלפון.

 

mio

 

בשורה התחתונה, ה-mobix m6 הוא סמארטפון מעוצב מאוד, דקיק ויפה, אבל הוא סובל מבאג מרגיז בסוללה, מצלמה לא מוצלחת ורמת ביצועים שתתאים בעיקר למשתמשים שלא דורשים יותר מדי מהמכשיר שלהם.

מחיר: 900 שקל

ציון: 7.5

7 תגובות

  1. אני משתמש ב mobix m6 כבר בערך ארבע חודשים, ואני מאוד מאוכזב, הטלפון מאוד לא אמין, ומתחיל לגמגם כבר אחרי שבועים של שימוש. שלא לדבר על התופעה שלו להיכבות מדי פעם באופן פתאומי. החיישן אולטרה אדום לא עבד לי על שום מכשיר שניסית. לסוללה שלו יש הרבה פעמים 'קפיצות' גם בהטענה וגם בשימוש. הוא מתחמם מהר יחסית. המגעים של ההטענה נהרסים מהר מאוד מה שגורם לזה שאתה צריך לעמוד ליד ליד הטלפון ולפקח שהוא באמת מטעין.
    בהרבה מאוד מקומות שלאנשים אחרים יש קליטה, הוא לא מצליח לקלוט (למי שבדקתי איתו היה אותו ספק)
    ומה שהכי מוזר זה שפעם אחת שהנחתי אותו על השולחן שמתי לב שהוא התעקם לי, בלי שום סיבה (הוא לא נפל, ולא ישבתי עליו) הטלפון היה פשוט עקום והיה אפשר לראות באופן ברור את השיעור.

      1. נשבע, בדיוק יצאתי מהמעבדה של רונלייט החצופים שאמרו לי שהאחריות על המכשיר היא ל12 חודשים, מבלי לקחת אחריות על דבר שיכל לגרום לנזק רציני

  2. האם יש לזה מגן חדש שאפשר לקנות כי שלי נהרס וגם האם יש לזה כל מני גד'טים חוץ מזה טלפון טוב

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא