סמארטפונים

ביקורת: מוטורולה – איקס Force – הסמארטפון הבלתי שביר

 

הסמארטפון הוא הרכוש הכי אישי שלנו, אנחנו מסתובבים איתו כל הזמן ודואגים שהוא ימשיך לעבוד. במקרה שהמסך נשבר, הריצה למעבדה היא בלתי נמנעת. בחברת מוטורולה (השייכת לענקית האלקטרוניקה הסינית – לנובו) החליטו לפתור את הנזק הכי שכיח בסמארטפונים – מסך שבור. דגם האיקס Force הוא סמארטפון המבטיח שהמסך שלו לא ישבר. בשביל לשמור על הלקוחות מרוצים, הוא מציע אחריות ל-4 שנים על המסך. יש גם אחריות לשנתיים עבור המכשיר (דרך היבואן יורוקום).

moto x force -3

מיגון: ה-Force מגיע עם מסך הבנוי מחמש שכבות. לטענת החברה המסך הזה לא אמור להישבר. בבדיקה שלנו שכללה הטחות לקיר, זריקות מרובות על רצפות ברחוב, בבית ובעצם בכל מקום (גם עם כיוון המסך לריצפה), המכשיר שרד ולא נשרט. מה שכן, המסגרת של הסמארטפון העשויה מתכת, נשרטה יחסית במהירות, כאשר הצבע שלה ירד באזורים בה היא נפגעה. כדאי גם לדעת שה-Force כולל מיגון מפני מים. הכוונה כאן היא לנתזי מים או רטיבות קלה ולא טבילה בבריכה.

 

מסך: המסך מגיע בגודל 5.4 אינץ' וברזולוציית QHD עם צפיפות פיקסלים של 540ppi. מדובר במסך טוב עם צבעים נעימים, אבל לא מאוד עשירים. יש תחושה שהזכוכיות המשמשות  למיגון על המסך, פוגעות מעט בחדות שלו. גם רמת התאורה האחורית בצפייה באור שמש ישיר לא תמיד מספקת.

מוטורולה הוסיפה למסך מספר חיישנים, המאפשרים לצפות בתצוגת שחור-לבן בהודעות האחרונות שנכנסו ובשעה. מדובר בדרך נוחה להתעדכן בהתראות שנכנסו למכשיר, מבלי לעורר את המסך לגמרי ולהפריע לסביבה הקרובה. למשל, כאשר יושבים באולם חשוך. שיטת ההפעלה של מסך ההתראה מיוחדת, כל שצריך הוא להזיז את הפאבלט או לנופף עם היד מעליו ואז התצוגה נדלקת (בעזרת החיישנים).

חומרה: הביצועים שמוטורולה מספקת בסמארטפון יקר כל כך, אכן מוצלחים. המכשיר עובד בצורה חלקה, ללא שום האטה. המעבד של ה-Force הוא מסוג סנפדרגון 810 של קוואלקום עם 8 ליבות, זיכרון עבודה 3 ג'יגה ושטח אחסון של 32 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הערכה כוללת כרטיס זיכרון בנפח 128 ג'יגה של סנדיסק. בסמארטפון עם תג מחיר גבוה, היה חסר לנו מנגנון טביעת אצבע.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד – מרשמלו (6.0). מוטורולה לא עשתה הרבה שינויים בגרסת האנדרואיד של גוגל. אפשר למצוא כאן אפליקציות פנימיות לחיבור לאביזרים של מוטורולה, כמו אוזניות או השעון החכם שלה. כמו כן, יש אפשרות להפעלה קולית (אין עברית) ואפליקציית התראות פנימיות. אפליקציה זו מאפשרת לשלוח את מיקום המשתמש לרשימת חברים מוגדרת מראש בשעת חירום.

moto x force -2

מצלמה: המצלמה כוללת חיישן 21 מגה פיקסל עם פלאש כפול, כאשר השליטה מתבצעת בנגיעה על המסך, בדומה למכשירים רבים אחרים. מה שמיוחד כאן, שניתן לשלוט במיקוד ובתאורה בעזרת מנגנון חיווי על המסך.

המצלמה הפתיעה אותנו באיכות שלה, במיוחד במקומות חשוכים (ללא פלאש). המצלמה הקדמית עבור צילומי סלפי מגיעה עם חיישן של 5 מגה פיקסל, כולל פלאש קדמי. התוצאות מרוחות, מפוקסלות ולא נראות טוב. בקטגוריית הווידיאו, מוטורולה מציעה צילום ברזולוציית 4K. התוצאה רק סבירה, כאשר במקומות סגורים האיכות קצת פחות טובה.

סוללה: הסוללה של הסמארטפון מגיעה בקיבולת גדולה של 3760 מיליאמפר/שעה. היא כוללת טכנולוגיית טעינה מהירה וגם טעינה אלחוטית (דורש רכישה של משטח תואם). הסוללה של האיקס פורס לא נגמרת במהלך היום והיא מתחילה להראות סימני עייפות רק בשעות הבוקר ביום שלמחרת. מדובר בנתון חשוב לצרכנים שלא רוצים לטעון את המכשיר במשך היום.

בשורה התחתונה, ה-Force פותר שתי בעיות משמעותיות לצרכנים: יש לו סוללה מצויינת ומסך בלתי שביר. הבעיה הגדולה היא במחיר הלא שפוי שלו, שככל הנראה יגרום לצרכנים להתרחק ממנו.

מחיר: 4,500 שקל

ציון: 9

תגובה אחת

  1. באנגליה עולה פחות מ2500 ש"ח.
    המחיר הלא סביר הוא תוצאה של היבואן ותו לא.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא