סמארטפונים

ביקורת: G5 של LG – מצלמה מצוינת ומסך מעולה

 

חברת LG הצליחה לבסס את מעמדה כמספר שלוש בשוק הסלולר הישראלי. סמארטפוני הדגל שלה מגיעים לארץ ביחד עם ההשקות העולמיות, כאשר היכולות והמחירים של המכשירים נחשבים לאטרקטיבים. בשבועות האחרונים יצא לי לבדוק את ה-G5 של LG – סמארטפון הדגל האחרון של החברה.

hdr
הג'י 5 ואריזת המוצר

מסך: המסך של ה-G5 הוא תענוג. הוא מגיע בגודל 5.3 אינץ', מעט קטן יותר מה-G4 שהגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ'. רזולוציית המסך היא QHD, כאשר החדות והצבעים פשוט נראים מצויין. מסך המכשיר מצופה זכוכית מסוג גורילה גלאס 4 של קורנינג. מה שהפריע לי, היא שרמת התאורה האחורית דורשת מעט שיפור. באור שמש ישיר, רואים רק סביר. עוד חסרון, חיישן התאורה לא עובד בצורה מוצלחת, כאשר הוא מוריד כל הזמן את התאורה בצורה משמעותית, עד שכמעט לא רואים את התצוגה. הייתי צריך לבטל אותו ולטפל בעוצמת התאורה בצורה ידנית. זה לא קריטי, אבל מעט מרגיז.

עיצוב: ה-G5 הוא סמארטפון חתיך, הוא עשוי ממתכת ונראה יוקרתי. את הסמארטפון בדקתי במשך מספר שבועות והוא לא הראה סימני קילוף צבע. עובי המכשיר עומד על 7.7 מ"מ, בהחלט סביר והמשקל – 159 גרם. LG ויתרה השנה על מיקום כפתורי השליטה בעוצמת הצליל בגב הטלפון, במקום זה היא מיקמה אותם בצד השמאלי. כפתור ההפעלה של ה-G5 ומנגנון טביעת האצבע עדיין ממוקמים בגב המכשיר.

החלק המיוחד בעיצוב של ה-G5, הוא החלק התחתון שלו. זה כולל את כניסת הסוללה וגם את "החברים"  (הרחבה בהמשך). באמצעות לחיצה קלה על כפתור בצד התחתון של הטלפון, ניתן לשלוף את הסוללה. מדובר ברעיון שונה מהדרך המסורתית להחלפת הסוללה בפתיחה גב המכשיר.

LG A

 

מודולים: החידוש ב-G5 הוא המודולים (או החברים). מדובר באביזרים היודעים להתחבר לסמארטפון ולספק לו יכולות נוספות או להעצים תכונות קיימות. LG סיפקה עם הערכה (במכירה המוקדמת) מודול מצלמה. המודול הזה מחליף את החלק התחתון של הסמארטפון ומספק אחיזה נוחה יותר בזמן הצילום, מכיוון שהוא הופך את הטלפון לקצת יותר עבה. התחושה דומה להחזקת מצלמה קומפקטית רגילה. מעבר לזה, יש כאן גלגלת לביצוע זום דיגיטלי וכפתור פיזי לצילום, המאפשר גם לבצע חצי לחיצה לצורך התמקדות באובייקט. המודול גם כולל סוללה פנימית, המשפרת את זמן הסוללה של ה-G5. הרעיון של מודול המצלמה חביב, אבל הוא סובל מחסרונות משמעותיים: צריך לפרק את המכשיר ולכבות אותו בכל פעם שרוצים לחבר את המודול (בדומה למודולים אחרים של LG). בנוסף, הסמארטפון הופך למעט מגושם.

מלבד המודול של המצלמה, קיים מודל לשיפור איכות הסאונד של B&O או מצלמת 360 מעלות.

LG Friends

ממשק: ה-G5 מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת מרשמלו (6.0.1). הממשק של LG נוח מאוד לשימוש וידידותי. השינוי המשמעותי בממשק היה הורדת מגירת האפליקציות, כך שכל אפליקציה שמורידים תמצא על עמודי הבית (בדומה לאייפון), אבל לאחרונה LG שחררה עדכון שמחזיר את המגירה האבודה.

ב-LG מציעים מספר תכונות נחמדות בממשק: הדלקת המסך באמצעות הקשה כפולה עם האצבע או כיבוי שלו באותה צורה. סיסמא באמצעות הקשה עם האצבע בסדר מסוים על המסך, גם שהוא כבוי. אפליקציה פנימית למדידת צעדים והגדרת יעדים וגם אפליקצית שלט רחוק אוניברסלי עבור הטלוויזיה, הממיר (לא תומך בפייבר בוקס של הוט), מערכת השמע והמזגן (באמצעות התקן אינפרה אדום המשולב במכשיר).

חומרה: ה-G5 הוא טיל בליסטי, הוא מגיב מהר ולא מתחמם. מתחת למכסה המנוע אפשר למצוא את המעבד החדיש של קוואלקום – סנפדרגון 820. זה מריץ "רק" שני מעבדים כפולי ליבה במהירות 2.15 ג'יגה הרץ ו-1.6 ג'יגה הרץ. זיכרון העבודה עומד על 4 ג'יגה עם נפח אחסון פנימי של 32 ג'יגה וכמובן גם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס (עד 200 ג'יגה).

מצלמה: המצלמה של ה-G5 היא ללא ספק אחת המוצלחות בשוק. המצלמה כוללת חיישן 16 מגה פיקסל. בתאורה אופטימלית התמונות יוצאות חדות עם צבעים נעימים ומספיק עשירים.  LG מאפשרת צילום רחב יותר של 135 מעלות במצלמה הקדמית, אבל זה מעביר את המשתמש לחיישן נמוך יותר של 8 מגה פיקסל. מדובר בדרך מוצלחת לצלם שטח רחב יותר.  אפשרות חביבה בממשק המצלמה, היא לצלם שלוש תמונות במקביל: שתי תמונות מהמצלמה האחורית ועוד אחת מהקדמית. כך שמקבלים קולאז' חביב.

ב-LG מצליחים לספק ביצועי צילום טובים בלילה. מפתח הצמצם עומד על f1.8 ויש כמובן פלאש כפול. תוצאות הצילום בלילה מוצלחות, גם עם פלאש וגם בלי.

G5

G5 night 2

המצלמה הקדמית עבור צילומי הסלפי מציגה תוצאות בינוניות, פנים של אנשים מקבלים מראה מעט מטושטש. החיישן מגיע עם 8 מגה פיקסל ומפתח צמצם סביר מאוד של f2.0.

סוללה: הסוללה של ה-G5 מציגה ביצועים סבירים. היא מחזיקה עד שעות הערב המוקדמות, ובמקרים מסויימים אפילו מצליחה לשרוד עד הלילה. קיבולת הסוללה עומדת על 2800 מיליאמפר/שעה, כאשר ניתן לפרק אותה בקלות ולהחליף בסוללה אחרת (הערכה כוללת סוללה נוספת). אהבנו מאוד את הטעינה המהירה (מטען תומך מגיע בערכה) בתקן Quick Charge 3.0 המספק 83% מהסוללה בתוך חצי שעה. המחבר הוא מהסוג החדיש – USB Type C. פחות אהבנו שאין כאן טעינה אלחוטית.

בשורה התחתונה, ה-G5 אחד הסמארטפונים הטובים בשוק, אם לא הטוב ביותר. יש לו מצלמה מצוינת, כוח עיבוד חזק ומהיר, מסך מוצלח ועיצוב אלגנטי.

מחיר: 3,400 שקל (כולל סוללה נוספת ומטען עבורה)

ציון: 9.5 

 

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא