שעונים חכמים

ביקורת: פולאר A360 – צמיד ריצה חכם

יצרניות שעוני הספורט והדופק נמצאות בבעיה, הסיבה לכך היא השעונים החכמים. חובבי ריצה ואופניים מעדיפים במקרים מסוימים לקנות שעון חכם של סמסונג, LG או אפל, ולמדוד איתו את הדופק והמרחק בזמן הפעילות, במקום לקנות שעון המוקדש רק לספורט. בעוד שהעדפה הזו אולי קיימת אצל חובבי הספורט, אצל ספורטאים מקצועיים יותר, הבחירה העיקרית היא בשעונים של פולאר, גארמין או סונטו.

בפולאר החליטו לפתור את הבעיה הזו עם צמיד כושר חדש. דגם ה-A360 מהווה המשך לדגם ה-Loop, כאשר הוא מציע למשתמש למדוד את הצעדים שלו במשך היום, בזמן הריצה וגם לקבל התראות חכמות מהסמארטפון.Polar_A360_frontleft_black (640x640)

מסך: החידוש ב-A360 הוא מסך המגע הצבעוני. מדובר במסך שנראה בקלות באור שמש ישיר וגם כולל תפריט צבעוני. ניתן לבחור בין מספר תצוגות שעונים למסך הראשי, כל אחת מספקת עיצוב קצת שונה בהצגת המידע שלה. המסך של השעון לא דולק באופן קבוע, אלא באמצעות הרמת היד, בדומה למצב בו מסתכלים על שעון רגיל. ברוב המקרים, ה-A360  זיהה את הפעולה הזו, ומיד הציג את השעה. רק חבל שהצמיד לא יודע להוריד את רמת התאורה בלילה, כך שהמסך לא יסנוור את המשתמש בזמן שמסתכלים עליו במיטה. ניתן לנטרל את ההפעלה האוטומטית של המסך בלילה, כאשר מכניסים את הצמיד למצב שינה. הבעיה מתרחשת בזמן שרוצים לבדוק את השעה והמסך נדלק עם תאורה חזקה.

ממשק: רוב הנתונים שה-A360 מספק מופיעים על-גבי האפליקציה, כאשר השעון בא להציג רק נתונים בסיסיים. ישנו חיווי באחוזים על השלמת מספר הצעדים ביום, וכמובן גם מספר הצעדים עצמו, המרחק בקילומטרים ומספר הקלוריות שנשרפו. לא מצאתי שום דרך (באפליקציה ובמחשב) לשנות ידנית את מספר הצעדים אותו אני אצטרך לבצע ביום. ניתן לקבל חיווי על דופק או להפעיל אימון (ריצה, אופניים, שחייה או פעילות כללית במקום סגור או פתוח). פולאר מציעה למשתמש פעילויות אשר יעזרו לו להגיע ליעד הצעדים היומי שלו. למשל, 50 דקות ריצה או שעתיים הליכה. בדומה לצמידים אחרים, ה-A360 מתריע כאשר יושבים יותר מדי ומציע לקום. בניגוד לדגמים אחרים, פולאר סופרת את מספר ההתראות מהסוג הזה ומציגה אותם למשתמש.A360_front_black_summary (640x640)

דופק: החידוש ב-A360 היא התוספת של מדידת הדופק. כבר לא צריך ללבוש רצועת דופק מסביב לחזה בשביל לבצע את המדידה הזו. בהשוואה לשעוני דופק אחרים המשתמשים באותה שיטת מדידה דרך פרק כף היד, ה-A360 דייק. במהלך אימון, פולאר מציגה חיווי של אזור הדופק בו נמצאים, כאשר החיווי עצמו הוא בטורים צבעוניים. כך ניתן לדעת בקלות, כמה זמן נמצאים באותו אזור דופק. מדידת הדופק מתבצעת רק בזמן אימון ולא במשך היום. הבעיה בשיטת המדידה דרך פרק כף היד, שהיא סבירה אבל לא מדויקת לגמרי, לכן פולאר מאפשרת לחבר רצועת דופק חיצונית בשביל להגיע לדיוק גבוה יותר.

פולאר משווקת את השעון הזה גם כמוצר עבור ריצה. אם אתם חובבי ריצה, זה לא המוצר בשבילכם. הסיבה לכך היא רמת הדיוק הנמוכה של השעון. ביצעתי השוואה של הצמיד מול שעון דופק עם GPS של גארמין. על קילומטר בודד שה-GPS סיפק, ה-A360 ציין שמדובר ב-1.3 ק"מ. לא מצאתי שום דרך לבצע הגדרה ידנית של אורך הצעד שלי (דבר הקיים בחלק מהמתחרים בקטגוריה הזו).

cof
כמה קילומטר אחד זה בפולאר?

התראות: ה-A360 מתקשר עם הסמארטפון באופן קבוע באמצעות תקשורת בלוטות'. בזכות כך הוא יכול להציג התראות על שיחות, מסרונים, וואטס אפ ומיילים. לא ניתן לקרוא את ההתראות, אלא רק לראות כותרות. הבעיה הגדולה, פולאר לא הוסיפו תמיכה בעברית במכשיר הזה, כך שהתכונה הזו הופכת כמעט ללא רלוונטית לדוברי השפה העברית.

אפליקציה: פולאר מציעה אפליקציה בסמארטפון, שם היא מספקת פרטים נוספים על הפעילות היומיומית. הממשק של האפליקציה לא השתנה כבר תקופה ארוכה, אבל הוא עדיין מספק בצורה פשוטה את המידע הנחוץ. עמוד הבית של האפליקציה הוא שעון עגול, המציג בצבע שונה את הפעילות באותו זמן, כאשר מעליו מופיעים הסברים פשוטים. למשל, תמונה של אדם יושב והזמן בו התיישבתי בפועל במשך היום, אותו דבר לגבי שינה, עמידה, הליכה או ריצה. מתחת לשעון מופיע חיווי על אחוז ההצלחה שלי באותו יום. פחות אהבתי שרמת הפירוט על השינה מסתפקת בנתונים בסיסיים. לא ניתן להבין במדויק מתי נרדמתי ומתי קמתי. הדיוק של הצמיד במקרה הזה  לוקה בחסר.S60522-115244

 

עמידות: עמיד למים עד לעומק של 30 מטר, ניתן לשחות עם השעון.

עיצוב: ה-A360 מגיע עם רצועת סיליקון שחורה, אשר בסך הכל נראית טוב על-היד, בין אם מדובר בענידה שלה בערב או בשעות היום. את הצמיד עונדים על היד באמצעות שני כפתורים הסוגרים אותו. ה-A360 נשאר בטוח על היד שלי והוא לא נפל, גם בזמן ריצה.

סוללה: הסוללה החזיקה כ-4.5 ימים של שימוש. שיטת ההטענה של הצמיד לא נוחה. צריך להסיר את מכסה הפלסטיק בגב המכשיר, בדרך כלל הרצועה מתחילה לברוח ואז לחבר לכבל מיקרו USB. היה יותר פשוט, אם פולאר היתה משתמשת בשיטת הטענה בה פשוט מניחים את השעון במשטח הטענה.

בשורה התחתונה, ה-A360 הוא צמיד מדידת צעדים ושינה חביב, אבל הוא לא באמת נותן פתרון מספיק טוב למדידה של ריצה. בנוסף, היעדר תמיכה בעברית פוגעת בחווית ההתראות החכמות מהסמארטפון.

מחיר: 1,200 שקל

ציון: 7

4 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא