שעונים חכמים

ביקורת: גארמין – VivoSmart HR – צמיד ספורט חכם ובעברית

גארמין היא שחקנית משמעותית בקטגוריית שעוני הדופק עבור ריצה, אבל גם היא הבינה, שצרכנים רבים מחפשים פתרונות ביניים שיעזרו להם לשמור על אורך חיים בריא. לאחרונה השיקה גארמין בארץ את ה-VivoSmart HR, אשר משלב בפעם הראשונה תמיכה בשפה העברית במוצר ספורט. לעומתה, פולאר המשווקת מוצר מתחרה בשם A360, לא כולל תמיכה בעברית.

מסך: בצמיד של גארמין משולב צג מגע (לא צבעוני), הכולל תאורה אחורית עדינה. ניתן לצפות במסך בקלות באור שמש ישיר, כאשר במקומות חשוכים, כמו בית קולנוע, המסך לא יפריע לסובבים.

ממשק: הממשק של גארמין גויר גם הוא לעברית והוא כולל מספר מסכים, המתחלפים בהחלקת האצבע. המסך הראשי הוא כמובן זה של השעה והתאריך (דולק כל הזמן), לאחריו מופיעה תצוגה של הדופק, התראות ומזג האוויר. בעמודים נוספים ניתן לתפעל את נגן המוזיקה מהסמארטפון או לקבל חיווי על המרחק והקלוריות שנשרפו באותו יום.

דרך נוחה לדעת עד כמה מתקדמים באימונים השבועיים, היא תצוגה של מספר הדקות בהם נערכה פעילות ספורט, למשל, 20 דקות מתוך 150 דקות שבועיות.

עוד נתונים המופיעים על גבי הצג, הם מספר המדרגות. למשל, 2 מתוך 10. הצמיד יודע לזהות ברגע שעולים קומה  (ברוב המקרים הוא מדייק). הנתון האחרון והעיקרי הוא מספר הצעדים. דבר נחמד בגארמין, שהצמיד יודע לעלות את מספר הצעדים היומי או להוריד אותם בהתאם להישגים. אם מדובר במשתמש שהולך מעט, אז היעד יהיה כ-5,500 צעדים ואם מדובר במשתמש ספורטיבי, אז המספר יעלה בכל יום. מדובר בדרך ידידותית יותר להתאים את היעדים למשתמש.

IMAG0014

דופק: החידוש ב-VivoSmart HR היא התוספת של מדידת הדופק. כבר לא צריך ללבוש רצועת דופק מסביב לחזה בשביל לבצע את המדידה הזו. בהשוואה לשעוני דופק אחרים המשתמשים באותה שיטת מדידה דרך פרק כף היד, הצמיד של גארמין דייק. במהלך אימון, פולאר מציגה חיווי של הדופק, אבל לא מציגה אותו באזורים. מדידת הדופק מתבצעת לא רק בזמן אימון, אלא גם במשך היום. הבעיה בשיטת המדידה דרך פרק כף היד, שהיא סבירה אבל לא מדויקת לגמרי. גארמין מאפשרת לרכוש רצועת דופק אותה לובשים מסביב לחזה ולחבר לצמיד (530 שקל).

ריצה: ליצרניות הצמידים קשה מאוד להגיע לרמת דיוק טובה במדידת מרחק בזמן ריצgarmin vivosmart hrה (כל עוד לא מדובר בדגם עם GPS). בגארמין התאמצו קצת יותר מחברות אחרות. הם מאפשרים למשתמש למדוד את אורך הצעד בהליכה וריצה. בבדיקה שעשיתי מול השעון GPS של גארמין – Forerunner 235, הסטייה הייתה גדולה, גם לאחר הגדרת אורך הצעד. בריצה במרחק 1.01 ק"מ, הצמיד ציין 1.19 ק"מ.

שינה: הצמיד יודע לזהות כניסה למצב שינה באופן אוטומטי ולהציג באפליקציה את מספר השעות, כולל חלוקה קלה להבנה של זמן השינה העמוקה והקלה.

התראות: הבשורה ב-VivoSmart HR היא התמיכה בעברית, כך שניתן לקבל התראות על מסרונים, הודעות וואטס אפ וגם לקרוא את התוכן שלהן. בכל אופן, זה לא תענוג לקרוא טקסט ארוך במסך מהסוג הזה. הצמיד גם מציג שיחות נכנסות, אבל משום מה, לא תמיד הופיע שם האדם המתקשר (כאשר הוא שמור בזיכרון הסמארטפון). במקרים כאלו הייתה תצוגה של המספר. בכל אופן, ניתן להשתיק את צלצול השיחה הנכנסת. אני חייב לציין שהרעיון של ההתראות עובד כאן בסך הכל בצורה טובה ולגארמין מגיע שאפו ענק על העברית.

אפליקציה: האפליקציה שגארמין מספקת עבור המכשירים הניידים שלה נקראת – גארמין Connect. מדובר באפליקציה חביבה, אבל עדיין כזו הדורשת מהחברה עבודה על הידידותיות שלה ועל הוספת כלים פשוטים להבנה של הנתונים שנאגרו בה.Screenshot_20160529-175853

העמוד הראשי באפליקציה מספק מידע על מספר הצעדים שהלכתי באותו יום, כמה שעות ישנתי ופרטים נוספים על קלוריות, פעילויות, קומות ודקות פעילות. מדובר בדרך מהירה לצפות בכל המידע החשוב. אם למשתמש יש גם מוצרים אחרים של גארמין, ניתן לסנכרן אותם לאפליקציה הזו.

עמידות: הצמיד עמיד למים עד לעומק של 50 מטר.

עיצוב: לא מדובר בצמיד הכי יפה בשוק והוא גם מעט עבה. מצד שני, הוא גם לא מכוער. הצמיד מגיע בשלושה צבעים: שחור, בורדו וכחול כהה.

IMAG0011

 

סוללה: גארמין הצליחה לשלב בצמיד שלה סוללה מוצלחת מאוד. האנרגיה ב-VivoSmart HR אוזלת רק לאחר 5 ימים. גם המטען של הצמיד נוח לשימוש. מדובר במטען אותו מחברים בקלות לגב המכשיר, מבלי להתחיל לפרק חלקים ממנו.

בשורה התחתונה, ה-VivoSmart HR הוא מוצר מוצלח עבור הגברת המוטיבציה להליכה יומית, וגם עבור התראות מהסמארטפון, אבל הוא לא יתאים עבור אנשים המחפשים מכשיר שיחליף את השעון ריצה הקבוע שלהם.

מחיר: 1,000 שקל

ציון: 8.5

17 תגובות

  1. כשאתה מתכוון לא מתאים לריצה, למה הכוונה?
    חשוב לי בזמן הריצה לראות את המהירות שלי ברגע נתון, המרחק שעברתי והדופק. האם השעון מספק את זה בצורה מדויקת מספיק?

    תודה!

  2. צחי שלום,
    תודה על הכתבה.
    אני מחפש שעון שיתן לי דופק מדוייק. פחות או יותר.
    עד כמה מדידת הדופק של המוצר הזה מדוייקת?

    1. באופן כללי רצועות חזה מדוייקות יותר, אבל אפשר גם צמיד, יש כאלו שיותר מדוייקים וכאלו שפחות. הייתי הולך על מוצר יותר חדש, של וואווי מדייק טוב

      1. תודה צחי.
        אני מצטט אותך: "בהשוואה לשעוני דופק אחרים המשתמשים באותה שיטת מדידה דרך פרק כף היד, הצמיד של גארמין דייק" ושואל אם אתה יכול לתת קצת נתונים על דיוק מדידת הדופק של המוצר כפי שחווית בהתנסות שלך.

        על איזה צמיד של וואווי אתה ממליץ?

        תודה!

  3. מעניין…

    ה vivosmart hr נמכר היום ב 249 ש"ח (דרך hitech zone).
    מכאן מתחילה הדרך שלי והשאלות אליך.

    על מה היית ממליץ מהשניים?

      1. למרות שלא ניתן לכבות אותו?
        למרות שהפונטים קטנים? האם מעשי, בזמן ריצה, לקרוא את הדופק?

  4. למרות הפונטים הקטנים? (למשל, אפשר בזמן הריצה לקרב לראות את הדופק?)
    למרות שלא ניתן לכבות אותו?

  5. למרות שלא ניתן לכבות אותו?
    למרות שהפונטים קטנים? מעשי בזמן ריצה לראות את הדופק?

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא