סמארטפונים

שישה סמארטפוני דגל, מי נטען הכי מהר?

קניתם סמארטפון חדש, התחלתם להשתמש בו, ואז הסוללה אזלה יותר מהר ממה שתכננתם. לא משנה איזה סמארטפון יש לכם, הסוללה עדיין תסתיים באותו יום או במקרים טובים יותר, ביום שלמחרת. יצרניות הסמארטפונים הבינו כבר מזמן את הבעיה הזו והן מנסות לפתור אותה בדרכים שונות. החל מטכנולוגיות חדשות ליצירת סוללה, דרך טעינה אלחוטית ועד טעינה מהירה.

יצרניות הסמארטפונים משתמשות כל אחת בטכנולוגיות טעינה שונות. אצל רוב היצרניות ניתן למצוא את מעבד הסנפדרגון של קוואלקום עם טכנולוגיית הטעינה – Quick Charge 3.0. חברות אחרות מציעות טכנולוגיות טעינה פרטיות.

טעינה מהירה היום, עדיין לא מאפשרת לטעון את הסמארטפון במלואו בתוך מספר דקות, אבל היא כן מאפשרת לקבל אחוז סוללה משמעותי בתוך רבע שעה או חצי שעה. גם הטעינה המלאה התקצרה משמעותית. בבדיקה שעשיתי היא הייתה פחות חשובה, כי ברגע שיש זמן פנוי של שעה או שעה וחצי, אפשר לחכות גם קצת יותר.

הבדיקה שלי כללה מספר סמארטפוני אנדרואיד אשר רובם יצאו לשוק בחודשים האחרונים. ההפתעה המעניינת, שדווקא היצרניות הסיניות הן הכוכבות בתחום הזה. One Plus היא המובילה בדגם שלה 5. לחברה יש טכנולוגיה ביתית בשם Dash, זו מהירה מאוד ומצליחה לטעון 28% אנרגיה מהסוללה בתוך רבע שעה ו-57% בתוך חצי שעה. לעומת דגמים מתחרים בשוק, זה ממש מהיר. קיבולת הסוללה עומדת על3000 מיליאמפר/שעה, כאשר משך זמן העבודה שלה היה גם טוב. בשעות הלילה היא עמדה על  אזור ה-30%. מה שאומר, שאין צורך לדאוג לטעינה במהלך היום.

MEIZU MX5 צילום אלון רזניק (20)

קצת מתחת ל-OnePlus ממוקמת שיאומי עם ה-Mi 6, שרק הושק השבוע בישראל באופן רשמי. ל-Mi 6 יש סוללה בקיבולת 3350 מיליאמפר/שעה, המחזיקה יום שלם של עבודה. החברה משתמשת בטכנולוגיית Quick Carge 3.0, כאשר זמן הטעינה עד רבע שעה עמד על 24% ו-46% לחצי שעה. בהחלט מרשים.

עוד יצרנית סינית היא מייזו, המציעה את הפרו 6 פלוס. לדגם הזה יש סוללה בקיבולת 3400 מיליאמפר/שעה וטעינה של 21% בתוך רבע שעה ו-45% בתוך חצי שעה. הפרו 6 פלוס הפגין ביצועי סוללה מצוינים. בשעות הלילה הסוללה עמדה על 30%, ככה שאין בעיה להעביר יום עמוס מאוד עם המכשיר הזה.

מתחת למייזו ממוקמת LG עם הסמארטפון המצוין שלה G6. המכשיר כולל סוללה בקיבולת מכובדת של 3300 מיליאמפר/שעה. הסוללה החזיקה לי עד שבע-שמונה בערב. טכנולוגיית הטעינה המהירה היא Quick Charge 3.0, המסוגלת לטעון בתוך כרבע שעה 20% מהסוללה וקצת יותר מ-40% מהסוללה בתוך חצי שעה.

quickcharge30

גם ל-HTC יש סמארטפון מוצלח מאוד בשם U11, זה כולל סוללה בקיבולת 3000 מיליאמפר/שעה. מבחינת טעינה מהירה, טעינה של רבע שעה סיפקה 20% מהסוללה, בעוד שחצי שעה טעינה הגיעה ל-40% אנרגיה. הסוללה פעלה לי עד שעה שמונה בערב. לא מספיק לטעמי. מי שפוגעת בשימוש בסוללה זו אפליקציית ניוז ריפבליק ש-HTC התקינה במכשיר, כאשר כל ניסיון להיפטר ממנה או לנטרל חלק מהיכולות שלה, לא מנעו ממנה לעבוד ברקע (לפחות לפי הניסיונות שלי).

הסוללה בגלקסי S8 של סמסונג מחזיקה עד שעות הלילה המאוחרות, בערך עד אחת עשרה בלילה, אבל זה גם תלוי באיזו רזולוציית מסך בוחרים. אני השתמשתי ברזולוציה הגבוהה ביותר. הסוללה כוללת קיבולת של 3000 מיליאמפר/שעה. מחבר הטעינה הוא מסוג USB-C החדיש (בדומה לשאר הסמארטפונים בסקירה), הערכה אפילו כוללת מתאם נוסף למטעני מיקרו USB ישנים. בערכה ניתן גם למצוא מטען מהיר, המאפשר טעינה של 18% אנרגיה מהסוללה בתוך כרבע שעה ו-36% בתוך כחצי שעה. לא מאוד מהיר.

תחום הטעינה ימשיך להשתפר גם בדגמי הדגל של 2018 והוא יהפוך אפילו למהיר יותר. זה יקרה לצד חדירה גדולה יותר של טכנלוגיית הטעינה האלחוטית, שתאפשר לטעון את המכשיר קצת יותר בקלות.

 

יצרן ודגם קיבולת מיליאמפר/שעה רבע שעה טעינה חצי שעה טעינה
One Plus 5 3000 28% 57%
שיאומי – Mi 6 3350 24% 46%
מייזו  – פרו 6 פלוס 3400 21% 45%
LG – G6 3300 20% 40%
HTC U11 3000 20% 40%
סמסונג – Galaxy S8 3000 18% 36%

 

 

7 תגובות

  1. מה הכוונה ב"בשעות הלילה הסוללה עמדה על 30%"?
    האם אתה אומר שהמכשיר היה טעון ל- 100% בבוקר והגיע ל- 30% לפני השינה אחרי יום עבודה? ואם כך, מה זה בוקר ומתי הולכים לישון? יכול להיות יעיל יותר לדבר בשעות תכלס.

  2. חבל שלא ניסיתם את וואווי
    מייט 9 והפרו
    הפרו שלי מטעין מאוד מאוד מהר
    טכנולוגיה של וואווי
    Supercharge
    לדעתי הוא ברמה של dash אם לא יותר

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא