כללי

סקירה: Vi – אוזניות ריצה עם מאמנת כושר וירטואלית

צריך המון רצון והתמדה בשביל לרוץ, שלא לדבר שצריך גם מישהו שידרבן להמשיך לרוץ תוך כדי האימון. בשוק קיימים מגוון מכשירים עבור המטרה הזו, החל משעוני דופק דרך שעונים חכמים ועד אמצעי ניטור שונים, העוזרים לשפר את אימוני הריצה ולעקוב אחריו. Vi של חברת LifeBeam הישראלית, הן האוזניות הראשונות אשר נתקלתי בהן, הכוללות עוזרת קולית וירטואלית, המשמשת כמאמנת כושר אישית. Vi מנסה לשלב בין אוזניות אלחוטיות להאזנה למוזיקה ברחוב לאוזניות ריצה.

20170917_111210.jpg

מאמנת וירטואלית: הכירו את Vi. מדובר במאמנת כושר וירטואלית המוטמעת באוזניות. היא מדברת הרבה במהלך האימון (באנגלית), תוך כדי שהיא נותנת טיפים כלליים ועד טיפים המותאמים ברמה האישית. ניתן להגדיר כמה Vi תהיה פטפטנית, כאשר גם ניתן לשאול אותה מספר שאלות, למשל, מה מצב הריצה שלי או מה הדופק שלי? Vi תספק את הנתונים, אבל יכולת ההבנה שלה למבטא ישראלי, לוקה פעמים רבות. מה שכן, לעומת מאמנים וירטואליים שונים הקיימים באוזניות אחרות (ללא אינטליגנציה מלאכותית), Vi נשמעת טבעית לגמרי ולא כמו איזה רובוט חסר רגש.

הרעיון עם Vi הוא ההתאמה האישית. היא מתחשבת במדדים שונים שהיא אוספת מהסמארטפון במהלך היום, כמו מספר הצעדים שכבר התבצעו לפני האימון – הנתונים האלו נשאבים מגוגל Fit או אפל HealthKit. לא מדובר בשיתוף דו כיווני, גוגל Fit לא ידע שהתבצע אימון או כמה קלוריות נשרפו. הרעיון ב-Vi הוא התחושה שמדובר באדם אמיתי. מלבד חוש ההומור של Vi, היא גם הייתה אמורה לפנות אליי בשמי הפרטי או המשפחה, אבל להגיד צחי או הופמן היא לא יודעת, אז הסתפקתי בשם חיבה כללי.

20170917_124836.jpg

את מהלך האימון היא מציעה להתחיל בריצה קלה (בתור חימום), אבל מי שלא רוצה, יכול לדלג על האופציה הזו. Vi זכרה אם ביצעתי אימון ריצה לאחרונה או שחיפפתי והיא מציעה לבצע את האימון בהתאם. למשל, ריצה הדרגתית יותר. במהלך הריצה, היא מספקת טיפה כלליים, למשל, תנוחת הגב, צורת ביצוע הנחיתה של הרגל או אפילו לעצור ולשתות, כאשר היא רואה שהתחלתי להתעייף (בזמן שהריצה/הליכה הופכת לאיטית מאוד). יש גם טיפים אישיים. במהלך הריצה Vi זיהתה שמספר הצעדים שלי לדקה נמוך והיא הציעה לנגן ביטים בקצב מתגבר, במטרה שאני אתאים את הריצה שלי אליהם. חשוב לציין שכל הטיפים האלו היו עוד בשלב ההתחלתי של השימוש שלי ב-Vi, ורק לאחר שעתיים אימון ריצה מצטבר, הטיפים אמורים להיות יותר אישיים. כדאי לציין, שמלבד ריצה, Vi גם מציעה ניטור אימוני הליכה ואופניים.

20170917_103416.jpg

עיצוב: ה-Vi בנויות כאוזניות קשת היושבות על הצוואר. האוזניות עצמן הן מסוג In Ear. במבט ראשון הן נראות כמוצר שלא יהיה נוח לשימוש בזמן ריצה. האמת הפוכה. האוזניות ישבו לי בצורה מושלמת באוזניים ובצוואר. לא הרגשתי אותן, הן לא נפלו או זזו. הדבר קשור ככל הנראה מהחומרים הקלים (43 גרם) שהאוזניה עשויה מהן והגומי המעט מחוספס. ה-Vi עמידות בפני רטיבות וזעזועים. כל אוזניה מכילה מחבר מגנטי, המאפשר לאחסן אותן בצורה נוחה יותר, במהלך היום על הצוואר. בתוך האוזניות משולבים מספר חיישנים: דופק, תנועה, גובה, טמפרטורת סביבה, זיהוי קולי וחיישן מגע. שאר הנתונים, כמו GPS נמשכים מהסמארטפון. האוזניות גם גמישות מאוד ומאפשרות לאחסן אותן בקלות בכיס המכנסיים, לפני הריצה או אחריה.

תפעול: לפני כל ריצה צריך להפעיל את האוזניות, אבל גם להפעיל את האפליקציה. לא מצאתי דרך להפעיל את האימון ישירות מהאוזניות. מה שאומר, שאחרי שמתחילים את האימון, צריך להכניס את הסמארטפון לנרתיק על הזרוע ולהתחיל את הריצה. זה לא סיפור, אבל פשוט הגיוני שתהיה דרך להתחיל את האימון בהפעלה קולית. על האוזניות קיימים 3 כפתורים, לשליטה בעוצמת הצליל, מעבר בין שירים ומענה/ניתוק לשיחה. על האוזנייה הימנית קיים כפתור מגע, המאפשר בנגיעה כפולה עליו, לשאול את Vi מספר שאלות בסיסיות. מה מצב הדופק או מצב האימון שלי (השאלות באנגלית)? Vi תספק נתונים שהוגדרו מראש. זוהי אופציה נוחה, כאשר רוצים לקבל חיווי על מצב הריצה במהלך האימון, רק חבל ש-Vi לא תמיד זיהתה את מה שאמרתי לה. Vi מקבלת עדכונים קבועים, כך שבעתיד ניתן יהיה לקבל ממנה מידע נוסף.

L1310435-1920

צליל: על תחום האודיו לא אחראית LifeBeam, אלא ענקית האודיו הרמן/קרדון (אשר נרכשה על ידי סמסונג). הצליל מפתיע לטובה, במיוחד כשמדובר באוזניות ספורט. אומנם חסר כאן מעט באס, אבל עדיין מדובר בסאונד מספיק עשיר וברור עבור מוצר בקטגוריה הזו. שלל מחברי הסיליקון המסופקים בערכה, מאפשרים לבצע את ההתאמה האישית של האוזניות, והם יוצרים איטום מוצלח, המאפשר לצליל להישמע היטב מבלי רעשי הרקע שרגילים לשמוע בזמן ריצה בפארק. המיקרופון בסך הכל ביצע עבודה טובה, כאשר לא קיבלתי תלונות על איכות השיחה. את השיחה שומעים בסטריאו משתי האוזניות.

אפליקציה: את התפעול של Vi מבצעים דרך האפליקציה של החברה. זאת מאפשרת הפעלה של מוזיקה המאוחסנת במכשיר או דרך שירות המוזיקה Spotify (אשר עדיין לא זמין בישראל). היעדר הפעלת מוזיקה דרך שירותי סטרימינג אחרים, חסרה כאן. ההפעלה הראשונית מלווה בהדרכה של Vi, העוזרת לבצע את כל ההגדרות החשובות. לאחר מכן, ניתן לבצע התאמות נוספות. לפני כל ריצה, אפשר לבחור את האורך שלה ובלחיצה בודדת להתחיל בפעילות הגופנית. LifeBeam יצרו אפליקציה פשוטה להפעלה, עם ממשק נקי ונעים לשימוש. רק חבל שהוא מגיע רק באנגלית ואין גיור לעברית.

סוללה: כ-8 שעות. מחבר הטעינה הוא מיקרו USB ולא USB-C.

מחיר: 900 שקל (ברשת באג)

בשורה התחתונה, Vi הן אוזניות אשר מתאימות לרצים קלים או כאלו המחפשים מישהי שתעזור להם לשפר את הריצה. במהלך הסקירה שלי, הרגשתי רצון להמשיך להשתמש באוזניות וגם הטיפים שהיא סיפקה היו מועילים. הסאונד הטוב של האוזניות, היכולת לבצע שיחות וגם הנוחות בשימוש שלהן בריצה או במהלך היום במשרד, הופכות אותן לאוזניות ספורט עדיפות על מוצרים אחרים בשוק.

ציון: 9

 

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא