סמארטפונים

סקירה: שיאומי Mi A1 – חוויית אנדרואיד נקייה ב-1,350 שקל

סמארטפונים מבית גוגל (נקסוס ופיקסל), סיפקו תמיד חוויית אנדרואיד נקייה. מדובר בגרסה המקורית של אנדרואיד, ללא תוספת ושינויים של יצרניות המכשירים, כמו: סמסונג, LG, וואווי ושיאומי. היצרניות אוהבות לשנות את ממשק הסמארטפונים שלהן, כך שיהיו שונים מאלו של המתחרים, בנוסף, הן מעמיסות על הרוכשים אפליקציות צד שלישי, אשר בהרבה מקרים, אין להן שום שימוש. ה-Mi A1 הוא הסמארטפון הראשון של שיאומי, המגיע עם אנדרואיד נקי (אנדרואיד One), ככזה, הוא אמור לקרוץ לצרכנים אשר חיפשו חוויית גוגל, אבל במחיר נמוך.

IMG_0264

ממשק: מה שמייחד את ה-Mi A1 הוא הממשק המקורי של אנדרואיד. זה אומר, שהסמארטפון של שיאומי מקבל עדכוני גרסה ואבטחה ישירות מגוגל. במהלך הבדיקה שלי, המכשיר קיבל שני עדכוני אבטחה. מערכת ההפעלה היא 7.1.2 (נוגט), כאשר עדכון לגרסה 8 (אוריאו) תגיע בהמשך. היופי באנדרואיד One הוא החוויה הנקייה, בניגוד לסמארטפונים סיניים המנסים להרחיק את המשתמש מהעולם שגוגל יצרה. מה שאומר, שאין כאן כמעט אפליקציות של שיאומי או צד שלישי, אשר רוב הסיכויים שהמשתמש אף פעם לא יפעיל אותם. שיאומי כן שילבה כאן שתי אפליקציות: שלט רחוק (יש עינית אינפרה אדום) ואפליקציית משוב. כמו כן, היצרניות הסיניות נוהגות לטרטר את המשתמש בהגדרות מרגיזות, בשביל שאפליקציות ירוצו ברקע. כאן גוגל חוסכת את זה מהמשתמשים. החוויה ב-Mi A1, היא כנראה הקרובה ביותר בממשק, לזו הקיימת בסמארטפוני גוגל. מצד שני, צריך לזכור שיש תוספות נחמדות שיצרניות כמו שיאומי או סמסונג מוסיפות למכשירים שלהן. חיווי על מצב הסוללה בשורת ההתראות או מצב תצוגת לילה (הפחתת האור הכחול).

IMG_0262

מסך:  המסך בגודל 5.5 אינץ' בעל רזולוציית Full HD וזכוכית גורילה גלאס 3, הפחות חדישה ממה שאפשר למצוא במכשירים יקרים יותר (עבור הגנה לשריטות, שבדרך כלל לא עובדת). המסך נראה היטב באור שמש ישיר ואיכות התצוגה טובה לרמת המחיר. אומנם גווני הצבע לא מספיק עשירים וזו לא החדות של מכשירים יקרים יותר, אבל זה לא משהו שמפריע בשימוש היומיומי.

עיצוב: גם מבחינת העיצוב שיאומי לא חסכה. ה-Mi A1 עשוי כולו אלומיניום בצבע שחור (רגיש לטביעות אצבע). לוגו android one ו-Mi מופיעים בגב המכשיר. העובי הוא 7.3 מ"מ, אבל המשקל מעט כבד – 165 גרם. מנגנון טביעת האצבע ממוקם בגב המכשיר, הוא מהיר ולא מפשל. בחזית המכשיר קיימים כפתורי מגע הכוללים תאורה אחורית.

 

חומרה: נכון שמדובר בסמארטפון בדרג הביניים, אבל ה-Mi A1 הוא מכשיר מהיר עם חומרה היודעת לנצל את אנדרואיד בגרסה הנקייה שלה. המעבד הוא סנפדרגון 625 עם 4 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון פנימי של 64 ג'יגה, אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה) ואפשרות לשילוב שני כרטיסי סים במקביל. חבל שבשיאומי ויתרו כאן על התקן ה-NFC. בכל אופן, לא נתקלתי בשום בעיית תגובה עם ה-Mi A1 והוא תפקד בדומה לסמארטפונים יקרים יותר.

מצלמה: שיאומי שילבה ב-Mi A1 מצלמה עם עדשה כפולה של 12 מגה פיקסל, בדומה למכשיר הדגל של החברה Mi 6. העדשות מגיעות עם מפתח צמצם f2.2 ו-f2.6. לא מדובר בנתון מרשים עבור צילומים עם תאורה בעייתית. העדשה הכפולה מאפשרת לבצע זום כפול 2 באיכות בינונית עם מעט רעשים. היא גם מאפשרת צילום עם אפקט עומק שדה (בוקה), אבל הזיהוי של העצמים לא היה מאוד מוצלח, מה שאומר, שהטשטוש היה קיים בחלק מהמקרים על העצם הראשי. באופן כללי, תוצאות הצילום סבירות ומתאימות למכשיר בקטגוריה הזו. גוון הצבע לא מספיק עשיר, אפילו מעט חיוור. בלילה, אפילו עם תאורה, התוצאות לא מספיק טובות: חיוורות, רועשות ולא מספיק ברורות. גם מצלמת הסלפי (5 מגה פיקסל) היא לא משהו שאפשר להתגאות בו. מצד שני, גם המצלמה הראשית וגם זו של הסלפי, יספיקו בשביל לשתף ברשתות החברתיות.

IMG_20171025_105616_HDR.jpg

IMG_20171017_150111.jpg

IMG_20171017_150113.jpg

סוללה: ה-Mi A1 סיפק תוצאות עבודה לא רעות בכלל. הסוללה החזיקה משעה 7 בבוקר עד 23 בלילה. קיבולת הסוללה עומדת על 3080 מיליאמפר/שעה. מחבר הטעינה הוא מסוג USB-C החדיש, אבל אין כאן טעינה מהירה מהסוג הקיים בסמארטפונים יקרים יותר. בתוך רבע שעה של טעינה 12% אנרגיה ובתוך חצי שעה 24% אנרגיה.

מחיר: 1,350 שקל (אחריות לשנתיים, יבואן המילטון)

בשורה התחתונה, ה-Mi A1 הוא סמארטפון נהדר, אפילו שהוא משלב מצלמה בינונית. מדובר במכשיר מהיר עם חוויית אנדרואיד נקייה, ללא תוספות מיותרות וסוללה חזקה. ברמת המחיר ששיאומי מציעה את הדגם הזה, מדובר במכשיר מומלץ.

ציון: 8

5 תגובות

  1. אשמח אם בפעמים הבאות תתייחס בסקירה לשמע בזמן שיחה , עוצמת רמקולים וספיקר, GPS והתחברות לבלוטות. אלה רעות חולות בכל מכשירי שיאומי

    1. השמע בזמן שיחה הוא סביר, עוצמת הרמקולים יחסית טובה, הgps קולט טוב גם במקומות סגורים והבלוטוס מתחבר ברגע

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא