שעונים חכמים

סקירה: סמסונג Gear Sport – שעון חכם וקומפקטי לחובבי ריצה ושחייה

לפני כשנה השיקה סמסונג את ה-Gear S3 – שעון חכם ומוצלח, אשר פנה לחובבי הספורט וגם לאלו שרוצים להיות מחוברים לסמארטפון שלהם מפרק כף היד. החיסרון של אותו שעון, היה העמידות שלו למים, הוא אומנם אפשר טבילה בבריכה, אבל לא לשחייה. ה-Gear Sport פונה לקהל השחיינים, כאשר בדרך הוא מציע חלק מכובד מהיכולות של ה-Gear S3.

_FF71870.jpg

עיצוב: ה-Gear Sport מגיע עם מסך מגע קטן יותר מזה של ה-Gear S3. מדובר במסך 1.2 אינץ' לעומת 1.3 אינץ'. שני השעונים מגיעים עם אותה טכנולוגיית Super AMOLED ורזולוציית 360 על 360 פיקסלים. תצוגת השעון נראית היטב, גם באור שמש ישיר והיא יודעת להתכוונן בהתאם לתאורה באופן אוטומטי, אבל המצב הזה לא עובד מספיק טוב. בזכות המסך שעבר דיאטה, השעון גם קטן יותר משעונים חכמים רבים הקיימים היום בשוק. אבל אין מה לדאוג, עדיין מדובר במסך הנוח מאוד לשימוש, כאשר הכתר העגול העוטף אותו, מאפשר לנווט בצורה יעילה בתפריטים. רצועת השעון המגיעה בערכה עשויה מגומי רך, המתאים לפעילויות ספורט ואפשר להחליף אותה עם כל רצועה אחרת (20 מ"מ).

ספורט: כאמור, ה-Gear Sport מיועד לשימוש בים ובבריכה, והוא יודע למדוד פעילויות שחייה והוא עמיד עד לעומק של 50 מטר. מדידת פעילויות השחייה מתבצעת עם אפליקציית ספידו On, המאפשרת ספירת בריכות, זמן שחייה לכל בריכה וסגנון השחייה. מחוץ לבריכה, השעון יודע לנטר אחר דופק, גם בריצה וגם בשינה. בנוסף, הוא יודע לזהות באופן אוטומטי פעילות ספורט, כמו: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, כדורסל ואפילו ריקוד.

בדקתי את ה-Gear Sport בריצה, כאשר ההשוואה הייתה ל-Fenix 5 של גרמין. המטרה הייתה לראות אם השעון של סמסונג מדייק במרחק ובנתוני דופק שלו. התוצאות היו זהות בין שני השעונים, כאשר צריך לזכור שה-Fenix 5 הוא שעון ריצה מקצועי. כמו כן, גם זמן איתור המיקום באמצעות ה-GPS, ללא חיבור לסמארטפון, היה מהיר מאוד.

בדומה למוצרים רבים אחרים, גם ה-Gear Sport מזכיר לזוז לאחר שעה של ישיבה. סמסונג הוסיפה טיפים לביצוע תרגיל שינער מעט את הגוף בזמן ישיבה. השעון גם יודע לזהות מעבר לשינה באופן אוטומטי ולספק נתונים על זמן השינה, כמה זמן שינה היה בפועל וכמה ממנה הייתה שינה קלה.

20171106_173610_HDR.jpg

אפליקציות: מלבד שיתוף פעולה עם ספידו ו-Under Armour, סמסונג משתפת פעולה עם שירות הזרמת המוזיקה ספוטיפיי. באמצעות אפליקציה ב-Gear Sport, ניתן להאזין לשירים גם ללא סמארטפון או חיבור לאינטרנט. הדבר מתבצע על-ידי הורדת השירים לזיכרון הפנימי של השעון, אשר עומד על 4 ג'יגה. עד שספוטיפיי לא תשיק את השירות שלה בארץ, האופציה הזו לא זמינה בישראל.

ממשק: את הבדיקה ל-Gear Sport עשיתי באמצעות ה-Note 8. במקרה הזה, כל תהליך החיבור הראשוני והתקשורת בין השניים היו מוצלחים. ברגע שעוברים עם ה-Gear Sport לאייפון, מגלים חווים פחות חלקה, חלק מהתכונות לא זמינות, למשל, האפשרות להגיב להודעות באמצעות המקלדת הקטנטנה.

מערכת ההפעלה ב-Gear Sport, בדומה לשעונים הקודמים של החברה היא טייזן.  מדובר במערכת הפעלה עם ממשק נהדר עבור שעונים חכמים. הממשק אינטואטיבי, מהיר ופשוט להפעלה. מעמוד הבית של השעון, ניתן לקבוע מסכי קיצור המציגים את מזג האוויר, מספר הצעדים, נגן המוזיקה, אנשי קשר, תזכורות ואפילו עדכוני חדשות (מאפליקציית Flipboard). המעבר בין המסכים מתבצע בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות – הכתר שעוטף את המסך מסתובב ומאפשר מעבר מהיר. לשעון יש שני כפתורים פיזיים בצד ימין, הכפתור התחתון מאפשר גישה לתפריט הראשי, שם אפשר למצוא את כל האפליקציות המותקנות על השעון. לחיצה עם האצבע על האייקון תפעיל את אותה אפליקציה.

טייזן מציעה ממשק בעברית, אשר הגיור שלו התבצע בצורה טובה. יש לסמסונג אפשרות לביצוע פקודות קוליות, אבל לא בעברית. מה שכן, יש מקלדת זעירה על המסך עם עברית, המאפשרת בצורה המזכירה את המקלדות מהטלפונים הישנים של פעם (שתי לחיצות להגיע לאות ב' או שלוש לחיצות לאות ג') להקליד. זה טוב, רק אם רוצים להקליד משהו ממש קצר. יש גם אפשרות לקביעת הודעות מוכנות מראש, כאשר רוצים לסנן שיחה או לענות למסרונים. ניתן גם להגיב להודעות וואטס אפ מהשעון או לקרוא אותם. רק חבל שאפשר לקרוא רק את ההודעה האחרונה שנשלחה מאותו איש קשר. אם הוא שלח שלוש הודעות, ניתן לראות רק את האחרונה.

20171128_142626.jpg

לשעון יש גם התקן NFC, המאפשר לבצע תשלומים דרך שירות סמסונג Pay, אשר עדיין לא זמין בישראל. עוד קיים בשעון, תקשורת בלוטות' וחיבור לרשתות WiFi. השעון יודע לבצע מעבר לרשת אינטרנט אלחוטית, כאשר הוא מפסיק לקבל תקשורת בלוטות' מהסמארטפון. בניגוד ל-Gear S3, אי אפשר לענות לשיחות מהשעון.

סוללה: זה מאוד מתסכל לזכור להטעין את השעון בכל יום. אומנם הסוללה של ה-Gear Sport החזיקה לי כיום וחצי, אבל זה עדיין אומר שצריך לזכור לטעון את השעון בלילה. בסמוסנג שילבו בערכה, בדומה לדגמים קודמים, תושבת נוחה לטעינה אלחוטית. החיסרון, צריך לזכור לקחת את התושבת הזו, כאשר נוסעים לטיולים. עוד דבר מרגיז, התושבת דורשת כבל מיקרו USB ולא USB-C. ככה שאם יש לכם Note 8/S8, עדיין תצטרכו לסחוב כבל נוסף איתכם.

מחיר: 1,400 שקל

בשורה התחתונה, ה-Gear Sport הוא שעון המיועד לחובבי פעילויות ספורט. הוא הפתיע אותי לטובה ביכולות מדידת דופק ומרחק (ללא חיבור לסמארטפון). מדובר בשעון שנוח לשימוש, מעוצב היטב וכולל מספיק יכולות חכמות, אשר הופכות אותו למוצר שרוצים להמשיך לענוד על פרק כף היד.

ציון: 9

4 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא