טלוויזיות

סקירה: חודש וחצי עם סטינג TV, שווה לפרק ת'טלוויזיה?

כבר חודש וחצי שאני משתמש בשירות הטלוויזיה – סטינג TV.  מדובר בגרסה הצעירה של שירות הלוויין של yes. הציפייה שלי משירות הטלוויזיה הייתה גדולה, הסלוגן "מפרקים ת'טלוויזיה" ומגוון התכנים שהחברה מפרסמת כמו "המפץ הגדול", "משחקי הכס", "משפחה מודרנית" ו"מתים מהלכים", מבטיחים שזה שירות הטלוויזיה שחיכיתי לו.  לאחר ההתנסות המוצלחת שלי בסלקום TV ופרטנר TV, החלטתי להשקיע את שעות הטלוויזיה שלי בפתרון של yes.

סטרימר: הדלקת הסטרימר מזניקה ישר את סטינג TV, אלא אם כן המשתמש הפעיל אפליקציה אחרת ואז היא תופיע. השירות עצמו פועל ישר עם ערוץ הטלוויזיה הלינארי האחרון בו צפו (הסבר על הממשק והכפתורים בשלט בהמשך). הסטרימר חדשני בעיצוב שלו, משהו שמזכיר מאג קפה, רק בלי הידית. יש לו גם תאורה עדינה בחלק התחתון. אהבתי. הממיר עצמו כולל את כל הדברים החשובים, תמיכה ב-4K (לא שמצאתי סדרות או סרטים תומכים בשירות), יציאת HDMI, יציאה אופטית וחיבור LAN וגם WiFi. מה שמפריע, שהסטרימר לפעמים נתקע, בעיקר שנמצאים באזור האפליקציות באנדרואיד TV. בחודש וחצי שבדקתי אותו, ניתקתי אותו מהחשמל מספר רב של פעמים.

STINGTV3

שלט רחוק: השלט הרחוק קומפקטי, לא מרגיש כמו משהו פרימיום, אבל עושה את העבודה. השלט כולל כפתורי ספרות, עבור מעבר מהיר בין הערוצים ויש כפתור לזפזופ למעלה/למטה, בנוסף לכפתור שליטה בעוצמת הצליל. כאן יש חיסרון. הכפתור הזה שולט בווליום של הממיר ולא בזה של הטלוויזיה. עוד קיים בשלט כפתור ממותג של סטינג TV עם הסימון N בצבע ירוק.  זה מאפשר את הגישה לתפריט הראשי של השירות. כפתור אחר בתצורת בית – מעביר ישירות לעמוד הבית של אנדרואיד TV ולאפליקציות שהמשתמש התקין כאן. עבור השליטה בממשק, קיימים בחלק העליון של השלט ארבעה חצים וכפתור OK. בסך הכל, מדובר בשלט אשר קל לשימוש.

ממשק: הממשק מרגיש מצד אחד נעים לשימוש, ברור ופשוט להבנה. בין אם מדובר בתצוגה נוחה של התכנים ובין אם בגישה לכל השירותים השונים. אופציה חביבה מתרחשת כאשר מפסיקים צפייה באמצע של סרט או סדרה. זה יוצג לאחר מכן בצורה ברורה בממשק הראשי (למשל, בקטגוריית סדרות או סרטים). לחיצה עליו מתחילה את הפרק ישר מאותה נקודה. כאשר אותו פרק הסתיים, הממשק ימוקם בעמוד של אותה סדרה. דבר המאפשר גישה מהירה לפרק הבא. מצד שני, חסרה בממשק יכולת בסיסית –  אי אפשר לדעת איזה תוכן כבר נצפה, מכיוון שלאחר שצופים בפרק מסדרה מסוימת, זה לא מקבל שום סימון. כמו כן, גם המקלדת הווירטואלית (עבור מנוע החיפוש) לא בנויה כ-QWERTY, אלא בסדר האלף בית. מציק.

STINGTV6

טלוויזיה: כאן, עשר, קשת ורשת משודרים באיכות HD, לצד הערוצים 20, 24 וישראל פלוס. שאר הערוצים בהם ניתן לצפות תלויים בחבילה בה משתמשים: חבילת סרטים (39 שקל) כוללת את ארבעת הערוצים יס 1, 2, 4 ו-5. לא ברור לאיפה נעלם יס 3. חבילת סדרות (39 שקל) כוללת א שלוש ערוצי סדרות: יס אקשן, יס דרמה, יס קומדי ואת ערוץ יס דוקו. חבילת ילדים (39 שקל): עשרה ערוצי ילדים הכוללים את ניקלודיאון, הופ, יס Wiz ויס kidZ.

כל מי שהשתמש בשירותי הטלוויזיה בשנים האחרונות, התרגל ליכולת לעצור את השידור בזמן אמת, כאשר הוא רוצה ללכת לשירותים או לענות לשיחת טלפון. משום מה, סטינג TV לא כולל את האופציה הזו. מה שמראש פגע מבחינתי בחוויית הצפייה בערוצים הלינאריים. עוד חיסרון, בחלק מהמתחרים קיימת אופציה של קאץ' אפ TV – זו מאפשרת לחזור אחורה בלוח השידורים שבוע או שבועיים. סטינג TV לא כולל את האפשרות הזו. מה שכן, הוא כולל יכולת הקלטה בענן, המאפשרת גישה לתכנים גם דרך האפליקציה בסמארטפון.

20171224_231758

תוכן: סטינג TV זה לא yes, לא קיימים כאן כל התכנים, כאשר אפשר לשים לב לזה בהיעדר עונות קודמות של חלק מהסדרות פופולאריות. כך שמי שירצה להיכנס רק עכשיו לצפות בסדרות ש-yes מציעה, לא תמיד יוכל לעשות זאת. את "המפץ הגדול" אי אפשר בכלל למצוא ב-VOD, ב-"חץ" קיימים שלושת הפרקים האחרונים ששודרו בעונה 6 וב"רשימה השחורה" עונות 3 עד 5. מצד שני, "במזכירת המדינה", "משפחה מודרנית", "שלדון הצעיר", "משחקי הכס", "Veep", "הומלנד", "האמריקנים" וה-"מתים המהלכים" קיימים כל העונות וכל הפרקים. בסך הכל, מבחר התכנים הקיים עשיר מאוד וכולל את הסדרות של HBO.

הבעיה לפעמים בתוכן, שנראה שלא תמיד טורחים לעשות בדיקת תקינות שלו. למשל, בסדרה "מזכירת המדינה" היו חסרים פרקים. בעונה השנייה אחרי פרק 3 הופיע פרק7  וקפיצות כאלו היו עוד בהמשך. בחלק מהפרקים גם נתקלתי בהיעדר תרגום.

20171205_195745

אפליקציות: הסטרימר של סטינג TV פועל על אנדרואיד TV וככזה הוא מאפשר להתקין אפליקציות מהחנות. בין היתר אפשר למצוא כאן את סלקום TV שעובד בצורה טובה, פייסבוק וידיאו, שירות המוזיקה Deezer שעלה לאחרונה לארץ, יו טיוב ו-Plex המאפשר לצפות בתכנים מהמחשב. מה אין? נטפליקס. שירות התוכן החשוב הזה לא קיים עדיין בסטרימר של סטינג TV. ב-yes אמרו שזה יגיע בעתיד הקרוב.  בגדול, התחושה שהסטרימר של סטינג TV לא מהווה באמת תחליף לסטרימר של שיאומי, המאפשר להתקין כל תוכן שרוצים.

מחיר: חבילות הסרטים, הסדרות והילדים עולות כל אחת 39 שקל וחבילת המדע וטבע עולה 29 שקל. ניתן להזמין את כל החבילות הללו בתור חבילת Family ב-100 שקל לחודש (חודש ראשון חינם). בנוסף, חבילת 4 ערוצי צ'רלטון עולה 67 שקל.

מחיר הסטרימר עומד על 480 שקל בתשלום אחד או 24 תשלומים של 20 שקל. כל עוד הלקוח מנוי, הוא יקבל החזר כספי של 20 שקל בחודש למשך שנתיים.

Screen Shot 2017-11-02 at 17.17.00

את השירות ניתן להפעיל על 3 סטרימרי אנדרואיד TV ובשני מכשירים נוספים (טלוויזיות חכמות, טאבלטים וסמארטפונים). לכן לא חייבים לרכוש את הסטרימר מ-yes. רק חבל שסטינג TV עדיין לא קיים לאפל TV ולטלוויזיות חכמות של LG או סמסונג.

בשורה התחתונה, למי מתאים סטינג TV? התשובה מורכבת. התחושה ש-yes לא רוצה שמשתמשי הלוויין יעברו לשירות הזה. בין אם מדובר במגוון תכנים דל יותר והיעדר אופציות בסיסיות כמו עצירת השידור בזמן אמת. מצד שני, למרות החסרונות, יש ל-yes מגוון תוכניות שאי אפשר למצוא אצל המתחרים, כמו HBO (שאין בפרטנר, אבל לפרטנר יש נטפליקס שאין בסטינג TV), ממשק פשוט להפעלה ואלטרנטיבה זולה, הקורצת בעיקר כאשר בוחרים רק חבילה אחת, כמו סדרות.

4 תגובות

  1. אגב, גם ממיר ה-yes Quatro נתקע ואני מוציא ומחזיר לחשמל כמעט שנה, למרות ההתעלמות האלגנטית של yes מכך.

  2. אחרי חודש וחצי בשירות, אני פשוט מרוצה!
    מדובר במיזם חמוד ומבורך שאמנם לא מתאים לכל אחד, אבל מי שלא צורך את כל התכנים שבעולם ורוצה לחסוך בהוצאות מיותרות – זה בשבילו.
    חשוב להגיד שעדיף לחבר את הסטרימר ישירות עם כבל רשת לראוטר וכך הרבה מהתקלות יעלמו והשידור יהיה רציף ואיכותי יותר.
    נקודת בונוס:
    *העמוד העסקי שלהם בפייסבוק מנוהל בצורה פשוט טובה!

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא