שעונים חכמים

סקירה: fitbit ionic – שעון ספורט מוצלח עם חסרון אחד

קטגוריית שעוני הספורט התערבבה בשנתיים האחרונות עם השעונים החכמים. שעונים כמו ה-Gear Sport של סמסונג או האפל וואץ' מציעים יכולות ספורט טובות, לצד שעוני ספורט מקצועיים בדומה לגרמין fenix 5, המשלבים יכולות חכמות. קל להתבלבל כאשר רוצים לקנות שעון אשר יתאים גם למדידת אימוני הריצה וגם יציג את הודעות הוואטס אפ. לבלבול הזה נכנסה לאחרונה בישראל – חברת fitbit, אשר השיקה את ה-ionic – שעון ספורט, שרוצה גם להיות חכם.

fitbit
fitbit ionic  צילום צחי הופמן

עיצוב: למרות המסך המלבני והעיצוב המעט גיקי, יש משהו הייטקי ויפה ב-ionic. אני מודה שלפני שקיבלתי אותו לסקירה וענדתי אותו על היד, השעון הזה פחות קרץ לי, אבל מהר מאוד התחלתי לאהוב את העיצוב וגם קיבלתי עליו מחמאות. מדובר בשעון המשלב מתכת ופלסטיק עם רצועות מתפרקות, אותן ניתן להחליף מתוך המגוון הקיים של fitbit.

מסך: ה-ionic מגיע עם מסך מגע צבעוני אשר קצת יותר קטן מ-1.5 אינץ'. ב-fitbit מספרים שהם בחרו בעיצוב המלבני, כי זה נוח יותר לאימוני ספורט ולתצוגה רחבה הדורשת להצגה של הסברים עבור פעילויות. בכל אופן, המסך מרגיש טיפה קטן, יכול להיות בגלל המסגרת העבה. גם הרזולוציה יחסית נמוכה, אבל זה לא משהו שמפריע לתפקוד ולשימוש היומיומי.

ספורט: ה-ionic אומנם מיועד לאימוני ריצה, אופניים, שחיה (עמיד עד לעומק של 50 מטר), הליכונים ומשקולות, אבל הוא גם מעודד תזוזה במשך שעות היום, כאשר נמצאים במשרד. כל 50 דקות, השעון מדווח שצריך להשלים 250 צעדים בשעה. אם מספר הצעדים הזה בוצע, לא יופיע הדיווח. בתוך אפליקציית Today, הציגה לי fitbit את ההצלחה היומית שלי בקטגוריה הזו.

IMG_20171228_155707.jpg
מספר הצעדים ש-fitbit רוצה שתלכו בכל שעה. צילום צחי הופמן

 

 

 

החלק החשוב ב-ionic הוא ההצלחה שלו להחליף שעון ספורט. בשביל לבדוק את רמת אמינות חיישני הדופק שלו וה-GPS, עשיתי השוואה בנתונים האלו ל-Fenix 5 המצוין של גרמין. fitbit הפתיעה לטובה, שני השעונים סיפקו תוצאות כמעט זהות במהלך ריצות. לפחות בהשוואה מול גרמין, ה-ionic לא פיספס בהצגת הדופק בריצה או במנוחה. חשוב לציין שמדובר בהשוואה מול מדידת דופק בשעון יד ולא בהשוואה למדידת דופק עם רצועת חזה (זו נחשבת לאמינה יותר).

IMG_20171228_155808.jpg
אפליקציית Today. צילום צחי הופמן

כל הנתונים על פעילויות הספורט מופיעות באפליקציה בסמארטפון, fitbit מציעה ניתוחים מעניינים, למשל, רמת הכושר האירובית  – VO2Max. מדובר במדידה של חמצן שהגוף יכול לנצל ביעילות במהלך פעילות גופנית והוא מיוצג על ידי מספר דו-ספרתי. התוצאה נקבעת לפי רמת הכושר וכן לפי הגיל והמגדר. ככל שהתוצאה גבוהה יותר, כך הכושר, הסיבולת הארובית של הלב וכלי הדם טובים יותר.

בסופו של דבר, כל החישובים האלו אמרו לי אם רמת הכושר שלי גבוהה, ממוצעת או לא טובה ביחס לגיל שלי ולשאר האוכלוסייה, איך אני יכול לשפר אותה בזכות אימונים נוספים (ואיזה סוג אימונים) וכמה משקל אני צריך להוריד בשביל להגיע לתוצאות יותר טובות.

שינה: fitbit רוצה שתלכו עם השעון שלה כל היום וגם תלכו לישון איתו. ניטור השינה מתבצע באופן אוטומטי ולא צריך לבצע שום פעולה לפני הכניסה למיטה. מבחינת זיהוי שינה, רוב הזמן השעון זיהה את הכניסה שלי לשינה ואת הזמן שקמתי בצורה טובה, אבל היו לו פספוסים, אותם ניתן לתקן באופן ידני. אני גם צריך לציין שאני אבא לתינוק בן 7 חודשים, מה שאומר שאני קם הרבה פעמים בלילה. fitbit מציינים שצריך 3 שעות שינה בשביל לבצע את המעקב. בכל אופן, האפליקציה בסמארטפון מציגה את כל המידע בבוקר: שעות שינה, החלוקה לשינה עמוקה, קלה ועוד מידע שהיא אוספת במשך הזמן בהשוואה למשתמשים אחרים. למשל, כמות שעות השינה ביחס למשתמשים אחרים או השעה בה קמים באמצע השבוע ובסופשבוע.

ממשק: fitbit פיתחה מערכת הפעלה עבור ה-ionic הנקראת fitbit OS. זאת כוללת ממשק פשוט, המורכב מאייקונים ברורים, המאפשרים להגיע לאפשרויות השונות במהירות. ניתן לקבל מידע בתצוגת השעון הקבוע על הדופק, מספר הצעדים, הקלוריות שנשרפו או מספר הקומות אותן עליתי באותו יום. ניתן גם לקבל מידע מקיף יותר על אותו יום, לראות מה מזג האוויר ולקבוע שעון מעורר.

הבעיה בממשק היא בעברית. אין כאן גיור לעברית. הדבר אומנם לא פוגע בפעילויות הקשורות לכושר, אבל הוא כן מפריע ביכולות החכמות. חיווי על שיחות, הודעות וואטס אפ, מיילים ופגישות יופיעו בג'יבריש. כדאי לדעת, שגם אם ההודעה מגיעה באנגלית ואפשר לקרוא אותה, אין שום דרך להגיב אליה ישירות ממשק השעון. הבשורה המשמחת, עברית תגיע בחודשים הקרובים. עוד בעיה בתחום הזה היא החיבור לסמארטפון. פעמים רבות ההתראות הפסיקו להגיע והבעיה נפתרה רק שכיביתי והדלקתי את השעון מחדש. הניסיון התבצע על שני סמארטפוני אנדרואיד שונים.

20171130_100054.jpg
עמדת תצוגה של ionic. צילום צחי הופמן

אפליקציות: לאחרונה fitbit הוסיפה חנות אפליקציות עבור ה-ionic. הגישה לחנות היא דרך האפליקציה בסמארטפון. המבחר כרגע דל, אבל ניתן למצוא אפליקציית שליטה לנורות חכמות מסוג Hue מבית פיליפס, אפליקציית תזכורות לקחת תרופות ועדכוני חדשות של ניו יורק טיימס ופליפבורד. האפליקציה המעניינת ביותר תגיע בשבועות הקרובים, כאשר שירות המוזיקה Deezer יציע להוריד פלייליסטים לשעון והאזנה להם ללא חיבור לסמארטפון. כרגע האזנה למוזיקה אפשרית, רק בהורדת שירים לזיכרון הפנימי (2.5 ג'יגה) הקיים במכשיר דרך המחשב. הכוונה לשירים שהמשתמש כבר אחסן במחשב שלו, ללא קשר ל-Deezer.

עוד אפליקציות צד שלישי הקיימות בשעון הן של רשת סטארבקס ושל Strava (רשת חברתית לפעילויות ספורט). בזכות שבב ה-NFC הקיים כאן, ניתן לשלם ברשתות מסוימות בארה"ב. בישראל כל עולם התשלומים הסלולריים תקוע, כאשר אף אחת מהחברות הגדולות בשוק: סמסונג, גוגל ואפל לא מציעה אותו כאן. אז אין טעם לצפות שדווקא fitbit תהיה הראשונה להשיק תשלומים בישראל.

20171130_100355.jpg
אריזת ionic. צילום צחי הופמן

סוללה: הסוללה החזיקה לי 4 ימים, כולל חיבור לסמארטפון, תצוגה קבועה ושימוש של כשעה לריצה עם GPS פעיל ומדידת דופק. מדובר בביצועים טובים מאוד עבור שעון חכם, שגם מציג התראות על הודעות מהסמארטפון. בדומה לשעונים חכמים אחרים, גם כאן fitbit משתמשת בכבל עם חיבור יחודי משלה. מה שאומר, שצריך לזכור לקחת את הכבל כאשר נוסעים לטיול.

מחיר: 1,200 שקל ברשת באג

בשורה התחתונה, ה-ionic הוא שעון ספורט מוצלח, אשר יכול לספק את הדרישות של חובבי ריצה ופעילויות ספורט אחרות. מדובר בשעון שאפילו מתחרה בדגמים של גרמין, פולאר וסונטו, אשר ביססו את עצמם בקטגוריה הזו. ככה שכדאי גם להציץ בפתרון הזה, לפני שהולכים לקנות שעון ריצה. בעוד ש-fitbit מציעה יכולות העוטפות את המשתמש בכל שעות היום והלילה, חלק מהיכולות החכמות לא רלוונטיות בישראל, בגלל היעדר עברית (בעיה שתיפתר בקרוב) וגם אם הן יעבדו, הן עדיין פחות טובות מאלו שמציע שעון חכם מבוסס אנדרואיד Wear, סמסונג Gear או אפל וואץ'. אז למי המוצר הזה כן מתאים? לחובבי ספורט ובריאות, שרוצים קצת יכולות חכמות ואוהבים מוצרי fitbit.

ציון: 8

6 תגובות

  1. עברו 4 חודשים מאז שיצאה הכתבה… האם השעון כבר תומך בעברית? ואם לא – מתי הוא מתכונן לתמוך בעברית?

    1. הם עדיין לא השיקו את העברית, בעיקרון הם אמרו רבעון ראשון של השנה, שכבר עבר. החודש הם עושים השקה לשעון החדש שלהם בארץ
      ואולי יודיעו כבר מה קורה עם העברית

    1. לא יכול להיות.. אם הגפס עובד אין מצב.. כנראה התנתקת לעיתים.. בנינים.. עצים.. כיסית עם משהו את השעון..

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא