אוזניות

סקירה: B&O E8 – אוזניות פרימיום שנראות טוב

אוזניות הטרולי וויירלס הם אחד הטרנדים החמים בשוק. ל-B&O יש אוזניות פרימיום במחיר של 1,300 שקל. כנסו לקרוא אם הן גם שוות את המחיר

אחרי ג'ברה, סוני, סמסונג, ג'ייברד ואפל, אבל קצת לפני Bose, גם חברת האודיו הדנית B&O משיקה בישראל אוזניות טרולי וויירלס משלה. בקצרה, טרולי וויירלס הן אוזניות אשר לא כוללות שום חוט המקשר בינהן, לא לסמארטפון ולא בינן לבין עצמן. דגם ה-E8 בא לשחק על איכות הסאונד ועיצוב הפרימיום ופחות על ספורט.

B&O E8 – מגיעות עם מתאמי קצף של Comply

עיצוב: ה-E8 עשויות מגומי ופלסטיק, כאשר מתכת כסופה קטנה מעטרת עיגול פנימי מסביב ללוגו החברה. האוזניות האלו קטנות יותר לעומת חלק מהמתחרים והמשקל שלהן עומד על 7 גרם לימנית ו-6 גרם לשמאלית. מדובר באוזניות טרולי וויירלס אלגנטיות, שכיף להסתובב איתן והן לא בולטות יותר מדי מהאוזניים. למרות שלא מדובר באוזניות המיועדות לספורט, הן עמידות לרטיבות וגשם, כך שאין בעיה להסתובב איתן בימים חורפיים ברחוב.

B&O 3

בערכה מצורפים מספר מתאמי סיליקון בגדלים שונים, לצד מתאם אחד עשוי קצף של חברת Comply. מדובר במתאם ששומר על רמת בידוד טובה יותר מרעשי הסביבה החיצונית ויש אנשים שמעדיפים להשתמש בו. אני מצאתי במקרה הזה את מתאמי הסיליקון למספיק נוחים.

נרתיק הנשיאה עשוי מגומי דמוי עור והוא נראה אלגנטי מאוד. אחד מנרתיקי הנשיאה היותר יפים שראיתי באוזניות טרולי וויירלס. הנרתיק שוקל 45 גרם, הוא בנוי כמו ביצה והוא עבה, כך שפחות נוח לסחוב אותו בכיס הג'ינס. הנרתיק עצמו משמש לטעינה, כאשר הכנסת האוזניות תכבה אותן, אבל הוצאה שלהן לא תפעיל אותן באופן אוטומטי. דרושה עוד נגיעה עם האצבע באוזנייה הימנית.

20171213_184431_HDR
הערכה של ה-E8. צילום צחי הופמן

כפתורים: שילוב כפתורים באוזניות קטנות הוא אתגר הנדסי. ב-B&O בחרו במשטחי מגע המשולבים בשתי האוזניות. התוצאה הסופית היא חוויה לא נעימה ואפילו מתסכלת. מצד שני, הבחירה במשטח מגע, נוחה בהרבה מזו הקיימת בכפתורים הפיזים הקיימים ב-Run של ג'ייברד. למשל, ב-B&O צריך לבצע נגיעה ארוכה באוזן הימנית להגברת הצליל או נגיעה דומה באוזן השמאלית להנמכה. נגיעות נוספות משמשות לניגון, עצירה ומענה לשיחה.

סאונד: הסאונד שה-E8 מוציאות הוא מוצלח. מדובר בצלילים מאוזנים, נקיים, חמים, אבל עם קצת יותר מדי טראבל. הבס מורגש אבל לא חזק מדי. מבחינת עוצמת הצליל, הווליום עצמו מספק, אבל לא חזק מדי. יכול להיות שלחלק מהמשתמשים הוא לא יספיק. ה-E8 מצליחות לאטום בצורה טובה רעשים חיצוניים, כאשר ניתן לעבוד איתן גם בצורה הפוכה ולהשתמש במיקרופונים להחדרת הצלילים החיצוניים, כאשר לא רוצים להיות אטומים לגמרי. למשל, בזמן שנמצאים במשרד או ברחוב. היכולת הזו עובדת, כאשר היא מאפשרת חדירה של רעשי רקע, אבל אני לא הייתי סומך עליה לגמרי, כאשר רוצים לשמוע אנשים. האפליקציה מאפשרת בחירה בין שלושה מצבים: אמביינט שסוגר לגמרי את המוזיקה, Commuting שמנמיך מעט את המוזיקה ו-Social בו השירים מתנגנים בצליל חלש מאוד. בשביל להפעיל את מצב השקיפות (Transparency), יש צורך לבצע נגיעה באוזניה השמאלית.

האפליקציה  מאפשרת התאמה של האקולייזר לפי הגדרת שונות של B&O והיא מציעה התאמה אישית יותר של הצליל, מאשר הסאונד המקורי. דבר שדווקא אהבתי והשתמשתי בו באופן קבוע.

ה-E8 פועלות על בלוטות' בתקן 4.2. בכל התקופה שבדקתי אותן, לא סבלתי מניתוקים. האוזניות משלבות טכנולוגיית Near Field Magnetic Induction או בקיצור NFMI. זו מאפשרת חסכון בחשמל ומונעת ניתוקים בין שתי האוזניות. כמו כן, היו שלושה עדכוני גרסה ש-B&O שיחררה במשך פחות מחודש. חבל שכל עדכון נמשך קרוב לשעה. מדובר בזמן העברת הנתונים בין הסמארטפון לאוזניות, ולא זמן הורדת הקובץ.

טלפון: ניתן לנהל שיחות טלפון עם ה-E8 ובניגוד לאוזניות רבות אחרות, הן משמיעות את השיחה משתי האוזניות. במהלך שיחות, ה-E8 פותחות את המיקרופונים החיצוניים להחדרת צלילי הרקע בסביבה, כך שלא מתבצעת אטימות מוחלטת. המטרה כאן היא שמירה על בטיחות. בעוד שאני שמעתי את האנשים איתם אני משוחח בצורה ברורה, מהצד השני טענו שאני נשמע כאילו אני מדבר מרמקול. למרות זאת, אפשר היה לדבר איתי ולהבין אותי בצורה מספיק טובה.

טעינה עם חיבור מיושן

סוללה: ה-E8 מספקות זמן סוללה נהדר של 4 שעות, כאשר אפשר לקבל עוד שתי הטענות מלאות באמצעות נרתיק הנשיאה. מחבר הטעינה הוא מיקרו USB. האוזניות לא כוללות חיווי קולי המעדכן על מצב הסוללה ואפשר לדעת אותו לפי האפליקציה בסמארטפון. היה נחמד, אם B&O הייתה משלבת אופציה כזו, שגם הייתה מעדכנת לאיזה מכשיר מחוברים ועוד עדכונים קוליים על פעולות מסוימות.

מחיר: 1,300 שקל (יבואן ביקונקט)

בשורה התחתונה, ה-E8 הן לא אוזניות זולות, הן נמצאות ברף העליון של הקטגוריה, אבל מצד שני, B&O מספקת תמורה למחיר הזה: עיצוב פרימיום, סאונד מוצלח וזמן סוללה גבוה.

ציון: 9.5

 

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא