קורקינטים

סקירה – Mi Electric Scooter – הקורקינט של שיאומי

לא קשה לפספס את הקורקינטים החשמליים הדוהרים בכבישים ובמדרכות. כלי התחבורה הנהדר הזה, משלב יתרונות שאי אפשר למצוא באופניים חשמליים: מחיר נוח וגם אפשרות לקחת אותו איתך לכל מקום, בעקבות המשקל הקל. מקפלים ומחזיקים ביד. שיאומי היא אחד ממותגי הסמארטפונים המוכרים בישראל, אבל לחברה הסינית קטלוג מוצרים רחב, הכולל בין היתר, אוזניות, צמידים למדידת צעדים, מצלמות אקסטרים, טלוויזיות ורובוטים לשאיבת אבק. המילטון, היבואן הרשמי של שיאומי, החל למכור לאחרונה את הקורקינט – Mi Electric Scooter (או M365). לאחר שבוע וחצי של נסיעה לעבודה רק עם הקורקינט, חזרתי עם סקירה.

עיצוב:הקורקינט של שיאומי נראה טוב. אני קיבלתי אותו בצבע לבן, שמהר מאוד התחיל להתלכלך, אבל יש אותו גם בצבע שחור. לשבירת המראה הלבן או השחור, שיאומי צבעה את הכבלים החיצוניים באדום. מעל הגלגל האחורי ממוקמת תאורת עצירה בצבע אדום. גוף הקורקינט עשוי מאלומיניום תעופתי(Aerospace aluminum) ומבנה שהחברה מציינת כחזק. המשקל עומד על 12.5 ק"ג. זהו לא הקורקינט הכי קל שקיים בשוק, אבל הוא עדיין מאפשר לסחוב אותו בידיים כאשר עולים במדרגות.

Mi Electric Scooter 3

אם כבר מדברים על נשיאת הקורקינט, ה-M365 מתקפל בקלות. שני סוגרים מאפשרים לבטל את נעילת הכידון ולחבר אותו לחלק האחורי, כך שנוצרת ידית נשיאה. הקיפול מאוד מהיר, כך שניתן לאחסן אותו בבית, מבלי שיבלוט יותר מדי.

Mi Electric Scooter 2

בחלק העליון של הקורקינט, ממוקמים ידיות האחיזה המצופות גומי רך, פנס עם טווח הארה של 6 מטר, שבסך הכל עושה את העבודה, פעמון וידיות הגז והמעצור. היה נחמד אם שיאומי הייתה מוסיפה כאן מחבר USB לטעינת הסמארטפון או תצוגה למהירות הנסיעה.

נסיעה: חווית הנסיעה ב-M365 כיפית. קל מאוד להתחיל לתפעל את הקורקינט. צריך לבצע דחיפה אחת או שניים עם הרגל בהתחלת הנסיעה ואז ניתן ללחוץ על ידית הגז. לאחר זמן נסיעה לא ארוך, האגודל מתחיל לכאוב, בעקבות הלחיצה הקבועה על הגז. כאן חשבו בשיאומי על פתרון פשוט "קרוז קונטרול". הפעלת הפיצ'ר הזה דורשת כניסה חד פעמית לאפליקציה, כי בהגדרת ברירת מחדל הוא מנוטרל. הקרוז קונטרול משמיע צפוף כאשר הוא מתחיל לעבוד וזה מתרחש לאחר 5 שניות של נסיעה באותה מהירות. נגיעה נוספת על ידית הגז או על ידית המעצורים וזה מפסיק לעבוד. אני מצאתי את עצמי משתמש בקרוז קונטרול באופן קבוע, כאשר חוויית הנסיעה הופכת לנעימה יותר, שלא צריך להתעסק כל הזמן עם הגז.

 

IMG_20180111_092836.jpg
גז וברקס. צילום צחי הופמן

 

משטח העמידה צר מדי לטעמי, אבל הוא עדיין נוח לשימוש. בעקבות המבנה הזה, הרגל האחורית צריכה לעמוד מעט בזווית. מצאתי את עצמי פעמים רבות מחזיק את הרגל באוויר, כי זו התחילה לכאוב, לאחר זמן מסוים של עמידה באותה צורה.

IMG_20180111_092904.jpg
משטח עמידה שיאומי. צילום צחי הופמן

מבחינת מהירות הנסיעה, זאת עומדת על 25 קמ"ש. במצב חסכון באנרגיה, הקורקינט יודע להפיק מעט אנרגיה בחזרה, אבל אז מהירות הנסיעה מוגבלת ל-16 קמ"ש, שזו לא הייתה מספיק מהירה לטעמי ולכן ויתרתי על האופציה הזו. המעצורים ביצעו בסך הכל את העבודה בצורה טובה והעצירה הייתה כמעט מיידית. מבחינת שיאומי, מרחק הבלימה הוא 4 מטר על אספלט יבש. בקורקינט מותקנת מערכת בלימה כפולה עם צמיגים אשר אמורים לבלום זעזועים.

סוללה: הצלחתי להוציא מהסוללה 26 ק"מ, בעוד שבחברה מבטיחים מרחק נסיעה של עד 30 ק"מ. ככה שזה בסדר. כמובן שהמרחק יכול להתארך, תלוי מהירות הנסיעה שלי ושימוש במצב חסכון. הסוללה מגיעה בקיבולת 7,800 מיליאמפר/שעה. המטען עצמו לא גדול במיוחד, משהו שמזכיר את המטענים היותר ישנים של הלפטופים או של חברות מחשבים שלא למדו לעצב את המטען שלהן. ניתן לעקוב אחר מצב הסוללה דרך מכוון הממוקם על הקורקינט עצמו, זה מציג ארבע נורות לבנות. ניתן לדעת את מצב הסוללה גם באחוזים ואת הקילומטרים שנשארו עד לטעינה הבאה, דרך האפליקציה. זמן הטעינה של הסוללה עומד על כ-5 שעות.

אפליקציה: שיאומי לא ויתרה על חיבור לסמארטפון עם הקורקינט הזה, אבל היא כן שכחה למקם תושבת לסמארטפון. האפליקציה Mi Home מתחברת לקורקינט בתקשורת בלוטות' והיא מספקת מצב תצוגה עם מידע על הנסיעה, הכולל בין היתר את מהירות הנסיעה, מהירות נסיעה ממוצעת ומצב סוללה באחוזים. האפליקציה גם מאפשרת הורדת עדכוני קושחה ונתונים על הקילומטראז' של הקורקינט.

מחיר: 2,600 שקל. אחריות לשנה, כולל זוג פנימיות וצמיגים ספייר, יבואן רשמי המילטון

בשורה התחתונה, ה-Mi Electric Scooter הוא קורקינט שקל להתאהב בו. אומנם לא מדובר בקורקינט הכי חזק בשוק, והיה נחמד אם הוא היה מעט יותר קל ושמשטח העמידה היה יותר רחב, אבל ביחס למחיר הוא מציע תמורה מצוינת. כדאי רק שהיבואן יוריד מעט את מחירו הרשמי, כך שיהיה דומה לזה שבמכירה המוקדמת, אז הוא עמד על 2,000 שקל.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 9

18 תגובות

  1. למה המפרט הטכני של שיאומי לוקה בחסר.
    נתונים חסרים :
    הנעה ישירה או גיר ואו רצועה
    המנוע 24 V או 36V ובטח לא 48 V
    מנוע ברוש או ברשלס? זה חשוב כדי לדעת מה אורך החיים של המנוע
    תודה

  2. בבקשה חייב עזרה הורדתי את האפליקציה mi home היא דורשת סיסמא בת 6 תווים ואין לי מושג מה הסיסמא לא זכור לי שעשיתי כזו שהתקנתי אותה

  3. אם אתה מחבר את הטלפון לקורקינט אז הטלפון חייב להיות איתך בנסיעה או שאפשר שהטלפון יהיה בבית ?

  4. אם מחברים את הטלפון לקורקינט הטלפון חייב להיות איתך או שאתה יכול להשאיר אותו בבית?

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא