רמקולים

סקירה: SoundGear של JBL – מי צריך רמקולים לצוואר?

למה צריך ללכת עם רמקולים על הצוואר? זו השאלה ששאל אותי כמעט כל מי שפגש אותי מסתובב עם ה-  SoundGear. חברת JBL יצרו מוצר מוזר, המתאים לרוח התקופה בה טכנולוגיות מסוימות הופכות ללבישות, ורמקולים ניידים ואוזניות הם מוצרים פופולאריים אשר אנשים אוהבים לרכוש. ה-SoundGear נוצר במטרה לאפשר האזנה למוזיקה, אבל עדיין לא להיות מנותקים לגמרי מהסביבה.

עיצוב: ה-SoundGear היא קשת היושבת על הצוואר, היא מזכירה קצת כריות שמשתמשים בהן לצוואר במהלך טיסות. הרמקולים מצופים בד שחור וגומי רך בחלק התחתון. מדובר במוצר אשר מרגיש נעים, אבל הנוכחות שלו על הצוואר מורגשת היטב – הוא שוקל של 350 גרם, מה שנותן תחושה מעט כבדה. לא הפריע לי יותר מדי לשבת עם ה-SoundGear מול המחשב, אבל מול הטלוויזיה, לא היה נוח להישען איתו על הכורסה.

fbt

כפתורים: בשני צידי ה-SoundGear קיימים כפתורים. בצד הימני כפתור הזזה להפעלה/כיבוי עם תאורה כחולה הנדלקת כאשר הרמקול פעיל. בנוסף, יש גם כפתור צימוד לסמארטפון. בצד השמאלי קיימים כפתורים לשליטה בעוצמת הצליל ועצירת השיר המתנגן ומענה לשיחה. כפתורי הווליום גם משמשים למעבר בין השירים בעת לחיצה ארוכה עליהם. מה שהציק לי, שהצליל הפעלה וכיבוי של הרמקול חזק וזה לא נעים לשמוע אותו שה-SoundGear יושב על הצוואר.

סאונד: ה-SoundGear הוא רמקול המאפשר להמשיך להיות מודע לסביבה תוך כדי האזנה למוזיקה. ככזה הוא ממלא את המטרה שלו. כאשר ישבתי במשרד, האזנתי למוזיקה בעוצמה יחסית נמוכה, לא הפרעתי לאנשים שהיו איתי באותו חדר, אבל זה בעיקר כי הם היו סבלניים. הם עדיין שמעו צליל חלש. מצד שני, ברגע שרציתי ליהנות קצת מהמוזיקה והגברתי אותה לעוצמה נורמלית, זה התחיל להפריע. ה-SoundGear מתאים במקרה הזה לאנשים שיושבים בחדר פרטי במשרד או עובדים מהבית. שימוש אחר הוא בחיבור למשקפיי מציאות מדומה או לטלוויזיה בבית. כאן היתרונות של ה-SoundGear יותר ברורים. יכולתי להאזין לסאונד הבוקע מהטלוויזיה בעוצמה גבוהה, בעוד ששאר תושבי הבית שמעו אותו, כאילו הדלקתי את הטלוויזיה על ווליום נמוך-בינוני. בעוד שאני נהניתי מסאונד איכותי מהסרט, עם תחושה שהרמקולים מקיפים אותי, תושבי הבית לא היו צריכים לצעוק עליי להנמיך את הטלוויזיה.

soundgear-2

הדבר החשוב ביותר בחיבור אוזניות/רמקולים בלוטות' לטלוויזיה, הוא הסינכרון לאודיו, כך שיתאים לקצב הדיבור של הדמויות בסדרה/סרט. ה-SoundGear לא פישלו כאן וההתאמה היתה טובה.

מבחינת הצליל בהאזנה למוזיקה, הוא הפתיע לטובה. הוא היה נקי, יש הפרדה טובה בין הצלילים, אין עיוותים כאשר מגבירים את הסאונד לרמות גבוהות. מה שכן, היה חסר לי קצת באס. כאשר מגבירים קצת יותר מדי את הווליום, אפשר להתנתק לחלוטין מהסביבה החיצונית. אז כדאי לשים לב לזה.

עבור שיחות טלפון, JBL מיקמה מיקרופון גם בצד הימני וגם בשמאלי, כך שלא משנה לאיזה צד מפנים את הראש, המיקרופון עדיין יתפוס את הקול בצורה מיטבית. איכות הקול שלי הייתה ברורה לאנשים איתם שוחחתי, אבל עדיין אפשר היה לשמוע שאני מדבר מספיקרפון.

cof
JBL מציגה את ה-SoundGear ב-CES 2017. צילום צחי הופמן

חיבוריות: JBL מייעדת את ה-SoundGear גם עבור צפייה בטלוויזיה, אבל מכיוון שלא לכל אחד יש בלוטות' בטלוויזיה שלו, היא מצרפת בערכה מתאם, המתחבר ליציאה האופטית או ל-AUX ולחשמל. ניתן לחבר גם לכניסת ה-USB של הטלוויזיה ולמשוך ממנה את החשמל. מדובר בסך הכל בפתרון אלגנטי ופשוט לחיבור, המאפשר לכל אחד לחבר את הרמקולים למסך. ה-SoundGear פועל על בלוטות' 4.0 והוא מאפשר חיבור לשני מוצרים בו זמנית. למשל, טלוויזיה וסמארטפון. החיבור הזה לא עבד לי תמיד בצורה חלקה, כאשר הוא סבל לפעמים מהפרעות ואיכות סאונד לא נקייה.

סוללה: הביצועים של הסוללה לא רעים, קצת יותר מ-6 שעות, רק חבל שהחיווי הקולי על סוללה נמוכה הוא צפצוף חזק ומרגיז שאי אפשר להנמיך אותו ושמחבר הטעינה הוא מסוג מיקרו USB ולא USB-C.

מחיר: 870 שקל ברשת באג

בשורה התחתונה, מי צריך רמקולים לצוואר? השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם, אם אתם עובדים לבד במשרד או בבית ואתם רוצים רמקולים שהולכים איתכם וגם מאפשרים לבצע שיחות טלפון? במקרה הזה, ה-SoundGear יענה לכם על הדרישות. קהל אחר שה-SoundGear מתאים לו הוא צופי הטלוויזיה, אשר רוצים להאזין לתוכניות בצליל חזק, אבל מבלי להפריע יותר מדי לתושבי הבית. לבסוף גם רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, הרוצים להאזין למוזיקה ועדיין להיות מודעים לסביבה (וגם להפריע לאותה סביבה). הסאונד בסך הכל מוצלח והנוחות של הרמקולים על הכתפיים טובה, אבל לא מושלמת.

ציון: 8

 

2 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא