טלוויזיות

סקירה: LG B7Y – טלוויזיה חכמה עם איכות תמונה גבוהה

תערוכת הטכנולוגיה CES שהתקיימה בחודש שעבר בלאס וגאס, היתה בראש ובראשונה המקום להכרזת טלוויזיות חדשות. היצרניות הגדולות בתחום: סמסונג, LG, סוני ורבות אחרות, הכריזו על המסכים החדשים שלהן לשנה הקרובה. הטלוויזיות האלו ינחתו בישראל כבר בחודשים הקרובים, אבל עד שהן יגיעו, זוהי דווקא הזדמנות לקנות את המסכים שהוכרזו בשנה שעברה. דגמי 2017 המוצלחים נהנים כבר עכשיו מהורדת מחירים, כאשר זו רק תתחזק לקראת השקת דגמי 2018. ה-B7Y של LG הוא דוגמא למסך בטכנולוגיית OLED, שמחירו קצת יותר נגיש (עד כמה שאפשר להגיד ש-7,150 שקל הוא מחיר נגיש).

LG B7Y

תמונה ואודיו: הטלוויזיה הקבועה שלי בבית היא של LG בטכנולוגיית LED, אבל ברגע שאני מקבל מסך לסקירה בטכנולוגיית OLED, היא הופכת בתוך רגע למיושנת. התמונה שה-OLED מספקת עשירה בצבעים, עד שכל מסך אחר נראה חיוור. ה-B7Y מצליחה להציג תמונה חדה, מכל זווית בה מסתכלים והשחור בהתאם לטכנולוגיה מוחלט, עד שקשה לדעת שהמסך סגור או פתוח, כאשר אין תמונה. רזולוציית ה-4K אשר קיימת ברוב מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק, היא זו שמאפשרת לנצל את המסך בצפייה בתכנים מתאימים בנטפליקס. בנוסף, המסך תומך בכל התקנים החשובים, HDR Dolby Vision ו-HDR10. מדובר ביכולת של המסך להעשיר את גוון הצבעים הנראה בתמונה. כמובן שחייבים תמיכה של התוכן המוצג. הסדרה Altered Carbon מאפשרת לקחת את המסך הזה למקסימום. גם בשידורים של ערוצים 2 ו-10 אפשר ליהנות מאיכות תמונה טובה, בעיקר בזכות שדרוגי התמונה ש-LG משלבת כאן. מבחינת התמודדות עם אור יום, יש מעט השתקפות על המסך, אבל זה לא מפריע בצורה קיצונית.

20180209_112739_HDR.jpg
LG B7Y צילום צחי הופמן

הצליל נשמע ברור וחזק, אבל עדיין לא משהו שתרצו להסתפק בו. ניתן גם לחבר אוזניות אלחוטיות בתקשורת בלוטות' ולהמשיך לצפות מבלי להפריע לשאר דיירי הבית.

עיצוב: ה-B7Y הוא מסך דקיק, כך שאין בעיה לתלות אותו על הקיר, אבל אני חושב שלשים אותו על המזנון עם הרגלית זה עדיף. התחתית של הרגלית כסופה ורחבה עם חריטה קטנה ללוגו "LG OLED". החלק המחבר בין התחתית למסך הוא שקוף, מה שנותן מעט תחושה שהמסך מרחף באוויר. החומרה ממוקמת בגב המסך (במרכז החלק התחתון) והיא כוללת את כל החיבורים, מה שיוצר בליטה. בעוד שגב המסך עשוי ממתכת כסופה מוברשת, החלק התחתון בו ממוקמת החומרה, הוא בצבע לבן. מדובר במסך שטוח עם מסגרת דקיקה, אשר כמעט לא מורגשת. הטלוויזיה כוללת 4 כניסות HDMI וגם 3 כניסות USB, התקן WiFi ו-LAN.

20180209_112805_HDR.jpg

B7_B_Desktop_05a

ממשק: ה-B7Y מגיעה עם מערכת ההפעלה WebOS 3.5 של LG. זו בנויה כסרגל בצורה אלכסונית, כאשר היא מוצגת כשכבה נוספת על גבי שידור הטלוויזיה. הממשק מאפשר להגיע במהירות לאפליקציות מעודפות על המשתמש או לסדר אותן בכל דרך בה מעוניינים. הממשק כולו בשפה העברית, הוא ידידותי ומאפשר לתפעל את ההגדרות החשובות, שליטה בצליל, בתמונה ובערוצים מבלי להבין יותר מדי. גם ההתקנה הראשונית של הטלוויזיה נבנתה בצורה קלה, כך שכל אחד יוכל לחבר את המסך לאינטרנט.

ב-WebOS 3.5 ההתמקדות של LG היא בקיצורים. אפשר לקבוע שכל אחד מכפתורי הספרות בשלט ישמש כדרך קיצור לאפליקציה או תכונה מסוימת של המסך. למשל, גישה לקורא קבצי הווידיאו והתמונות. עוד מאפשר הממשק החדש, תמיכה בהצגת קבצי 360 מעלות וניווט פשוט בהם דרך השלט, האזנה למוזיקה מהטלוויזיה עם אפשרות לכיבוי התצוגה ו-Live Zoom, אשר מאפשר לבצע זום בתמונה המשודרת במסך וצילום שלה (לא פעיל דרך אפליקציות כמו נטפליקס). ל-B7Y יש יכולת הפעלה קולית בעברית, אבל זו מצטמצמת בחיפוש באפליקציית יו טיוב או דפדפן האינטרנט. החיפוש הקולי מתבצע בלחיצה על כפתור יעודי בשלט הרחוק, הכולל גם מיקרופון.

20180209_111956_HDR.jpg

שלט רחוק: השלט רחוק של LG כולל שני כפתורים ייעודים לנטפליקס וגם לאמזון פריים וידיאו (הפחות מוצלח בישראל). לחיצה על כפתור נטפליקס בשלט, יפעיל את הטלוויזיה ישירות בשירות עצמו. לא צריך לעבור בין אפליקציות ולא צריך לבצע לחיצות מיותרות. השלט עצמו ניתן לשליטה כמו עכבר אוויר, כך שקל לסמן לאן רוצים להגיע בממשק. משתמשי שעוני אנדרואיד Wear, יכולים לשלוט במעבר הערוצים ובעוצמת הצליל ישירות מפרק כף היד. הדבר דורש הורדת אפליקציה יעודית של LG.

אפליקציות: בקטגוריית האפליקציות תמצאו כאן את כל מה שחשוב: נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, יו טיוב, סמארט TV , סלקום TV ו-Plex. גם שירות המוזיקה Deezer קיים כאן, כך שניתן להאזין לו וגם לראות את מילות השירים על המסך. לא מצאתי כאן את פייסבוק וידיאו המעולה. חנות האפליקציות עצמה מיושנת ולא נעים לחפש בה.

20180209_112636_HDR.jpg
חנות אפליקציות. צילום צחי הופמן

מחיר: 7,150 שקל לגודל 55 אינץ' (יבואן רשמי ח.י)

בשורה התחתונה,  בקרוב יגיעו לישראל המסכים מקולקציית 2018/19 של LG. דגם B7Y אומנם שייך ל-2017, אבל הוא נמכר היום אטרקטיבי מבעבר, כך שזהו זמן טוב יחסית לקנות מסך OLED גדול עם איכות תמונה מצוינת.

ציון: 9

2 תגובות

  1. צחי, תודה רבה על הסקירה התמציתית והמועילה. אני מזמין את הטלביזיה הזאת בעקבותיה

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא