חדשות

בזק משיקה נתב מעוצב שלא תרצו להסתיר בארון

רוב משתמשי האינטרנט בארץ מחזיקים בביתם את הנתב שקיבלו מחברת התשתית שלהם (בזק/הוט), אבל זה כנראה לא תמיד עובד בצורה מוצלחת. בזק רוצה לשנות את הדעה הזו והיא משיקה היום (ד') את הנתב החכם החדש שלה – Be, אשר אמור לפתור את המשתמש מביצוע אתחולים ושיחות עם מוקדי השירות.

20180214_112519_HDR.jpg
נתב Be. צילום צחי הופמן

ה-Be הוא נתב אשר פותח באופן עצמאי על-ידי בזק, בשיתוף חברת הייטקס טלקום ועוצב על ידי חברת Prime. ה-Be המאפשר גלישה אלחוטית במהירות של עד 1 ג'יגה בתוך הבית. הנתב תומך בשני סוגי תדרים: 2.4 ג'יגה הרץ ו-5 ג'יגה הרץ. הדבר מאפשר ברירה אוטומטית של אחד משני התדרים בהתאם לצורך ואופטימיזציה של גלישה רציפה. מדובר בפתרון Single SSID, אשר לא מראה שתי רשתות שונות (2.4 ו-5 ג'יגה הרץ) כאשר הא מעביר את המשתמש בין שתי הרשתות באופן אוטומטי, גם אם טווח הקליטה נמוך והדבר דורש מעבר ידני.

20180214_112408_HDR.jpg
החיבורים ב-Be. צילום צחי הופמן

בבזק חזרו ואמרו במפגש העיתונאים שה-Be פותח כנתב, היודע לתפקד עם מספר רב של מכשירים המחוברים אליו בו זמנית בבית. בבזק ציינו של-38% ממשקי הבית בישראל יש מעל 11 מכשירים מחוברים לרשת, כאשר צריכת האינטרנט היומית עומדת היום מעל 5 ג'יגה אצל לקוח ממוצע, בעוד שאצל לקוח כבד מדובר כבר ב-16 ג'יגה ליום.

20180214_100547_HDR.jpg

ה-Be הוא נתב מעוצב, הוא בהחלט נראה טוב ולא דומה לנתבים הקיימים היום אצל בזק או הוט. הוא יכול לשבת בקלות על המזנון, מבלי לפגוע בעיצוב. מדובר בגישה שאפשר לראות בנתבים של אפל או גוגל, אשר מעוניינים שהנתב ישב במקום מרכזי בבית בו אנשים גולשים ברשת ולא יסתתר בתוך ארון חשמל, באזור האחורי של הבית.

ל-Be מתלווה גם אפליקציה ייעודית לניהול, המאפשרת למשתמש לקיים קשר רציף וניהול של הנתב, ולבצע פעולות שכיחות כגון: הגדרת הרשת האלחוטית, חסימת מכשירים בבית לגלישה וקבלת התראות בזמן אמת בעת ניסיון תקיפה על הרשת. עוד כולל ה-Be נורה אחת המסמנת את מצב העבודה שלו ולא מספר נורות המסוגלות לבלבל חלק מהמשתמשים.

ה-Be עדיין לא כולל את טכנולוגיית Mesh, המאפשרת פריסת רשת ה-WiFi על גבי שטחים גדולים בבית, בעיקר באזורים בהם יש בעיות קליטה, כמו חצר, מרפסת או קומות. ה-Be כן מוכן לפעול עם טכנולוגיית Mesh בעתיד, אבל בזק עדיין לא משיקה את יחידות הקצה.

בזק לא חשפה את המחיר ל-Be, אלא רק ציינה שהוא יושק לאחר פסח.

 

6 תגובות

  1. מעניין אם ניתן יהיה לקנות אותו בנפרד (כ-stand alone) ללא צורך להיות בעל מינוי אינטרנט אצל בזק.

  2. כתבת עם במקום אם.
    כמו כן, הציוד של בזק לא איכותי בדרך כלל, לא חושב שהפעם יהיה שונה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא