רובוטים שואבי אבק

סקירה: EcoVacs Ozmo 610 – גם שואב וגם שוטף

אני מוצא את עצמי כבר מספר שנים משתמש ברובוט שואב אבק לתחזוק השוטף של הבית. דגם האיירובוט שנמצא ברשותי עושה את העבודה שלו בצורה מוצלחת, למרות שהוא מרעיש. ישראלים רבים כמוני, מחזיקים רובוטים מהסוג הזה, חלקם של איירובוט, LG וסמסונג וחלקם של מותגים פחות מוכרים. לא כל הרובוטים עושים את העבודה בצורה טובה ולכן לא קשה למצוא קהל שמאוכזב מרמת הניקיון של המוצרים. חברת EcoVacs הפעילה בישראל כבר מספר שנים, מגדילה באופן קבוע את נתח השוק שלה. דגם ה-Deebot Ozmo 610 – מתבלט בקטגוריה, בזכות שאיבת אבק, המשולבת עם ניגוב רטוב.

20180206_092941_HDR.jpg
גם שאיבת אבק וגם ניגוב רטוב. צילום צחי הופמן

הפעלה: הרובוט כולל כפתור פיזי יחיד להפעלה וכיבוי, כך שגם משתמשים חסרי הבנה טכנולוגית יכולים להסתדר. כל האפשרויות קיימות דרך האפליקציה או דרך שלט פיזי. ה-Ozmo 610 לא כולל קירות וירטואליים. אני ברמה האישית משתמש באלו באופן קבוע, כי הדבר מאפשר לי לחסום את הרובוט מלהגיע למקומות לא רצויים או לתחום אותו לאזור מסוים. כמו כן, הייתי שמח לידית אחיזה לסחיבת הרובוט בתוך הבית.

ניקיון: בניגוד לרובוטים אשר כללו בעבר אפשרות של ניגוב רטוב, כאן מדובר ביכולת משולבת. הכוונה, לא צריך להפעיל את הרובוט קודם כל על אופציית שאיבת אבק, להמתין לסיום העבודה ורק לאחר מכן להתחיל בניגוב הרטוב. ה-Ozmo 610 עושה את הפעולות האלו בו זמנית. הוא כולל מיכל מים גדול יחסית, המשולב בחלקו האחורי, כאשר בחלק התחתון ממוקם מגש ושרוול של מטלית ניקוי. את השרוול והמגש ניתן לפרק, כי רוב הסיכויים שאת הניגוב המשתמש לא יפעיל בכל פעם שהוא רק ירצה לשאוב אבק.

20180206_093029_HDR.jpg
מיכל המים ב-Ozmo 610. צילום צחי הופמן

ב-EcoVacs מאפשרים לקבוע דרך האפליקציה, כמה מים הרובוט יוציא על הריצפה. ישנן 3 רמות, כאשר לפחות ברמה הבינונית והגבוהה, כמות המים שהוא מוציא על הריצפה מכובדת מאוד ולא מאפשרת להסתובב בחדר עד שזו מתייבשת. רמת הניגוב הרטובה טובה, לא מדובר בתחליף לספונג'ה, אלא משהו שעוזר להוציא את שאריות האבק שעדיין נשארות דבוקות לריצפה ולהבריק קצת יותר את המרצפות. מכיוון שה-Ozmo 610 מבצע את הפעולה הזו בו זמנית, לא הרגשתי שמדובר בטרטור גדול מדי. פרט אולי לצורך לזכור להוציא את המטלית הרב פעמית ולשטוף אותה (הערכה כוללת 2 מטליות).

DM89-Upgraded Vacuum and Mop, Superior Clean

הרעש שמוציא הרובוט אקוטי מאוד לשימוש היומיומי. נכון שאפשר להפעיל את הרובוט שיוצאים מהבית או לקבוע תוכניות עבודה, אבל אני אף פעם לא זוכר לעשות את זה. בסופו של דבר, אני נזכר להפעיל את הרובוט שאני רואה לכלוך על הריצפה ואז הרעש גורם לי לוותר על כל התענוג. ה-Ozmo 610 הפתיע לטובה. ברמת השאיבה הרגילה שלו, הרעש לא מפריע יותר מדי. ניתן להגביר את עוצמת השאיבה והרעש, אבל לא הרגשתי שהייתי צריך להשתמש באופציה הזו. רמת הניקיון בשאיבה הרגילה הייתה טובה מאוד ולא מצאתי פספוסים במקומות שהרובוט עבר בהם.

המברשת המרכזית האוספת את הלכלוך עשויה משיערות בד, זו מגלגלת אליה בקלות שיערות, אותן צריך להוציא לאחר מכן בכוח עם מספריים. ניתן לשלב גם מתקן הכלול בערכה, בו היניקה מתבצעת בצורה ישירה. בנוסף, בחלק הקדמי של הרובוט קיימים 2 מברשות צד, האוספות את הלכלוך מהצדדים.

20180206_093259_HDR
מיכל האבק. צילום צחי הופמן

מיכל האבק מכובד בגודל שלו, אני לא חושב שהוא קטן או גדול יותר מדגמים אחרים. לפי כמות האבק הנוראית שאצלי בבית, הייתי צריך לרוקן אותו בערך פעם בשבוע. בניגוד לדגמים אחרים, מיכל האבק ממוקם בחלק העליון, כך שפתיחה שלו לא דורשת אילתורים או כוללת אבק שנשפך בדרך על הריצפה.

20180206_093125_HDR.jpg
שלט רחוק. צילום צחי הופמן

אפליקציה: ה-Ozmo 610 כולל תקשורת WiFi, כאשר הדבר מאפשר שליטה ברובוט דרך האפליקציה במקום השלט רחוק הרגיל המצורף לערכה. לאחר חיבור ראשוני של הרובוט לרשת בבית, אין צורך לבצע את התהליך הזה שוב, כי האפליקציה תזכור את הרובוט שלכם. הדבר שונה מאפליקציית איירובוט, הדורשת בכל פעם שעוברים סמארטפון, לבצע שוב את כל תהליך החיבור. האפליקציה גוירה לעברית, אבל היא עדיין צריכה פה ושם תיקונים. למשל, כתוב בסטטוס "נקה" במקום "מנקה". האפליקציה מראה את מצב הסוללה, מאפשרת שליטה ידנית במיקום הרובוט, הגדרת תוכניות ושליטה במצבי עוצמת שאיבת האבק וטפטוף המים.

DM89-Easy to Use

מחיר: 2,700 שקל (יבואן אלקטרו גל)

בשורה התחתונה, ה-Ozmo 610 מצליח לשלב בצורה טובה ניגוב רטוב ושאיבת אבק, כאשר הוא גם כולל תפעול דרך אפליקציה. עצם זה שהרובוט מבצע שאיבה יחסית שקטה, אבל טובה ובסוף גם מנגב את הריצפה, הופכת אותו למתחרה משמעותי בשוק הרובוטים לניקיון הבית.

 

 

ציון: 9

 

 

5 תגובות

  1. רכשתי לפני מספר ימים מהיבואן הרשמי לאחר התלבטות אם לרכוש בחו"ל ומכיוון שבארץ נותנים שנתיים אחריות והפער מול חול היה קטן החלטתי לרכוש בארץ והם היו ממש אדיבים ושירותיים. בינתיים השואב עובד מעולה ושוטף ברמה גבוהה.

    1. אחלה סקירה!!! רכשתי בערבות הסקירה ובינתיים מאד מרוצה. תודה רבה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא