קורקינטים

סקירה: ninebot ES1 – מצליח להתחרות בקורקינט הזול של שיאומי?

לפני מספר שבועות סקרתי כאן את הקורקינט של שיאומי – Mi Electric Scooter (או M365),  אשר הרשים אותי לטובה. ה-ninebot KickScooter ES1 הוא גרסה של חברת Segway, השייכת גם היא בצורה חלקית לשיאומי. ה-ES1 נכנס לזירה עמוסה, אבל כזו שעדיין ממשיכה לגדול. בקרוב Segway תפתח חנות של המותג בישראל והיא מצפה בצורה הזו להגדיל את הנוכחות שלה בכבישים. אז האם ה-ES1 יותר טוב מה-M365? הנה סקירה שמנסה להשוואת בין השניים.

jhdr
גומי רך ומתלכלך לעמידה. צילום צחי הופמן

עיצוב: ה-ES1 נראה טוב, הוא אלגנטי יותר מזה של שיאומי עם נוכחות קצת יותר קשוחה. בניגוד ל-M365, אין כאן חוטים חיצוניים גלויים, אשר לטעמי דווקא הוסיפו לעיצוב. אני קיבלתי את הדגם השחור של ninebot, אשר כלל משטח עמידה אפור עשוי גומי רך, כאשר מתלה קטן המשולב בכידון, מאפשר לתלות שקית או תיק למהלך הנסיעה. בצדדי הכידון ממוקמים ידיות גומי לאחיזה נוחה, אבל השסתומים שלהם בצדדים רופפים ויש סיכוי שהם אולי יפלו. בגלגל האחורי אין תאורה, אלא רק מחזירי אור. המשקל עומד על 11.3 ק"ג. קצת יותר קל מהדגם של שיאומי, אשר משקלו עומד על 12.5 ק"ג. את הקורקינט אפשר לקפל ולהחזיק בצורה נוחה, כאשר סוחבים אותו בחדר המדרגות. אגב, רגלית הקיפול ממוקמת באזור שאתם עוד עלולים לדרוך עליו בטעות ולכן יש עליו הוראות אזהרה ברורות, לא לעשות את זה. ה-ES1 מוגן מפני רטיבות קלה מאוד (תקן IP54).

cof
מתגים לשליטה במהירות ובמעצור. צילום צחי הופמן

ל-ES1 יש מסך קטן ועגול המציג את מהירות הנסיעה, חיווי על מצב הנסיעה, שזה בעיקר אומר מצב ספורט וגם מידע על הסוללה. התצוגה בצבע כחול, היא לא מפריעה בעיניים בלילה וגם נראית יחסית טוב באור שמש. בלילה ה-ES1 מציע פנס פנימי LED עם תאורה חזקה, טובה מזו של שבשיאומי.

jhdr
תצוגת מהירות. צילום צחי הופמן

נסיעה: בדומה ל-M365, קל מאוד להתחיל לתפעל את הקורקינט. צריך לבצע דחיפה אחת או שניים עם הרגל בהתחלת הנסיעה ואז ניתן ללחוץ על ידית הגז. לאחר זמן נסיעה לא ארוך, האגודל מתחיל לכאוב, בעקבות הלחיצה הקבועה על הגז. בדומה ל-M365, יש כאן -"קרוז קונטרול". הפעלת הפיצ'ר הזה דורשת כניסה חד פעמית לאפליקציה, כי בהגדרת ברירת מחדל הוא מנוטרל. הקרוז קונטרול משמיע צפוף כאשר הוא מתחיל לעבוד וזה מתרחש לאחר 5 שניות של נסיעה באותה מהירות. נגיעה נוספת על ידית הגז או על ידית המעצורים וזה מפסיק לעבוד. אני מצאתי את עצמי משתמש בקרוז קונטרול באופן קבוע, כאשר חוויית הנסיעה הופכת לנעימה יותר, מכיוון שלא צריך להתעסק כל הזמן עם הגז.

מהירות הנסיעה עומדת על פי היצרן על 20 קמ"ש, כאשר מד התצוגה הראה לי באופן קבוע מהירות מקסימלית של 21 קמ"ש. מדובר מעט בחסרון לעומת שיאומי, שם המהירות עמדה על כ-25 קמ"ש. רוב הזמן התחושה בנסיעה עם ה-ES1, שהוא פשוט לא מספיק מהיר.

jhdr
בנוי היטב. צילום צחי הופמן

ה-ES1 מציע שלושה מצבי נסיעה, אותן ניתן לתפעל דרך המסך וכפתור ההפעלה. המצב הסטנדרטי לא כולל אף סימון והוא מציע נסיעה במהירות מוגבלת של 15 קמ"ש. מצב "סטנדרט" (S כחול) מאפשר נסיעה במהירות מקסימלית ומצב "ספורט" (S אדום) יגרום לקורקינט להאיץ מעט יותר מהר.

ניתן לבצע עצירה באמצעות לחיצה על המתג בידית השמאלית או ללחוץ עם הרגל על המעצור הממוקם מעל הגלגל האחורי. המתג עצמו מפעיל את המעצור הקדמי, כך שצריך לשים לב, כי התחושה לפעמים היא של מעט הישענות קדימה. השימוש במעצור האחורי על הגלגל לא היה לי נוח לתפעול.

הצמיגים של ה-ES1 מלאים גומי, כך שלא צריך לזכור למלא אותם באוויר ואין סכנה לפנצ'ר. התחושה שלי בנסיעה הייתה פחות טובה, כאשר עליתי מדרגות נמוכות או עברתי מהמורות על הכביש. כל מכה הורגשה היטב, אפילו עם הבולם זעזועים. הסיבה לכך שמדובר בצמיגים מלאים גומי ולא אוויר. אז כדאי לקחת בחשבון שלא יהיה תקר בצמיג אבל משלמים על זה באיכות הנסיעה. בשיאומי בחרו בצמיגים עם אוויר.

cof
צמיגים מלאים בגומי. צילום צחי הופמן

סוללה: מרחק הנסיעה עומד על אזור ה-20 ק"מ, פחות מזו שמספק שיאומי – 26 ק"מ. צריך לזכור שזה תלוי כמה נוסעים במהירות ספורט ואם משתמשים במצב חסכון בסוללה. מיקום שקע הטעינה הוא במרכז הכידון ולא בחלק התחתון כמו ב-M365. הרבה יותר נוח לחבר את המטען בצורה הזו, מבלי שצריך להתכופף עד לריצפה כמו בשיאומי. בקרוב יהיה ניתן לרכוש סוללה חיצונית, אשר תתחבר לקורקינט ותאפשר זמן נסיעה ארוך יותר – 45 ק"מ וגם תגדיל את מהירות הנסיעה ל-25 קמ"ש.

אפליקציה: האפליקציה Segway-ninebot מתחברת לקורקינט בתקשורת בלוטות' והיא מספקת מידע על הנסיעה, הכולל בין היתר את מהירות הנסיעה ומידע על הקילומטרים שנותרו מהסוללה. האפליקציה גם מאפשרת הורדת עדכוני קושחה. האפליקציה בנויה בחלקה בסינית וחלקה באנגלית ונראה שהיא לא מספיק מלוטשת עד הסוף בחוויה שלה.

מחיר: 3,000 שקל, כולל תיק גב של סגווי עם שקע טעינה USB וגם קסדה מתנה, בחנות Media Game בגבעתיים

בשורה התחתונה, ה-KickScooter ES1הוא המתחרה הישיר ל-Mi Electric Scooter. האם פער מחירים של מאות שקלים ואפילו כזה המגיע לקרוב לאלף שקלים מצדיק את המחיר? אני חושב שלא. ל-ninebot יש אומנם מוצר שבמקרים מסוימים טוב יותר: עיצוב, מסך, משקל ופנס, אבל לשיאומי יש קורקינט מהיר יותר וזול יותר.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 8

 

3 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא