סמארטפונים

סקירה: OnePlus 5T – מחיר סביר, ועושה את העבודה

באמצע השנה שעברה השיקה חברת OnePlus את דגם 5, סמארטפון שבסך הכל הציע חוויה טובה, למרות המצלמה שלא הצטיינה בתחום. דגם ה-5T נחת בישראל באופן רשמי רק בחודש שעבר, הרבה אחרי הצפת השוק במכשירים על-ידי הייבוא המקביל. למרות שאנחנו נמצאים מספר בודד של חודשים לפני ההשקה של דגם 6, ה-5T הוא עדיין מכשיר רלוונטי לשוק.

jhdr
אריזת ה-5T. צילום צחי הופמן

עיצוב: ה-5T הוא מכשיר דק כמו קודמו – 7.3 מ"מ. המראה נקי ונעים להחזיק אותו ביד – משקל של 162 גרם (קצת יותר כבד מהדגם הקודם). גודלו של ה5T זהה לזה של ה-5, למרות שהמסך גדל. הסיבה לכך, שהמסך תופס עכשיו יותר מקום בחלק הקדמי של המכשיר. מדובר ב-80.5% לעומת 73%. הסמארטפון עשוי כולו ממתכת, הוא נראה טוב, אני קיבלתי אותו בצבע שחור בהיר. השוליים הדקיקים מוסיפים לתחושה העדכנית, אבל מיגון מפני רטיבות או מים אין לו וזה חבל.

RGB-OnePlus5T-FrontLaying

מסך: בעוד שהמסך ב-5 עמד על 5.5 אינץ', דגם ה-5T מציע גודל של 6 אינץ' וברזולוציה גבוהה יותר של 1080 על 2160 פיקסלים לעומת 1080 על 1920 פיקסלים. המכשיר עצמו עדיין מגיע בגודל שאפשר להחזיק בנוחות ביד, בזכות השוליים הדקיקים וחיישן טביעת האצבע שעבר לגב המכשיר (מדובר בחיישן מהיר אבל היו לו קצת פספוסים). המסך עצמו נמתח מעט והוא עכשיו בפורמט הפופולארי 18:9 בטכנולוגיית AMOLED. יש למסך צבע שחור עמוק והוא נראה טוב עם חדות גבוהה אבל באור שמש ישיר, לא מדובר בתוצאות הכי טובות. המסך לא כולל מצב Always On לצפייה בהתראות מבלי להעיר את המכשיר, אבל כן ניתן להעיר אותו באמצעות הקשה כפולה עם האצבע.

IMAG0005.jpg

ממשק: בוואן פלוס מנסים להיצמד כמה שיותר לחוויית האנדרואיד הנקייה, ולא להוסיף עליה יותר מדי שטויות כמו חלק מהמתחרות. זה אומר שקודם כל מקבלים אנדרואיד עדכני אוריאו (8.0) עליהם מולבש הממשק OxygenOS. ממשק זה לא מכפיל אפליקציות קיימות של גוגל כמו דפדפן, יומן או נגן מוזיקה, אבל כן אפשר למצוא פה אפליקציית גלריה נפרדת או עמוד בית נוסף המציג אפליקציות אחרונות שהיו בשימוש, אנשי קשר אחרונים, כתיבת הערות ומידע על שטח האחסון הזמין ומצב הסוללה. בסך הכל, מי שרוצה מכשיר שמספק את הרמה הכי קרובה לפיקסל של גוגל, זהו כנראה הוואן פלוס.

חומרה:  ה-5T מגיע עם 6 זיכרון עבודה, מעבד סנפדרגון 835 ו-64 ג'יגה זיכרון אחסון פנימי, ללא אפשרות הרחבה. זהו סמארטפון מהיר מאוד, אני לא זוכר גמגום אחד או איטיות במעבר כלשהו בין אפליקציות בזמן הבדיקה שלי. וואן פלוס ממשיכה לשלב את המתג הצדדי שלה, המאפשר לעבור בין מצב רטט ללא להפריע במהירות. גם מחבר האוזניות נשאר (3.5 מ"מ), כך שלא צריך מתאם. מבחינת סאונד, יש כאן רמקול בודד אבל עם עוצמה חזקה וסאונד סביר. המכשיר גם תומך בשני כרטיסי סים, פתרון המתאים לנוסעים לחו"ל.

RGB-OnePlus5T-Back

מצלמה: המצלמה בדגם ה-5 לא הייתה מבין הטובות ביותר בשוק, בדגם 5T וואן פלוס עדיין מציעה עדשה כפולה (עם מסגרת מעט בולטת) עם חיישנים של 16 ו-20 מגה פיקסל ומפתח צמצם F1.7. התמונות באור יום טובות, יש מספיק עושר בצבעים והחדות מספקת, אבל עדיין לא מה שמקבלים במכשירי דגל יקרים יותר. הטענה העיקרית שלי, שיש תחושה של עיבוד מיותר מדי של התמונה והרבה פעמים זה לא נראה טוב. המצלמה גם מאוד מהירה ונהניתי מאוד לצלם איתה את הילדים שלי, כך שהתמונות לא יצאו מרוחות, למרות שהם היו תזיזתיים. הצילום במקומות עם תאורה בעייתית פשוט גרוע ומגורען. אין דרך אחרת לתאר את זה.

IMG_20180315_174728.jpg
בלי מיקוד כפול 2. צילום צחי הופמן
IMG_20180315_174730.jpg
עם מיקוד כפול 2. צילום צחי הופמן

 

IMG_20180312_212117.jpg
צילום במקום סגור בלילה. צילום צחי הופמן

המצלמה מציעה מצב עומק שדה/פורטרט/בוקה המטשטש את הרקע מאחורי האובייקט המרכזי. המצלמה קצת מתבלבלת וחותכת הרבה חלקים לחלק המטושטש, למרות שהם אמורים להיות במיקוד המרכזי. בכל אופן, עדיין מדובר בתמונות פורטרט טובות. עוד יכולת במצלמה היא מיקוד כפול 2 (זום). התוצאות כאן בינוניות ומטה, אפשר היה להרגיש את הגרעון ברגע שהתבצע תקריב. וואן פלוס העלימה את מצב הצילום 16:9 והחליפה אותו ב-18:9. חבל שהיא לא השאירה את שתי האופציות. כמובן שעדיין אפשר לצלם ב-4:3.

צילום הסלפי מגיע עם חיישן 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.0.  ביום הוא סביר, רואים מעט מריחות. בלילה הרבה הרבה פחות טוב.

סוללה: ה-5T מצטיין בשתי נקודות חשובות בתחום הסוללה: הסמארטפון סיפק לי יום עבודה עמוס משעה שש בבוקר עד חצות ועדיין הותיר קצת יותר מ-20% אנרגיה. כמו כן, טכנולוגיית הטעינה המהירה של וואן פלוס – Dash, הצליחה לטעון בתוך רבע שעה 27% אנרגיה מהסוללה ובתוך חצי שעה 56%. קיבולת הסוללה עומדת על 3300 מיליאמפר/שעה ומחבר הטעינה הוא USB-C. חבל שאין כאן טעינה אלחוטית.

מחיר: 2,200 שקל ב-iTechStore

בשורה התחתונה, ה-5T הוא שדרוג משמעותי לדגם ה-5, בעיקר בגלל המסך. המצלמה עדיין לא מתחרה באלו של מכשירי דגל, אבל כן יש כאן חומרה חזקה, סוללה מוצלחת וטעינה מהירה. מה שהופך את המכשיר הזה מבחינת המחיר למוצר שכדאי לשקול לפני רכישת הסמארטפון הבא.

ציון: 8.5

3 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא