כללי

סקירה: האם שווה לרכוש את הרחפן המוזל Tello של DJI?

Tello הוא הרחפן המסקרן של DJI. חברת הרחפנים הסינית השיקה החודש (אפריל) בארץ את המוצר הראשון שלה לשוק הרחפנים המוזלים. ה-Tello הוא פרי שיתוף פעולה של DJI עם החברות אינטל (המעבד של הרחפן) ו-Ryze. הרחפן כולל תג מחיר נמוך של 600 שקל. לשם השוואה, הרחפן הכי זול של DJI שנמכר עד היום היה ה-Spark, שעלותו עומדת כרגע על קצת יותר מ-2,000 שקל.

JUM_4536
הרחפן Tello. צילום יוליה מירביס

עיצוב: ה-Tello הוא רחפן קומפקטי במיוחד, אפילו יותר קטן מהספארק. הוא לא יכול להיכנס לכיס המכנסיים, כי הוא לא מתקפל, אבל בקלות אפשר להכניס אותו לתיק גב. בברירת המחדל הוא כולל מגנים לפרופלורים, המאפשרים להטיס אותו בבית, מבלי להרוס רהיטים. אפשר כמובן להסיר את המגנים.

JUM_4535
מגני פרופלורים לטיסה בבית. צילום צחי הופמן

אפליקציה: בניגוד לרחפנים אחרים של DJI הפועלים עם אפליקציית Go 4, האפליקציה שעובדת כאן היא חדשה – Tello. מדובר באפליקציה פשוטה, היא מסבירה כיצד לבצע את החיבור של הרחפן לסמארטפון והיא זו שמאפשרת לשלוט ברחפן במהלך הטיסה (הרחבה בהמשך). נתקלתי בבאגים שונים בממשק, בעיקר אייקונים שעולים אחד על השני או חוסר יכולת לבצע המראה מהקרקע (לא זריקה של הרחפן באוויר) כאשר הסמארטפון נמצא בשפה העברית. הבדיקה שלי התבצעה על סמארטפון אנדרואיד (סמסונג גלקסי S9).

לעוד סקירות רחפנים

שליטה: השליטה ב-Tello מתבצעת דרך האפליקציה בסמארטפון וזה לא תענוג כזה גדול. התחושה שיש עיכוב בווידיאו עד שהוא מגיע לתמונה במסך. זה לא קריטי, כי גם ככה הרחפן לא טס רחוק מדי ואתם תמיד תהיו בטווח עין ממנו. אייקוני ההיגוי ברחפן, המעוצבים בצורת עיגולים לא מאפשרים שליטה אינטואיטיבית, אבל DJI מציעה לרכוש שלט רחוק.

JUM_4556
ה-Tello בפעולה. צילום יוליה מירביס

ה-Tello לא ירמוס לכם את הרהיטים שתטיסו אותו בבית. זהו רחפן קומפקטי שמאפשר להטיס אותו בשטחים סגורים בקלות והאמת שמטיסים אותו בשטחים פתוחים, מעט רוח והוא מתחיל לזוז לצדדים. קשה להשתלט עליו בבטחה שמטיסים אותו בפארק, כי הוא כל הזמן נמשך לכיוונים של הרוח. הרגישות של הרחפן, גרמה לפרופולר שלו להתנתק ממנו בקלות, כאשר הוא נפגע מדשא בנחיתה. DJI מצרפת בערכה 4 פרופלורים רזרביים.

ה-Tello מתחבר לסמארטפון בתקשורת WiFi, אומנם זהו חסכון בעלויות של המוצר, אבל טווח הקליטה חלש. הצלחתי להטיס אותו במקרה הטוב ביותר למרחק הקרוב ל-10 מטר. מבחינת המרחק, זהו רחפן שמיועד למשחק, עבור ילדים או מבוגרים שרוצים להתנסות בעולם הרחפנים מבלי להוציא יותר מדי כסף, המרחק הזה יספיק.

ב-DJI הוסיפו מספר מצבי שליטה, בדומה לרחפנים המקצועיים שלהם. אפשר לבצע בצורה אוטומטית פיליפים באוויר, זה מגניב וממכר. מי שמסתכל מהצד, מקבל תחושה שמדובר במטיס מקצועי, למרות שזה מתבצע בלחיצת כפתור. ניתן גם לבצע מספר ניטורים למעלה-למטה מגובה של חצי מטר עד לקצת יותר ממטר בודד.

צילום: אם אתם מחליטים לרכוש Tello, אתם צריכים להבין שאיכות הווידיאו והתמונות מזכירה סמארטפון בינוני. צילום הווידיאו הוא ב-720p אבל הוא סובל מהפרעות רבות, בעיקר בגלל שהסרטון לא נשמר על כרטיס זיכרון ברחפן, אלא משודר לסמארטפון. התרחקתם יותר ממטרים ספורים, צפו לאיכות וידיאו מקרטעת עם הפרעות.

1524225920175 (1)

1524226086560

מבחינת צילום תמונות, הרזולוציה היא 5 מגה פיקסל. היא בינונית, לא חדה ותספיק בעיקר בשביל לשתף עם חברים באינסטגרם או בוואטס אפ.

1523633937348

ל-DJI יש מספר מצבי צילום המתבצעים בצורה אוטומטית ונותנים תחושה של צילום מקצועי. מצב "סיבוב" בו הרחפן מסתובב מסביב לנקודה מסוימת או מצב "Up & Away" בו הרחפן מבצע צילום תוך כדי התרחקות מהאובייקט.

סוללה: המבנה הקומפקטי של הרחפן, חייב את DJI גם לשלב סוללה קומפקטית. זמן הטיסה של ה-Tello עומד על רק 11 דקות. היתרון פה שמחבר הטעינה הוא מיקרו USB סטנדרטי, וניתן לבצע טעינה בשטח באמצעות סוללה ניידת של סמארטפונים. טעינה מלאה לוקחת כשעה וחצי. אגב, האריזה של ה-Tello לא כוללת אף כבל מיקרו USB , כנראה במטרה לחסוך בעלויות.

מחיר: 600 שקל (יבואן בנדא מגנטיק)

בשורה התחתונה, ה-Tello הוא רחפן המתאים לילדים או למי שרוצה להתנסות בעולם הרחפנים, אבל לא רוצה להוציא יותר מכמה מאות שקלים על החוויה. מדובר ברחפן שכיף להטיס, גם בבית, כאשר ניתן לבצע איתו צילומי סלפי מגובה של מספר מטרים.

ציון: 8

2 תגובות

  1. ב600 שח אני קונה רחפן לא DJI אבל מקצועי הרבה יותר.
    זה רחפן צעצוע שהייתי נותן לו גג 200 שח!

    1. איזה רחפן יותר מקצועי יש ב600 ש"ח.
      והוא יותר מ5 מגה פיקסל פול hd והוא מסריט לכרטיס זכרון. וטס בגובה טוב ובאיזור הרבע שעה!?!

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא