אוזניות

סקירה: ג'ברה Elite 65t – אוזניות ללא חוטים למוזיקה ולשיחות

קשה לפספס את אוזניות האיירפודס של אפל בישראל. מדובר כנראה באוזניות הטרולי וויירלס (אוזניות ללא שום חוט המחבר בינהן) הפופולאריות היום. הסיבה לכך, היא בין היתר הנוחות שלהן (כנראה שפחות העיצוב). מכאן אני לוקח אתכם ל-Elite 65t – אוזניות טרולי וויירלס של חברת ג'ברה, שהן כנראה המתחרות הראויות ביותר לאיירפודס מבחינת נוחות ובטח שמבחינת עיצוב וסאונד. ג'ברה היא שחקנית ותיקה בתחום הפופולארי של הטרולי וויירלס, לפני כשנה היא הייתה בין הראשונות להשיק את ה-Elite Sport – אוזניות המיועדות לספורט עם מד דופק פנימי ואפליקציה מותאמת לאימוני כושר. הדגם החדש מעוצב יותר, ומותאם למי שרוצה להאזין למוזיקה במשרד, ברחוב או לנהל שיחות טלפון.

Elite_65t_KV_master-white

עיצוב: ה-65t קומפקטיות, הן שוקלות 6.5 גרם לאוזניה הימנית ו-5.8 לשמאלית והן לא דומיננטיות במראה שלהן באוזניים. יש להן מראה קצת עתידני, מכיוון שהחלק החיצוני שלהן מגיע בצבע כסוף כהה עם בליטה קטנה כלפי חוץ עבור המיקרופון. הערכה של ג'ברה כוללת מספר מתאמי סיליקון ועבורי לפחות, הן ישבו בצורה מושלמת באוזניים, מבלי לזוז או להפריע. אומנם לא מדובר באוזניות המיועדות לספורט, אבל הן כן נהנות מעמידות לרטיבות ואבק בתקן IP55. לא ניסיתי לרוץ איתן, אבל זה אפשרי למי שרוצה. בכל מקרה, אם ספורט זה הקטע שלכם, כנראה שעדיף שתלכו על ה-Elite Sport.

שליטה: האוזנייה הימנית כוללת כפתור מרכזי, המאפשר להפעיל/לכבות את האוזניה בצורה ידנית, למרות שהדבר מתבצע באופן אוטומטי בהכנסה של האוזניות לנרתיק הנשיאה. הכפתור הזה גם מאפשר לענות לשיחות, לעצור שיר המתנגן, להפעיל עוזרת קולית כמו סירי/גוגל אסיסטנט ולהפעיל/לכבות את מסנן הרעשים האקטיבי (לחיצה כפולה). באוזניה השמאלית, קיימים 2 כפתורים זעירים לשליטה בעוצמת הצליל ולמעבר בין שירים.

Elite 65t lifestyle main for text

סאונד: הסאונד שה-Elite 65t מספקות מוצלח, הוא לא טוב כמו ה-SoundSport Free של Bose שגם יקרות וגדולות יותר, אבל הן בהחלט עושות עבודה טובה. הסאונד נקי, קצת נייטרלי, אבל לא סובל מדיסטורשנים והבאס מורגש. ג'ברה גם הצליחה לשלב באוזניות הקטנות שלה מנגנון נטרול רעשים אקטיבי, אשר עובד בצורה יפה. הוא מצליח לסנן רעשי מזגנים וטיפה לעמעם קולות של אנשים. ניתן לשלוט בעוצמת המנגנון הזה ולקבוע שחלק מהרעשים יכנסו, כאשר מעוניינים במודעות למתרחש בסביבה. לא מדובר פה בסינון רעשים אקטיבי כמו באוזניות Over The Ear יוקרתיות, אבל עדיין מדובר ביכולת מכובדת.

ה-65t הן בין אוזניות הטרולי וויירלס הבודדות הכוללות בלוטות' 5.0. היכולת הזו טובה עבור איכות הקליטה ושיפור בצריכת הסוללה. בבדיקה שלי עם הגלקסי S9 של סמסונג הכולל בלוטות' 5.0, הסינכרון בין השמע לתמונה בצפייה בסרטים ביו טיוב היה גם כן מושלם. מדובר בתכונה בעייתית בהרבה אוזניות.

שיחות: בניגוד לרוב אוזניות מוזיקה בלוטות' רגילות, באוזניות טרולי וויירלס היכולת לבצע שיחות חשובה אפילו יותר. הסיבה לכך, שניתן להשתמש רק באוזנייה אחת ולנהל שיחות מבלי להתנתק לחלוטין מהסיבה. ג'ברה שילבה כאן 4 מיקרופונים להפחתת רעשי רוח. האוזניות הצליחו להעביר את הקול שלי בצורה ברורה.

אפליקציה: האפליקציה Sound Plus מספקת חיווי מדויק על מצב הסוללה, ביצוע עדכוני קושחה וגם בחירה  בין 4 מצבי פרופיל: רגיל – בו מגדירים באופן ידני את מידת רעשי הרקע שיכנסו פנימה, שליטה בטרבל ובבאס בזמן שיחות ואקולייזר למוזיקה. מצב תחבורה – בו האוזניות יאפשרו לרעשי רקע לחדור פנימה, כך שאפשר יהיה לשמוע הודעות במערכות הכריזה, מצב פוקוס – בו האוזניות יאטמו את רעשי הרקע והפעלה של מצב HearThrough יעצור את המוזיקה. מצב רוגע דומה בהגדרות שלו לפוקס, רק בלי עצירת המוזיקה ב-HearThrough.

Elite_65t_3_white

סוללה: הסוללה של ה-65t מצליחה לספק 5 שעות עבודה, נתון לא רע בכלל, כאשר נרתיק הנשיאה מספק עוד 2 טעינות מלאות. עבור חסכון בסוללה, כאשר מוציאים את האוזניות מהאוזן ולא מתבצע חיבור במשך 15 דקות, יתבצע כיבוי אוטומטי. מחבר הטעינה בנרתיק הוא מיקרו USB ולא USB-C, מה שאומר שרוב הסיכויים שתצטרכו לקחת איתכם מטען נוסף לטיולים, פרט לזה של הסמארטפון שלכם.

לעוד סקירות אוזניות

מחיר: 690 שקל, כולל אחריות לשנתיים (יבואן ביקונקט)

בשורה התחתונה, ה-Elite 65t נמכרות במחיר סביר ביחס לאוזניות טרולי וויירלס רבות אחרות, הן משלבות איכות שמע טובה למוזיקה וגם אפשרות לנהל שיחות עם צליל ברור. מי שכבר שוקל לרכוש טרולי וויירלס ומתלבט, האוזניות האלו של ג'ברה הם כניסה מוצלחת לקטגוריה.

ציון: 9

 

2 תגובות

  1. היי, האם האוזניות מתאימות גם לספורט כמו כדורסל וכו'?
    או רק ריצות וחד"כ ומעבר לזה הן נופלות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא