רובוטים שואבי אבק

סקירה: Mi Vacuum Cleaner – רובוט שואב אבק טוב של שיאומי

לאחרונה נחת סוף כל סוף בישראל ביבוא רשמי, ה-Mi Vacuum Cleaner. המוצר הראשון של שיאומי בארץ בקטגוריה. כנסו לסקירה עליו

רובוטי שואבי האבק "הזולים", המגיעים בדרך כלל מחברות סיניות או ממותגי מדבקה שונים, אף פעם לא הצליחו לספק אותי. הם בדרך כלל עשו יותר רעש מאשר ניקיון, והמחיר הזול לא היה סיבה מספיק טובה לקנות אותם. לעומת זאת, רובוטים של iRobot, סמסונג, EcoVacs או LG תמיד היו יותר טובים. מעבר לים או באתרי האינטרנט, שיאומי היא דוגמא ליצרנית רובוטים, המציעה מחירים נוחים עם הרבה הבטחות על ביצועים. לאחרונה נחת סוף כל סוף בישראל ביבוא רשמי, ה-Mi Vacuum Cleaner. המוצר הראשון של החברה בארץ בקטגוריה.

20180404_140525
ערכת רובוט שואב אבק שיאומי. צילום צחי הופמן

הפעלה: ההתקנה הראשונית עוברת כמעט חלק, ההנחיות הקוליות פועלות כברירת מחדל בסינית ויש צורך להוריד את האפליקציה, לחבר לרשת ה-WiFi את הרובוט ולשנות ידנית את השפה לאנגלית. ל-Mi Vacuum Cleaner  יש רק שני כפתורים פיזיים: אחד עבור הפעלה/כיבוי והשני הוא עבור חזרה לתחנת העגינה או לחיצה ארוכה לניקוי נקודתי. רוב התפעול מתבצע דרך האפליקציה (הרחבה בהמשך).

Mi Vacuum Cleaner: חיישני לייזר וזיהוי מכשולים

ניקיון: הופתעתי לטובה משיטת העבודה של ה-Mi Vacuum Cleaner, הוא עובד בצורה מסודרת. הרובוט כולל חיישני לייזר (LDS) הממפים את מבנה החדר ומציגים אותו באפליקציה. באמצעות המיפוי, השואב מזהה אובייקטים ומכשולים ונע בצורה של פס אחר פס. הרובוט כולל פס יניקה ומברשת צד אחת, לאיסוף אבק מהצדדים. איכות השאיבה טובה, הרובוט הצליח לאסוף המון אבק ולא להשאיר לכלוך מיותר. מיכל האבק שהתמלא במהירות, הצליח להוכיח שהרובוט יעיל (או שהבית שלי ממש מלוכלך). הוצאת מיכל הניקוי מתבצעת בהרמת מכסה בחלק העליון. המיכל שקוף, כך שניתן לדעת אם הרובוט מבצע את העבודה שלו ביעילות ושצריך לרוקן את המיכל.

20180404_140637
רובוט שואב אבק שיאומי. צילום צחי הופמן

מבחינת רעש, ישנם מספר מצבי עבודה, כאשר השקט שבניהם, לא יפריע יותר מדי לתושבי הבית, אבל עדיין מדובר בצליל עם נוכחות ברורה. באופן כללי אני מעדיף להפעיל את הרובוט שאני יוצא מהבית ואז נושא הרעש מיותר מבחינתי. הסוללה מחזיקה כ-2.5 שעות או 250 מטר. כמו כל רובוט נורמלי, השיאומי יחזור לתחנת העגינה בסוף העבודה. במידה והסוללה נמוכה מ- 20% במהלך העבודה, השואב יחזור לתחנת העגינה שלו לצורך טעינה. כאשר הסוללה מגיעה ל- 80%, הוא חוזר לאותה הנקודה בה הפסיק ובכך מונע שאיבה כפולה.

לרובוט שואב של שיאומי אין קירות וירטואליים, אבל יש פתרון באפליקציה

מה שהפריע לי בערכת המכשיר, הוא היעדר קירות וירטואליים. אלו מאפשרים לתחום את הרובוט בקלות לאזור מסוים בבית.

Mi Robot Vacuum (1)

אפליקציה: אפליקציית Mi Home מאפשרת לתפעל גם מוצרים אחרים של שיאומי, כמו הקורקינט – Mi Electric Scooter. האפליקציה לא מגויירת לעברית, אבל היא פשוטה להבנה. עמוד הבית שלה כולל תצוגה של הרובוט עם כניסה מהירה לעמוד התפעול שלו. מהרגע הראשון מקבלים חיווי על גבי מפה של האזור בו נמצא הרובוט בבית וסריקה של האזור הקרוב מאוד אליו. המפה מתעדכנת בזמן אמת, תוך כדי השוטטות של הרובוט בבית. המפה מתאפסת בכל פעם שמתחילים עבודת ניקיון חדשה, אבל היתרון שלה, שניתן להבין באיזה אזורים בבית הרובוט כבר ביקר וניקה.

האפליקציה גם מציעה חיווי על השטח שנוקה, אחוז הסוללה שנותר וזמן העבודה בפועל.

שיאומי הודיעה לא מזמן על עדכון האפליקציה עם שתי תוכנות שוות: GO – זו מאפשרת לסמן נקודה בבית על גבי המסך, כך שהרובוט יגיע אליו במיידית. לאחר מכן ניתן ללחוץ על Spot Cleanup עבור שאיבה נקודתית. הרעיון נהדר, אבל מהר מאוד מבינים שעצם זה שהמפה נעלמת אחרי סיום העבודה, הדבר מקשה על שליחת הרובוט למיקום על המפה, כאשר היא לא בנויה. ניתן לנחש על גבי המפה את המיקום.

התכונה השנייה היא Zoned Cleanup – זו מאפשרת להגדיר אזור מסוים ולגרום לרובוט לנקות רק שם.

הבעיה הגדולה עם העדכון הנוכחי, הוא שחייבים שהגדרת האפליקציה תהיה על אזור סין ולא על מקומות אחרים. במקרה שלנו, ישראל שייכת ל-Others. אומנם בחוברת ההוראות של המילטון מבקשים להגדיר את האזור לסין, אבל כנראה שרוב האנשים לא יקראו את חוברת ההוראות או לפחות כמוני, יבחרו בכל מקרה ב-Others.

מחיר: 1,700 שקל, אחריות לשנתיים (יבואן רשמי המילטון)

בשורה התחתונה, שיאומי הספיקה להשיק בישראל כבר מספר מוצרים טובים (כולל כמובן הסמארטפונים), כמו הקורקינט, משקל חכם וסטרימר. הכניסה שלה לארץ עם ה-Mi Vacuum Cleaner היא בשורה משמחת למי שחיפש רובוט שואב אבק במחיר יחסית נוח, אבל גם כזה שמבצע את העבודה בצורה טובה.

לעוד סקירות, כנסו לערוץ שואבי האבק

ציון: 9

2 תגובות

  1. כתבה מעניינת אבל ממליץ שתבדקו/תשוו גם לשואבים של Ecovacs מהסדרה החדשה עם מיפוי לייזר היות ובכל הסקירות האחרונות הם הובילו בפער ניכר וככל שאני יודע יש להם יבואן רשמי בישראל ובמחירים שפויים.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא