אוזניות

סקירה: Jaybird Freedom 2 – אוזניות ספורט קטנות, קלות עם סאונד מעולה

לפני כשנתיים נכנסה Jaybird לישראל עם מותג אוזניות הספורט שלה. הדגם הראשון שהחברה השיקה היה ה-Freedom. אוזניות בלוטות' קטנטנות, אשר אפשרו התאמה (כמעט) אישית. לפני מספר חודשים, לצד השקת אוזניות הטרולי וויירלס (אוזניות ללא שום חוט המחבר בינהן) הראשונות שלה – Run, השיקה ג'ייברד גם את הדור השני של הפרידום, אשר זכה למקצה שיפורים מכובד.

20180426_140047
ג'ייברד – פרידום 2. צילום צחי הופמן

עיצוב: בפרידום מהדור הראשון, ג'ייברד סיפקו אפשרויות רבות בהתאמה של מתאמי הסיליקון והסניפרים עבור האוזניים. בנוסף, בשביל לגרום לחוט לשבת בצורה מושלמת בעורף, היה צריך לבצע התאמה קצת מסובכת שלו עם מתאמים – מעיין שילוב של שני תופסנים. בפרידום 2 ג'ייברד הלכו על גישה יותר נוחה. הערכה כבר כוללת 3 סוגי גדלים של מתאמי סיליקון המשלבים בתוכם את הסנפירים (ולא 2 חלקים נפרדים). החוט בעורף כולל שני תופסניים פנימיים המאפשרים במשיכה שלהם את ההתאמה. ג'ייברד נתנו שם למנגנון הזה – Speedfit. זה נשמע כמו שני שדרוגים קלים, אבל בחוויה של ההתאמה של האוזניות, מדובר בשדרוג משמעותי. אבל יש פה אבל גדול, למרות שג'ייברד ניסו להפוך את תהליך ההתאמה לקל יותר מהדור הראשון, עדיין מדובר בתהליך לא קצר, הדורש ניסוי וטעייה של המתאמים. יצא לי לרוץ מספר פעמים, בכל פעם עם מתאמים בגודל אחר, עד שהבנתי אילו הכי מתאימים לי.

 

7. InTheBox-Freedom2

מבחינת נוחות ריצה איתן, אני העדפתי את הדרך שג'ייברד מציעים, לחבר את האוזניות בצורה הפוכה מאוזניות רגילות, כאשר אז הכבל פחות הפריע לי בעורף, במיוחד שמסובבים את הראש. גם התחושה היא שהאוזניות יותר יציבות. האוזניות אומנם לא נפלו לי אף פעם, אבל כן הרגשתי שאני לפעמים צריך לגעת בהן. מדובר בתחושה אישית ויכול להיות שבאוזניים אחרות התחושה בכלל תהיה מושלמת.

31562170_198304540785363_5424759611443904512_o
האופציה השמאלית עם הלב היא הנוחה יותר לטעמי

הפרידום 2 הן אוזניות קטנות עם משקל קל – קצת יותר מ-15 גרם ללא מתאמי הסיליקון. העיצוב של האוזניות מתכתי והוא כולל מיגון מפני זיעה ורטיבות. האוזניות האלו נראות טוב, למרות שאין להן כמעט נוכחות.

1. Main-Freedom2-Carbon

שליטה: כאמור, על האוזניות בצד הימני מחובר שלט קטן, המאפשר לעצור את השיר המתנגן, לענות לשיחות ולהעביר שירים. אם לא נמצאים במצב שיחה או האזנה למוזיקה, הכפתור המרכזי מאפשר להפעיל את העוזרת הקולית של הסמארטפון.

סאונד: הסאונד בפרידום מהדור הראשון היה בסדר, בדגם החדש הצליל השתפר מאוד ואין הרגשה שיש התפשרות בגלל גודל הדרייברים. אפשר להקשיב כאן בעוצמה יחסית גבוהה בלי להתחיל לשמוע עיוותים, הצלילים עמוקים, הבאס מורגש והתחושה שפשוט מדובר באוזניות שכיף להקשיב להן למוזיקה, בלי שום קשר לפעילות ספורטיבית.

שיחות: אומנם שיחות טלפון, הן לא הדבר הראשון שמבצעים בזמן ריצה, לפחות לא אצל מי שלא נשאר לו אוויר בזמן הפעילות. בניגוד לאוזניות ספורט רבות, את השיחה שומעים בפרידום 2 דרך שתי האוזניות עם צליל ברור (ולא רק מאוזנייה אחת). מבחינת האדם איתו משוחחים, לא קיבלתי תלונות על איכות הדיבור, אבל היה מורגש שאני מדבר מאוזניות, כאשר הן קלטו רעשי רקע בקלות.

אפליקציה: כמו הרבה אוזניות אחרות, גם ג'ייברד מציעה אפליקציה בשם MySound, זו גוירה לעברית ומאפשרת להגדיר את האקולייזר בהתאם להעדפות האישיות של המשתמש. מה שנחמד, שהגדרות האקולייזר נשמרות על האוזניות עצמן, כך שלא משנה אם מחליפים סמארטפון או מתחברים עם האוזניות ללפטופ, הצליל האישי נשמר. ג'ייברד גם הוסיפה אפשרות למצוא את האוזניות על גבי מפה. תכונה שיכולה לעזור, במקרה ששוכחים את האוזניות. האפליקציה מציגה את המיקום האחרון שהאוזניות היו מחוברות לסמארטפון. האפליקציה גם מוסיפה חיווי בחלק העליון של הסמארטפון על מצב הסוללה (נבדק במכשיר אנדרואיד).

4. Sound-Freedom2-Carbon

סוללה: הסוללה הפנימית מחזיקה קצת יותר מ-4 שעות של מוזיקה, שזה מכובד מאוד עבור ריצה. ג'ייברד מאפשרת להכפיל את זמן הסוללה בקלות (ל-8 שעות). הערכה כוללת סוללה חיצונית קטנטנה, המתחברת על השלט של הפרידום 2, מאותו רגע האוזניות מתחילות לקבל אנרגיה ואתם יכולים להמשיך לרוץ. זה קצת פחות נוח לרוץ ככה, אבל זה לא נורא. אותה סוללה חיצונית, משמשת גם כשקע הטעינה, כאשר אליו צריכים לחבר כבל מיקרו USB המגיע בערכה (לא כבל USB-C). היכולת לטעון את האוזניות רק עם הסוללה החיצונית, יכולה להתגלות כבעיה, במקרה שמאבדים אותה.

מחיר: 600 שקל (יבואן רשמי בנדא מגנטיק)

לעוד סקירות אוזניות

בשורה התחתונה, בג'ייברד הצליחו לשפר דברים רבים לעומת הדור הקודם והדבר מורגש בזמן השימוש באוזניות. ה-Freedom 2 הן אוזניות ספורט מעולות עם סאונד מוצלח.

ציון: 9

3 תגובות

  1. לא הבנתי איך שמת את האוזניות, כלומר מה הדרך שג׳ייבירד מציעים

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא