רובוטים שואבי אבק

סקירה: LG CordZero A9 – שואב אבק אלחוטי המגיע לכל פינה בבית וברכב

את ניקיון האבק מהריצפה בבית שלי, אני מבצע בשנים האחרונות עם רובוט שואב אבק. לצד התקדמות הטכנולוגיה מצד יצרניות הרובוטים, שואבי האבק האלחוטיים הפכו ליותר ויותר פופולאריים (בזכות עוצמת שאיבה חזקה). הפתרון של שואב אבק אלחוטי סיקרן אותי, אבל גם נשמע לי כמו טרחה שתדרוש ממני יותר עבודה מהפעלת רובוט. לאחרונה נתקלתי ב-CordZero A9 – שואב אבק אלחוטי של LG, אשר נראה לי כמו משהו שיכול לבצע את העבודה.

20180513_183150
LG CordZero A9. צילום צחי הופמן

התקנה: ערכת ה-A9 כוללת המון חלקים (17 חלקים), מה שאומר, שלפחות בהתחלה התחושה היתה שיש צורך להפעיל את כישורי הלגו שלי, עבור הקמת תחנת העגינה והשואב עצמו. בכל אופן, לא מדובר במשימה מורכבת מדי. כדאי לדעת, שהשואב עצמו ביחד עם תחנת העגינה מצליחים לתפוס מקום משמעותי בבית. יש אפשרות למקם אותם על הריצפה או לתלות על הקיר במקום מרווח. השואב נשלף בקלות מתחנת העגינה, כאשר זאת כוללת מקום לכל החלקים הנוספים המשמשים לסוגי השאיבות השונות (הרחבה בהמשך).

הפעלה: ל-A9 יש שלושה כפתורים: הפעלה, טורבו ומינוס המבטל את הטורבו. מצב ברירת המחדל כולל את המברשת הראשית לשטיח, כאשר גם ניתן להאריך את הידית באמצעות צינור הארכה המשולב בשואב כברירת מחדל. ה-A9 הוא שואב אבק אלחוטי וככזה אין בעיה להסתובב איתו בבית ולנקות את הריצפה בכל חדר, בלי להסתבך עם חוט חשמל מיותר הקיים בשואבי אבק סטנדרטיים.

השואב מגיע עם מספר ראשי שאיבה שונים וההחלפה שלהם מתרחשת בלחיצת כפתור. ה-A9 מגיע עם 4 ראשים שונים, אחד ממוקם על השואב עצמו, לשניים הנוספים יש מקום אחסון על-גבי תחנת העגינה, אבל לראש הרביעי לא מצאתי מקום אחסון בתחנה עצמה. מה שדורש למצוא לו מקום אחסון נפרד.

20180513_183227
אחסון הראשים בתחנת העגינה. צילום צחי הופמן

כל האבק מתאסף למיכל יחסית גדול, הממוקם בחלק העליון של הידית. אומנם הוא נפתח בקלות וקל להוציא ממנו את האבק, אבל באופן קבוע שיערות או לכלוך היו נתקעים בסגירה והייתי צריך להוציא אותן באופן ידני וגם אבק היה נשפך על הידית. המיכל עצמו שקוף, כך שקל להבין כמה אבק נכנס שם וגם לראות את כל הלכלוך שאתם מייצרים בבית שלכם. השואב מתגאה במערכת פילטר בת 5 שלבים עם סינון של 99.99% של חלקיקי האבק, אבל אם אתם רגישים לאבק, כדאי שמישהו אחר ירוקן את האבק בשבילכם, כי אני מבטיח לכם שהתהליך הזה לא יעבור לכם באופן חלק.

Lifestyle_CG_
השואב במצב קומפקטי. צילום יח"צ

שאיבה: השואב מיועד לשאיבה של שטיחים, דקים ורצפות. אני השתמשתי בו גם לשאיבה של המסילות של התריסים בבית וגם בתוך הרכב. למרות שמדובר בשואב אלחוטי, עוצמת השאיבה הייתה חזקה. את השאיבה ברכב או במקרה שרוצים ניידות טובה יותר, ניתן לבצע במצב קומפקטי. במצב זה מפרקים את צינור הארכה ומחברים את הכלי לפינות או הכלי המשולב, הכולל מברשת ומתאים לשאיבה של אבק משולחנות, מדפים ותמונות. הראש לפינות עובד בצורה טובה, אבל הייתי שמח למצוא עוד ראש טיפה דק יותר, שהיה מאפשר לי להגיע לפינות צרות יותר באוטו. עוד ראש הוא ראש חובט, המיועד למזרונים, ספות ומיטות.

20180513_183555
4 ראשי שאיבה. צילום צחי הופמן

ל-A9 מערכת ציקלונים בשם Axial Turco Cyclone המפרידה בין האוויר הנקי לאבק וגם שומרת על עוצמת שאיבה לאורך זמן. עוצמת השאיבה של השואב טובה וכל מה שנתתי לו להתמודד איתו הוא הצליח לאסוף, אבל זה היה רק בזמן שעבדתי במצב טורבו, אחרת עוצמת השאיבה הייתה בינונית.

סוללה: הסוללה מחזיקה במצב טורבו כרבע שעה ואמורה להחזיק כפול מזה במצב שאיבה רגיל. אני מצאתי את המצב הרגיל חלש ולא עבדתי איתו בכלל. LG מצרפת בערכה שתי סוללות, עם יכולת לטעון את שתיהן על גבי התושבת של השואב.

מחיר: 2,250 שקל

בשורה התחתונה, זאת החוויה הראשונה שלי עם שואב אלחוטי. היכולת להיות נייד ולנקות כל מקום בבית וגם לקחת את השואב לרכב היא יתרון גדול. עוצמת השאיבה טובה, אבל זמן הסוללה במצב טורבו (היחיד שהיה יעיל מבחינתי) קצר, מצד שני, ב-LG מצרפים שתי סוללות. עבור מי שמחפש שואב אבק אלחוטי לבית, ה-CordZero A9 של LG הוא פתרון מוצלח.

ציון: 9

לסקירה על הרובוט שואב אבק של שיאומי

6 תגובות

  1. הציון יחסית למחיר צריך להיות 4 וזה מכייון שהv8 של דייסון שעולה על השואב נסה בכל פרמטר עולה 1800 שח והv6 שחזק ממנו בעוצמה אך הסוללה פחות חזקה עולה פחות מ1000 שח.
    המחיר של הlg הוא לא פחות משעררותי!

  2. סתם יקר עדיף שV8 שיש גם אחריות שנתיים מלאות כוול הסוללה ויתר מאווזר

  3. "בלי להסתבך עם חוט חשמל מיותר הקיים בשואבי אבק סטנדרטיים"…משפט יומרני מאוד לאור העובדה שסוללות נטענות נחלשות עם הזמן ולך תדע כמה תעלה סוללה כזו. רבע שעה במצב טורבו בסוללה חדשה זה מעט מאוד. אל תשכחו ששואב האבק הזה לא יכול לבוא במקום שואב אבק חשמלי עוצמתי כך שהעסק די יקר. לא?

  4. השארק של מורפי ריצרד הרבה יותר יעיל ויותר זול משמעותית חן צו ומחירו לתת

  5. נראה כמו העתקה מדוייקת של הדייסוןV8 האחרון כולל האביזרים שנראים אותו דבר. חצופים בLG בטח תכף דייסון תתבע אותם

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא