סמארטפונים

סקירה: OnePlus 6 – חומרה חזקה, מסך איכותי וסוללה טובה

אומנם דגם ה-5T יצא רק לפני כחצי שנה, אבל ל-OnePlus יש כבר מכשיר דגל חדש שרבים מחכים לו. 6 מגיע בתקופה מעט יבשה של השקות מכשירים חדשים, פרט ל-G7 של LG וה-U12 Plus של HTC אשר עדיין לא הושקו בישראל, אין הרבה סמארטפונים אשר יוצרים עניין. מבחינת OnePlus והיבואן הרשמי החדש (והזריז) שלהם בישראל – Cell Now זוהי הזדמנות מצוינת. ה-6 מגיע עם תג מחיר נוח ביחס לחומרה אשר הוא מצויד בה, כך שמעניין לראות עד כמה הוא מספק את הסחורה.

עיצוב: OnePlus עיצבה את ה-6 שלה בהתאם לטרנד המרגיז המככב במכשירי 2018 – מגרעת (Notch). ב-OnePlus מאפשרים להיפטר מהמגרעת ולבחור במקומה באופן ידני מסגרת. המכשיר עצמו עשוי מגוף זכוכית, היחידה שאני קיבלתי הייתה בצבע שחור והיא מגנט לטביעות אצבע. המשקל עומד על 177 גרם והוא מורגש היטב.

20180524_142158 (1)
ערכת OnePlus 6. צילום צחי הופמן

מסך: ה-6 מגיע עם מסך בגודל 6.28 אינץ' בפורמט של 19:9 עם זכוכית גורילה גלאס 5 ברזולוציה של 1080 על 2280 פיקסלים. יש לו תאורה אחורית חזקה ואיכות תמונה עם צבעים עשירים וחדות נהדרת. המסך נראה מרשים גם ליד הגלקסי S9. מדובר במסך עם שוליים דקיקים בהתאם לטרנד של הסמארטפונים בשנה וחצי האחרונות. למרות שהמסך גדל מהדגם הקודם, המכשיר נשאר באותו גודל.

בחלק מהסמארטפונים היום, ניתן להציג על גבי המסך בתאורה נמוכה את השעה וחיווי על התראות אחרונות, כך שלא צריך להעיר את המכשיר בכל פעם שרוצים לקבל את המידע הזה (Always On Display). לא מצאתי אפשרות כזאת ב-6, אבל כן יש תצוגה של הודעות הנכנסות למספר שניות בודדות, גם שהמסך כבוי וגם אפשרות לקבל את המידע על השעה, אחוז סוללה והתראות בהרמת המכשיר.

20180524_154543
OnePlus 6. צילום צחי הופמן

ממשק: בוואן פלוס ממשיכים להיצמד ובצדק לחוויית אנדרואיד כמעט נקייה, ולא להוסיף עליה יותר מדי שטויות כמו חלק מהמתחרות. זה אומר שקודם כל מקבלים אנדרואיד עדכני אוריאו (8.1.0) עליו מולבש הממשק OxygenOS. ממשק זה לא מכפיל אפליקציות קיימות של גוגל כמו דפדפן, יומן או נגן מוזיקה, אבל כן אפשר למצוא פה אפליקציית גלריה נפרדת או עמוד בית נוסף המציג אפליקציות אחרונות שהיו בשימוש, אנשי קשר אחרונים, כתיבת הערות ומידע על שטח האחסון הזמין ומצב הסוללה. בדומה למכשירים קודמים, אין בעיה להשתמש באפליקציה חיצונית להקלטת שיחות. באופן כללי, מדובר בחוויית שימוש נעימה מאוד בממשק של ה-6.

חומרה: ה-6 הוא טיל מהיר ביותר, המגיע עם מעבד סנפדרגון 845 של קוואלקום עם 8 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 128 ג'יגה ביחידה שאני סקרתי, אבל ללא אפשרות של הרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס. ב-OnePlus מספרים שגם לאחר תקופה ארוכה של שימוש, ה-6 ימשיך לעבוד במהירות כאילו היה עדיין חדש, אבל את זה אפשר יהיה לדעת רק לאחר מספר חודשים של שימוש ולא אחרי כשבוע של עבודה. הסמארטפון כולל התקן NFC, בלוטות' 5.0 וגם מחבר אוזניות 3.5 מ"מ.

שמעתי תלונות על מנגנון טביעת האצבע האחורי, אבל לי הוא עבד מאוד מהר וכמעט שלא פישל. מנגנון זיהוי הפנים עובד בשיא המהירות, הוא פותח את הסמארטפון כמעט באופן מיידי. הוא זיהה אותי עם משקפיי ראיה או בלי, וגם עבד בתנאי תאורה בעייתיים בלילה.

מצלמה: OnePlus שילבה ב-6 שתי עדשות אחוריות של 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם F1.7 אשר מיועד לצילומי תמונות בלילה. צילומי לילה וגם צילומים עם תאורה בעייתית הם לא משהו מוצלח כאן וגם האפשרות לבצע זום כפול 2 עם שתי העדשות, פוגעת באיכות. באור יום תוצאות הצילום הן משהו אחר, הצבעים חיים (אבל לא יותר מדי) ורמת הפירוט טובה. אבל עדיין זו לא אותה חדות של מכשירי דגל מתחרים. יש גם אפשרות להוציא תמונות פורטרט (עם רקע מטושטש מאחורה). צילום מהסוג הזה נראה טוב, אבל גם כאן לא כמו ב-S9. משהו מרגיז, ניתן לצלם תמונות ברוחב של 4:3 או 19:9, אין אפשרות לגודל הנורמלי של 16:9. מצלמת הסלפי היא בעלת 20 מגה פיקסל וצמצם של F1.7, התוצאות מאכזבות וכוללות גירעון רב גם באור יום.

img_20180524_2102351
בלי זום
img_20180524_210242__01
עם זום כפול 2

 

 

 

img_20180529_195258

 

img_20180527_093614

 

סוללה: בדומה לדורות הקודמים של OnePlus, גם ה-6 מגיע עם טכנולוגיית הטעינה הסופר מהירה של החברה – Dash. זו הצליחה לטעון בתוך רבע שעה 29% אנרגיה ובתוך חצי שעה 58%. קיבולת הסוללה עומדת על 3300 מיליאמפר/שעה ומחבר הטעינה הוא USB-C. חבל שאין כאן טעינה אלחוטית, מצד שני תוכלו לטעון את הסמארטפון עם כבל במהירות. לסוללה עצמה ביצועים טובים והמכשיר החזיק לי משבע בבוקר עד חצות עם עוד 30% סוללה נותרים.

מחיר: 2,600 שקל לגרסת 6 ג'יגה זיכרון/64 ג'יגה אחסון וגרסת 8 ג'יגה/128 ג'יגה ב-2,800 שקל (יבואן רשמי CellNow).

בשורה התחתונה, ה-6 מגיע עם חומרה חזקה, סוללה טובה, טעינה מהירה ועדיין מחיר נוח יותר לעומת סמארטפוני דגל מתחרים. מצד שני, המצלמה מאכזבת (כמו בדורות הקודמים).

ציון: 8

5 תגובות

  1. oneplus הסבירו לגבי כמה מהדברים שהם לא הוסיפו
    על הכרטיס זיכרון הם אמרו שהם לא רוצים שאנשים ישתמשו בכרטיסי זיכרון גרועים ויפגעו בביצועים של המכשיר
    על הטעינה אלחותית הם אמרו שהיא יותר איטית וה dash charge שלהם יותר טוב
    ובמקום ה Always On Display יש להם Ambient display שעובד בערך אותו דבר

  2. אני חושב שוואן פלוס הולכים לכיוון של התייקרות מדודה של המכשירים מדי שנה, וחבל שזה כך אבל באמת מדובר במכשירים באיכות נהדרת. חבל בעיני שהם מתעלמים מהקטגוריה של הביניים עד 1000 שח לחלוטין. השוק הולך לכיוון הזה וההצלחה של שיאומי והונור מוכיחה זאת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא