שעונים חכמים

סקירה: גרמין vivoactive 3 music – שעון ספורט שרוצה להיות נגן מוזיקה

זה לא חדש שיצרניות שעוני הספורט והשעונים החכמים מתחרות בינהן כבר תקופה ארוכה. מצד אחד, שעונים חכמים שמים דגש רב יותר על ספורט ומצד שני, שעוני ספורט מיצרניות כמו גרמין או פולאר מדגישים את היכולות החכמות שלהן. בינתיים, חובבי ריצה, אופניים או שחייה, כנראה יעדיפו את השעון שלהם מהיצרניות המסורתיות. גרמין היא שחקנית ותיקה בשוק הזה והיא ממשיכה לשכלל את השעונים שלה, בכדי להפוך אותם לקורצים לשני סוגי הקהלים. דגם ה-vivoactive 3 music הוא לא הניסיון הראשון של החברה האמריקאית לחבר את עולם המוזיקה לשעונים שלה.

20180816_121327
גרמין vivoactive 3 music. צילום צחי הופמן

עיצוב: ה-vivoactive 3 music הוא שעון קומפקטי ביחס לשעונים אחרים של גרמין, אשר מגיעים בדרך כלל עם מראה בומבסטי. מדובר בשעון יחסית דק, הוא לא נראה כמו שעון המשלב בתוכו המון טכנולוגיה. מה שכן מפריע, זה הרצועה שלו, שהיא יחסית קטנה ולחצה לי על היד בניגוד לשעונים אחרים. מה שאומר, שחלק מהמשתמשים יצטרכו לרכוש רצועה נוספת. את הרצועה עצמה ניתן להוריד ולהחליף בקלות לאחרת.

20180828_092621
מסך השעון הראשי. צילום צחי הופמן

מסך: לשעון מסך מגע בגודל 1.2 אינץ' ברזולוציית 240 על 240 פיקסלים. לשעון יש כפתור בודד לשימוש והמסך מגע מאפשר את כל השליטה בו. ה-vivoactive 3 כולל תצוגת Chroma הדולקת באופן קבוע ולא נתקלתי בבעיות צפייה בו באור שמש ישיר. התאורה עצמה נדלקת עם תזוזת השעון. לא מצאתי דרך מהירה לנטרל את מצב התאורה, נגיד בזמן שהולכים לסרט בקולנוע, לכן במצב מהסוג הזה פשוט כיביתי את השעון (שזוהי אופציה פחות טובה לטעמי).

ספורט: ה-vivoactive 3 Music כולל התקן GPS, חיישן מדידת דופק והוא מתאים לשחייה (עד עומק 50 מטר). השעון מציע מדידת VO2Max. מדובר במדידה של חמצן שהגוף יכול לנצל ביעילות במהלך פעילות גופנית והוא מיוצג על ידי מספר דו-ספרתי. התוצאה נקבעת לפי רמת הכושר וכן לפי הגיל והמגדר. ככל שהתוצאה גבוהה יותר, כך הכושר, הסיבולת הארובית של הלב וכלי הדם טובים יותר. על מנת להתחיל את אימון הכושר, כל שדרושה זאת לחיצה בודדת על הכפתור הפיזי הימני, בחירת סוג הפעילות וזהו. התקן ה-GPS מאוד מהיר באיכון שלו ותוך שניות בודדות הוא מזהה את המיקום.

20180828_092700
איזו פעילות ספורט אתם רוצים לעשות? צילום צחי הופמן

ממשק: גרמין מציעה בכל השעונים שלה וגם ב-vivoactive 3 ממשק בעברית, כך שניתן לקבל התראות מוואטסאפ, פייסבוק, סלאק או כל תוכנה שרוצים ובניגוד לחלק משעוני הספורט המתחרים, גם להצליח לקרוא אותן. גרמין גם מאפשרת להגדיר דרך האפליקציה תשובות מוכנות מראש עבור הודעות שרוצים לענות להן. כמו כן, יש גם אפשרות לראות מי מתקשר ולנתק את השיחה.

הממשק עצמו מוכר משעונים אחרים של החברה, אבל גרמין בנתה אותו עדיין בצורה קצת שונה מדגמים אחרים שלה ולדעתי דווקא קצת הזיקה לו. למשל, בזמן ריצה, אי אפשר להגיע בלחיצת כפתור בודדת לתפריט המוזיקה ובמקום זה צריך מעט לדפדף בממשק עצמו. גם תכונת ה-VO2Max מעט מוסתרת בתוך תתי תפריטים. גם לא מצאתי את האופציה המוכרת של גרמין, המציגה את מספר שעות המנוחה שהחברה ממליצה לעשות בין אימון לאימון (רוב הסיכויים שהיא קיימת אבל מוחבאת איפשהו). לטעמי הממשק הקיים בשעוני ה-ForeRunner של גרמין בנוי בצורה מעט יותר ידידותית.

מוזיקה: כשמו של השעון, הדגם הזה יכול לשמש כנגן מוזיקה נייד, כך שברגע שמורידים אליו שירים ומחברים אוזניות בלוטות', אפשר לצאת לריצה רק עם השעון ולוותר על הסמארטפון. בתיאוריה מדובר על רעיון יפה, אבל הבעיה שאם אתם לא מאחסנים שירים במחשב שלכם ורוצים להעביר אותם ל-vivoactive 3, אין לכם יותר מדי מה לעשות עם הפיצ'ר הזה. בגרמין מבטיחים חודשים רבים שהשעונים שלהם יתמכו בשירות המוזיקה דיזר, אבל זה עדיין לא הגיע. ברגע שזה יהיה זמין, ניתן יהיה להוריד פלייליסטים (השעון מאפשר הורדה של כ-500 שירים). בינתיים גרמין תומכת באפליקציות המוזיקה האלו: iHeartRadio, KKBOX, AWA Music.

סוללה: הסוללה מחזיקה 5 – 6 ימים  (עם חיבור לסמארטפון), לפעמים קצת פחות, אבל זה תלוי בכמה אימונים אתם עושים וכמה זמן אתם משתמשים ב-GPS. במצב GPS השעון מספק כ-13 שעות עבודה. כמו שעונים אחרים של החברה, ה-vivoactive 3 משתמש בכבל טעינה יחודי של גרמין, שגם שונה מדגמים אחרים שלה.

מחפשים שעון חכם אחר? לעוד סקירות

מחיר: 1,450 שקל (יבואן רשמי רונלייט)

בשורה התחתונה, ה-vivoactive 3 Music הוא שעון שמנסה לקרוץ לקהל חובבי הספורט שעדיין לא החזיק מוצר מהסוג הזה ועל הדרך גרמין מנסה לפתות אותו עם יכולות חכמות, כמו חיבור לסמארטפון והאזנה למוזיקה. ברוב הדברים השעון עושה עבודה טובה, אבל כדאי לדעת שבשלב זה יכולת האזנה למוזיקה לוקה בחסר (לפחות עד שגרמין תחל לתמוך בדיזר כמו שהבטיחה).

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 8

 

3 תגובות

  1. השאלה שלי היא האם vivoactive 3 או Amazfit Stratos במיוחד היום שהמחיר שלהם דומה

    אודה לשתובתך המהירה אני מעוניין בשעון סביב ה550 שקל

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא