כללי

סקירה: Fuze – להיפטר (כמעט) מכל הכרטיסים בארנק

כבר מספר שנים אנחנו רואים איך בעולם אפשר לשלם עם הסמארטפון או השעון החכם בחנויות, דרך שירותים כמו: אנדרואיד Pay, סמסונג Pay או אפל Pay. בישראל השירותים האלו עדיין לא קיימים והדבר הכי מתקדם מבחינת תשלום בחנויות הוא שימוש באפליקציות ייעודיות של אותן חנויות, למשל, Yellow או מקדונלדס. על כרטיס האשראי שלנו אנחנו לא יכולים לוותר כאשר אנחנו יוצאים מהבית. למקום הזה נכנסה בארץ לא מזמן  חברת Fuze Card הדרום קוראינית. Fuze Cardמציעה כרטיס היכול להכיל בתוכו כמעט כל כרטיס מגנטי, ובתיאוריה לאפשר לכם לצאת מהבית רק עם כרטיס בודד בכיס. החברה השיקה את הכרטיס בקמפיין מימון המונים בשנת 2017 דרך האתר אינדיגוגו, אז הוא הצליח לגייס מעל 2.5 מיליון דולר.

20180828_125707
ערכת Fuze. צילום צחי הופמן

הפעלה: תהליך ההפעלה הראשוני דורש התקנת אפליקציה ותהליך שיוך המתבצע בהזנת קוד בסמארטפון. לאחר מכן, צריך לחבר את קורא הפס המגנטי לכניסת האוזניות בסמארטפון, הקורא הזה עובד גם דרך מתאמים עבור סמארטפונים שכבר לא כוללים כניסת 3.5 מ"מ. הקורא הוא זה שמאפשר להעביר את כרטיסי האשראי ל-Fuze. לאחר מספר ניסיונות, גיליתי שהכי טוב לבצע את סריקת הכרטיס כאשר הסמארטפון והקורא מונחים על שולחן, אחרת הסריקה לא מתבצעת בצורה טובה. בעוד שסריקת כרטיס האשראי וקופות החולים התבצעה בצורה חלקה, לא הצלחתי להזין משום מה את כרטיס ה-10 ביס שלי. ה-Fuze מאפשר עד סריקת 30 כרטיסים ואני מקווה מאוד שאתם לא מחזיקים מספר כזה של כרטיסים בארנק.

 

שימוש: ה-Fuze כולל מסך בטכנולוגיית E-Paper הצורכת מעט מאוד חשמל. לכרטיס יש גם שלושה כפתורים, המאפשרים להפעיל אותו, לעבור בין קטגוריות של כרטיסים ובחירה שלהם. לא משהו מסובך. לכל כרטיס יש שם אותו ניתן להזין בצורה עצמאית.

20180828_125726
Fuze בטעינה. צילום צחי הופמן

חיבוריות: ה-Fuze כולל תקשורת אלחוט בלוטות', אשר באמצעותה ניתן להעביר את כל המידע בין האפליקציה לכרטיס עצמו. ל-Fuze אין התקן RFID, מה שאומר שלא יכולתי להשתמש בו בתור כרטיס הכניסה לבניין בו אני עובד. כמו כן, הגרסה בארץ לא כוללת התקן EMV. הטכנולוגיה הזו מאפשרת למשוך כסף מכספומטים של הבנקים, מה ש-Fuze כן מציע, הוא משיכת כסף מכספומטים פרטיים, שגובים טונה של כסף בשביל למשוך מהם. ברמה האישית אני מגיע לכספומט פעם בכמה חודשים, לכן זה פחות הפריע לי, אבל זה עדיין חסרון.

רכישה: לא נתקלתי בבתי עסק שלא קיבלו את התשלום עם Fuze, בין אם מדובר בתשלום בתחנת דלק, מקדונלדס, בורגר ראנץ', קיוסקים ומסעדות. זה עבד נהדר. מה שכן מפריע, זה שבכל פעם שמבצעים את התשלום המוכר מתחיל להתלהב מהכרטיס ושואל הרבה שאלות. בפעם הראשונה וגם החמישית זה נחמד, אבל אחרי זה, זה קצת מציק. עדיין לא הספקתי ללכת עם Fuze לקופת חולים וזה מעניין לראות איך שם יגיבו כאשר יצטרכו להעביר את הכרטיס הזה.

מכיוון ש-Fuze כולל מספר כרטיסי אשראי, ניתן לבצע מעבר בינהם בלחיצה כפתור. זו אולי לא בעיה שהכרטיס נמצא אצל הבעלים שלו, אבל כאשר מעבירים אותו למוכר, זה פחות נוח. Fuze מאפשר בלחיצת כפתור ארוכה לנעול ל-10 דקות את הכרטיס, לכרטיס האשראי הרצוי, כמובן שניתן לבטל את הנעילה הזו במהירות.

20180828_125554
בעובי של כרטיס אשראי רגיל. צילום צחי הופמן

אבטחה: למרות ש-Fuze מכיל את כל כרטיסי האשראי האישיים, הוא מאובטח יותר מכרטיס אחר. קודם כל, ניתן לנעול אותו עם סיסמא המורכבת מ-6 לחיצות בסדר מסוים (באמצעות שלושת הכפתורים המוטמעים בו). הבעיה עם האופציה הזאת, שהיא הופכת למתסכלת בכל פעם שרוצים לסלוק את הכרטיס בחנות. השתמשתי בה כמה ימים ומהר מאוד ויתרתי עליה. ה-Fuze גם מציע לטשטש את פרטי כרטיס האשראי על המסך, מה שלא יאפשר לאדם המוצא את הכרטיס, להזין את הפרטים שלו באינטרנט. החיסרון, אם אתם תרצו להזין את הפרטים ברכישה באתר קניות, הם לא יהיו זמינים עבורכם. ניתן לשנות את ההגדרות האלו בכל זמן דרך האפליקציה.

אופציית אבטחה אחרת המיועדת לחרדתיים ביותר, היא לאפשר תשלום רק שהכרטיס והאפליקציה מחוברים בינהם, אבל זה הופך את השימוש ב-Fuze למסורבל. הסיבה לכך, שתהליך התקשורת הזה לוקח בכל פעם כמה שניות והוא גם זולל את הסוללה של הכרטיס. בעתיד גם יהיה ניתן למחוק את הכרטיס מרחוק.

מחפשים סמארטפון חדש? סקירות על המכשירים החדשים

סוללה: ה-Fuze משתמש בסוללה, כי משהו צריך להפעיל את הטכנולוגיה שקיימת בו. זה אומר, שצריך לזכור להטעין את הכרטיס פעם בחודש. הטעינה מתבצעת באמצעות מטען יחודי לחברה, אשר משמש גם כסוללה ניידת לטעינה מלאה נוספת.

מחיר: 490 שקל (דרך אתר היבואן הרשמי Fuze Card Israel)

בשורה התחתונה, ה-Fuze הוא כרטיס חכם, כאשר הוא מצליח לרוקן את הארנק שלכם במהירות מכל הכרטיסים המיותרים של הקופת חולים, חברי מועדון, כרטיסי מתנה וכמובן כרטיסי אשראי. החיסרון הגדול, שהוא גם מרוקן את הכסף מהארנק במחיר שלו. להגנת היבואן, אני אציין שהמחיר באתר הרשמי של החברה בארה"ב הוא 466 שקל (129 דולר) ובארץ המחיר הוא 490 שקל, כאשר בזמן זה יש הנחה של 100 שקל, כך שבסופו של דבר המחיר בארץ יותר זול.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

2 תגובות

  1. סקירה מושלמת! במיוחד אהבתי, בפסקה האחרונה, שכתבת: ״החיסרון הגדול, שהוא גם מרוקן את הכסף מהארנק במחיר שלו״ – 100מם

  2. סקירה מעולה! במיוחד אהבתי את הפסקה האחרונה – ״החיסרון הגדול, שהוא גם מרוקן את הכסף מהארנק במחיר שלו״ – מושלם

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא