סמארטפונים

סקירה: סמסונג Note 9 – מצלמה מעולה, מסך מצוין ועט שעושה קצת יותר

סדרת הגלקסי Note 9 מצליחה כבר שנים לסחוף אחריה קהל מעריצים מושבע, שאפילו מכשיר מתפוצץ לא הפריע לו. הזיכרון העמום של ה-Note 7 אשר הורד מהמדפים נעלם וסמסונג צועדת בשיא המרץ עם הדגם החדש, המציע שדרוגים מקודמו אבל גם תג מחיר גבוה. ה-Note 9 הושק בישראל בצמוד לעולם בחודש שעבר עם קמפיין ענק, אירוע עמוס סלבס וגם פרזנטור – שלומי שבן, המופיע בפרסומת של החברה. סמסונג מבחינתה סימנה וי בכל הנקודות החשובות בהשקת מכשיר דגל, האם זה יגרום לכם לשדרג אליו? הנה הסקירה שלי על ה-Note 9.

20180826_124129
ה-Note 9. צילום צחי הופמן

עיצוב: אין כבר הבדלי עיצוב בין ה-Note 9, ה-Note 8 ודגמי הגלקסי S9. מדובר בסמארטפון הכולל צג הגולש לצדדים, שוליים דקיקים בחלק העליון והתחתון שלו וגוף זכוכית. זהו מכשיר שנראה טוב, כאשר אפילו הזזת סורק טביעות האצבע מתחת לעדשות המצלמה, עוזר יותר בשימוש שלו. מדובר בסורק מהיר שמגיב היטב. עט הסטיילוס מגיע בצבע צהוב, כאשר המכשיר שהגיע אליי היה בצבע כחול, מה שייצר תחושה צבעונית ונעימה בזכות העט. המסך עצמו מגיע עם זכוכית מסוג גורילה גלאס 5, אבל זאתי עדיין רגישה לשריטות וככל הנראה גם לשברים (לא ניסיתי). ה-Note 9 שוקל הרבה – 201 גרם והוא מגיע בעובי של 8.8 מ"מ. זהו סמארטפון שתרגישו טוב בכיס המכנסיים והוא גם עמיד למים בתקן IP68, שזה אומר חצי שעה מתחת למים בעומק 1.5 מטר, אבל עדיף שתשמרו על העמידות הזה למקרה שהמכשיר נפל בטעות למים ולא תיכנסו איתו בכוונה לבריכה.

20180826_124321
ערכת ה-Note 9. צילום צחי הופמן

מסך: ל-Note 9 יש מסך ענק – 6.4 אינץ' ביחס של 18.5:9, כמו שהתרגלנו למצוא ברוב המכשירים החדשים שיוצאים לשוק. המסך מגיע בטכנולוגיית Super AMOLED ברזולוציית 2960 על 1440 פיקסלים עם צפיפות פיקסלים של 516ppi. מדובר באיכות תצוגה חדה עם צבעים שפשוט צועקים החוצה מהמסך ועם תאורה אחורית חזקה שלא מקשה להשתמש בו באור שמש ישיר. עדיין מדובר באחד הסמארטפונים עם המסך הטוב ביותר בשוק, למרות שאין ממש הבדלים בינו לדור הקודם.

ממשק: לסמסונג יש חוויית ממשק מעולה, שאני מאוד מחבב, במיוחד שהיא יוצרת חיבור עם הטלוויזיות, השעונים החכמים והפיכת הסמארטפון למחשב נייד באמצעות DeX, אשר עבר השנה שדרוג והוא דורש רק כבל ולא תחנת עגינה. יש כאן תחושה של אקו סיסטם שעובד. עם כל הידידותיות שסמסונג מציעה, מאכזב לגלות שה-Note 9 מגיע עם אנדרואיד אוריאו (8.1.0) ולא הגרסה החדשה פאי (9). זאתי בוודאי תגיע בהמשך, אבל היה נחמד יותר לקבל אותה ישר עם המכשיר עצמו.

עט: מה שמבדל את ה-Note 9 מסמארטפונים אחרים של סמסונג הוא עט ה-S-Pen. העט מאפשר באמצעות תקשורת בלוטות': צילום תמונות, עצירת השיר המתנגן בנגן המוזיקה ושליטה במצגות, מבלי שבכלל צריך לגעת איתו במסך המכשיר. מדובר בעצם בשלט רחוק המגיע עם הסמארטפון. הרעיון של צילום תמונות עם העט הוא ממש נחמד וזה פתרון טוב לצילום עם עוד אנשים. מעבר לזה, העט מציעה פה את כל היכולות מהדור הקודם, כולל כתיבת פתקים כאשר הסמארטפון במצב המתנה. במצב הזה, המסך נדלק בצבע שחור וניתן לכתוב במהירות פתק ולהמשיך הלאה.

IMG_20180817_135425
ה-Note 9 בתצוגה בחנות. צילום צחי הופמן

חומרה: ה-Note 9 הוא סמארטפון מהיר, לא תמצאו שום בעיה לעבוד איתו. המעבד הוא Exynos 9810 עם זיכרון עבודה העומד על 6 גיגה, כאשר נפח האחסון מגיע ב-128 גיגה או 512 גיגה עם 8 גיגה זיכרון עבודה (ניתן להרחיב את המכשיר בעוד 512 ג'יגה דרך כרטיס הזיכרון). מה שאומר, שמשתמשי ה-Note 9 יכולים להסתובב עם 1 טרה נפח אחסון בכיס. הסמארטפון גם כולל את Water Carbon Cooling, מערכת הקירור פרי פיתוחה של סמסונג ואלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית המובנה בהתקן ומתאים את עוצמת הביצועים על מנת להציע יציבות. כאמור לא נתקלתי בשום בעיה במכשיר, אבל הוא עדיין מתחמם כמו כל סמארטפון אחר בקטגוריה שלו. ה-Note 9 גם כולל 4 רמקולים הממוקמים בצדדים וטכנולוגיית דולבי אטמוס המספקת צליל רחב, המצליחה להשמיע טוב יותר צלילים חלשים.

מלבד מנגנון טביעת האצבע, ה-Note 9 גם מציע זיהוי פנים. היכולת הזאת עבדה לי בסך הכל בצורה טובה, גם עם משקפיי ראייה (ביצעתי את הכיול הראשוני עם המשקפיים שלי). לוקח למכשיר איזה חצי שנייה להיפתח עם זיהוי פנים, אבל הצלחתי לפתוח אותו במצבי תאורה בעייתים וגם בזמן הליכה.

מצלמה: ל-Note 9  מצלמה אחורית עם זוג עדשות 12 מגה פיקסל, מייצב תמונה אופטי ומפתח צמצם F1.5 ו-F2.4. המצלמה מצליחה להוציא תמונות עשירות בפרטים, הצבעים חיים כמו שסמסונג אוהבת (אבל לא יותר מדי) וטווח דינמי טוב. גם ההתמודדות עם תנאי תאורה בעייתים עוברת ויש זום אופטי כפול 2 שלא מאבד פרטים שנראים בעין. ניתן לצלם כאן תמונות פורטרט/בוקה בהן הרקע מטושטש מאחור (או כמו שסמסונג קוראת לזה "מיקוד חי"). קל להוציא באמצעות האופציה הזאת תמונות אמונתיות יותר. סמסונג גם שילבה מנגנון במצלמה, שאומר לאחר צילומה שמישהו מצמץ ואולי כדאי לצלם שוב. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ומפתח צמצם F1.7 והיא מצליחה להוציא תמונות ללא מריחות.

20180827_132510
צילום עם ה-Note 9. צילום צחי הופמן
20180906_180641
זום כפול 2. צילום צחי הופמן
20180905_130742
סלפי עם העט. צילום צחי הופמן

סוללה: סמסונג מבטיחה שה-Note 9 מגיע עם סוללה ליום שלם, ההבטחה הזו מתקיימת. המכשיר החזיק לי משעה שבע בבוקר עד חצות ואז נשארו לי בערך 10% אנרגיה. לא מדובר בסמארטפון עם הסוללה הטובה ביותר בשוק ויש טובים ממנו. הסוללה מגיעה בקיבולת 4000 מיליאמפר/שעה, יש טעינה אלחוטית ויש גם טעינה מהירה (מטען מהיר מצורף בערכה). הטעינה המהירה מצליחה לטעון בתוך רבע שעה 18% ובתוך חצי שעה 35% אנרגיה.

לעוד סקירות סמארטפונים

מחיר: 3,900 שקל לגרסת 128 גיגה או 4,800 שקל לגרסת 512 גיגה.

בשורה התחתונה, ה-Note 9 לא מחדש הרבה והוא גם יקר, מצד שני הוא אחד הסמארטפונים הטובים בשוק, המגיע עם מצלמה מעולה, מסך מצוין ועט שמצליחה לעשות קצת יותר מלכתוב על המסך.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 9

6 תגובות

  1. קניתי את הנוט 9 בשדרוג מהנוט 8 ,מכשיר פצצה סמסונג מתקדמים צעד צעד וכל פעם מעלים את הרף , חווית שימוש נהדרת בנוט 9 ממש משרד נייד ומולטימדיה ברמה גבוהה ביותר ,לא מרגיש הבדל בשמע לעומת הboomsound המעולה של htc.

    1. איך המצלמה שלך ?
      אני קיבלתי נוט 9 לפני שבוע והמצלמה פשוט גרועה
      רוב התמונות יוצאות לי מטושטשות ,וגם שהם לא מטושטשות אז האיכות לא משהו ואני מקבל תמונות בחשיפת יתר או חשוכות רוב הפעמים
      אני ממש לא יודע מה לעשות ,לאחר בדיקה בגוגל ראיתי המון תלונות מאנשים שנתקלו בדיוק באותה בעיה כמוני

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא