סמארטפונים

סקירה: שיאומי Mi A2 – האנדרואיד הכי נקי שיש

לא כולם אוהבים את הממשקים שהיצרניות הסיניות מלבישות על הסמארטפונים שלהן. הסיבה לכך, שהיצרניות משתדלות להרחיק את המשתמש מהחוויה שגוגל יצרה עם האנדרואיד ובדרך הן מוסיפות המון שירותים סיניים שאנחנו לא רוצים בכלל להשתמש בהם. במקום הזה נכנסת מערכת ההפעלה אנדרואיד One, הכוללת חוויה נקייה של גוגל עם מעט מאוד תוספות מצד היצרניות. ה-Mi A2 של שיאומי, הוא אחד הסמארטפונים המגיעים בשוק עם אנדרואיד One, לצד דגמים של נוקיה ו-LG.

20180906_123015
שיאומי Mi A2. צילום צחי הופמן

עיצוב: ה-Mi A2 עשוי גוף מתכת עם קימורים בצדדים ותחושה נעימה שמחזיקים אותו ביד, למרות שיכול להיות שיש חלק שיגידו שהוא קצת מחליק מהיד (כיסוי מצורף בערכה). שיאומי לא ויתרה כאן על שוליים דקיקים כמו בסמארטפונים רבים היוצאים היום לשוק. עובי המכשיר עומד על 7.3 מ"מ והמשקל 168 גרם.

קורא טביעות האצבע ממוקם בגב המכשיר והוא מגיב היטב. מה שכן קצת מפריע הן עדשות המצלמות, הבולטות מאוד וממוקמות בצד הסמארטפון בגב שלו, מה שגורם למכשיר להתנדנד כאשר מנסים לתפעל אותו שהוא מונח על השולחן. יכול להיות ששימוש בכיסוי יפתור את הבעיה הזאת.

20180906_123100
עדשות בולטות. צילום צחי הופמן

מסך: ה-Mi A2 כולל מסך בגודל 5.99 אינץ' ביחס של 18:9 עם זכוכית מסוג גורילה גלאס 5 של קורנינג וברזולוציה של 2160 על 1080 פיקסלים. ניתן לצפות במסך ללא שום בעיה באור שמש ישיר ואיכות התצוגה טובה, אבל כדאי לשים לב שלא מדובר בעושר של הצבעים והחדות הקיימת בסמארטפונים יקרים יותר. אחת הסיבות לכך שמדובר במסך בטכנולוגיית LCD ולא Super AMOLED, אבל עדיין בשביל רמת המחיר של המכשיר, מדובר במסך שעושה את העבודה ומאפשר לצפות בהנאה בנטפליקס או יו טיוב ואין כאן אפילו מגרעת (Notch).

ממשק: הייחוד של ה-Mi A2 משאר מכשירי שיאומי, הוא בכך שהוא מגיע עם מערכת ההפעלה הנקייה של גוגל – אנדרואיד, בלי כל התוספות והשטויות ששיאומי אוהבת להעמיס על המכשירים שלה, כמו אפליקציות לשירותים סיניים. מה שאומר שמלבד חוויה חלקה יותר, גם מקבלים עדכונים זריזים מגוגל. הסמארטפון מגיע עם אנדרואיד 8.1 (אוריאו), אבל רוב הסיכויים שיקבל במהירות את אנדרואיד 9 (פאי).

חומרה: ה-Mi A2 הוא סמארטפון שמגיב היטב רוב הזמן, העבודה בסך הכל חלקה, אבל נתקלתי לעיתים בגמגומים והשהיות בתגובה. זה לא משהו שמפריע, אבל מי שחושב שהחוויה שהוא מקבל במכשיר הזה מקבילה לסמארטפונים היקרים יותר של שיאומי, כדאי שידע את ההבדלים. המעבד הוא מהסדרה האמצעית של קוולאקום – סנפדרגון 660 עם זיכרון עבודה של 4 ג'יגה, נפח אחסון פנימי של 64 ג'יגה (ללא יכולת הרחבה) ואפשרות לשילוב 2 כרטיסי סים. חבל שאין כאן התקן NFC וגם לא שקע אוזניות.

מצלמה: המצלמה ב-Mi A2 כוללת 2 עדשות של 20 מגה פיקסל ו-12 מגה פיקסל, מפתח צמצם של F1.75 בשתי העדשות המבוססות על חיישני תאורה של סוני, המיועדים להתמודד עם תנאי תאורה חשוכים. התוצאות לא יותר מסבירות במקומות עם תנאי תאורה בעייתים, מצד שני, באור יום התמונות טובות בהרבה, הצבעים זוכים למעט עושר ויש גם חדות ופרטים. המצלמה גם מספקת תמונות עם אפקט פורטרט/בוקה, אשר הצליחה להתמודד יפה בזיהוי האובייקט ולא לבצע מריחות מיותרות.

img_20180922_114920
צילום בוקה/פורטרט. צילום צחי הופמן
img_20180922_1138501
צילום באור יום. צילום צחי הופמן

 

img_20180908_190632
צילום אחר הצהריים. צילום צחי הופמן

 

המצלמה הקדמית עבור צילומי סלפי מגיעה עם חיישן 20 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.2. התוצאות בינוניות, סובלות ממעט גירעון באור יום, אבל עדיין יספיקו לרוב האנשים.

עד כמה המצלמה טובה? עבור סמארטפון ברמת המחיר הזו אין תלונות, אבל זו לא אותה חדות, מהירות תגובה ורמת פירוט שתמצאו בסמארטפוני הדגל.

סוללה: ביצועי הסוללה לא רעים, ברוב הפעמים המכשיר החזיק לי משעה שבע בבוקר עד אזור חצות עם 20% אנרגיה נותרים. הסמארטפון מגיע עם סוללת 3010 מיליאמפר/שעה, מחבר טעינה USB-C וטעינה מהירה (מטען מהיר מצורף בערכה). הטעינה המהירה מצליחה לטעון בתוך רבע שעה 16% ובתוך חצי שעה 34% אנרגיה.

לעוד סקירות סמארטפונים

האם כדאי לרכוש את השיאומי Mi 8? לסקירה המלאה

מחיר: 1,400 שקל (אחריות לשנתיים, יבואן רשמי המילטון)

בשורה התחתונה, ה-Mi A2 הוא מכשיר נהדר עבור רמת המחיר שלו, הוא מציע ביצועים טובים רוב הזמן, חוויית אנדרואיד ללא תוספות מיותרות עם עדכונים מהירים, יש לו מצלמה שעושה את העבודה וסוללה שמחזיקה בקלות יום שלם.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 8

 

3 תגובות

  1. זה שהסוללה קטנה ואין שקע אוזניות די מקלקל את המכשיר וחבל. עדיף ללכת על דגם הלייט עם סוללה טובה יותר , שקע אוזניות ומעבד מיושן אבל מוכח

  2. בשוק הפרטי, עולה 820 שקל, ללא אחריות יבואן.
    חצי מחיר מהיבואן. והכל רום גלובלי.
    קניתי, ואני מרוצה ממש. קיבלתי כבר 2 עדכונים.
    מטען מהיר גם ככה היבואן לא מכניס אלא את הרגיל של 5v 2a

    . קניתי מטען מהיר איכותי ב40 שקל.,ועדיין זול משמעותית מהיבואן

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא