שעונים חכמים

סקירה: Amazfit Stratos – שעון חכם לספורט ב-800 שקל

שעוני ספורט הם בדרך כלל תענוג לא זול במיוחד, שעובר בקלות את הרף ה-1,000 שקלים לדגמים הבסיסיים (יש יוצאים מהכלל). חברת Huami הלא ממש מוכרת בישראל, אחראית למותג Amazfit, שחלק יזהו אותו בזכות שיתוף הפעולה שקיים בין החברה לשיאומי, שהוליד את דגמי ה-Mi Band. החברה מציעה שעונים חכמים לפעילויות ספורט במחירים נוחים והיא מוכרת גם את המוצרים שלה בארץ דרך היבואן הרשמי Wear Your Tech. ה-Stratos הוא לא מוצר חדש והוא נמכר בשוק כבר תקופה ארוכה, אבל בעתיד הקרוב הוא אמור לקבל באופן רשמי עברית ולכן החלטתי לסקור אותו.

P81002-100406
Amazfit Stratos. צילום צחי הופמן

עברית: נתחיל עם העברית, כי זה מה שישנה לרוב האנשים שקונים שעון חכם ורוצים לקבל התראות שהם יכולים לקרוא בפרק כף היד. ה-Stratos כמו שאר השעונים של החברה עדיין לא קורא עברית ישירות מהקופסה. כן אפשר להתקין לו עברית, אבל זה דורש מעט עבודה, חיבור השעון למחשב והרצת אפליקציה באופן קבוע על הסמארטפון. זה לא המצב האידיאלי, אבל מי שרוצה לחסוך כסף על שעון ספורט חכם, ימצא את הדרך הזו לסבירה, כאשר היבואן מציע מדריך לביצוע המטלה הזאת באתר שלו. הנה גם הלינק למדריך, בשביל שתוכלו לראות מה תצטרכו לעשות אם תחליטו לרכוש את השעון.

ממשק: הממשק ש-Amazfit מציעה לפעמים מבלבל, כי צריך להחליק ימינה/שמאלה, לחיצה ארוכה/קצרה בהתאם למקום בו נמצאים בתפריט. נראה שהחברה עוד צריכה ללטש אותו, במטרה להפוך אותו ליותר ידידותי. אל תבינו אותי לא נכון, אתם תמצאו כאן כל מה שאתם צריכים במהירות, למשל, לחיצה ארוכה על הכפתור הפיזי התחתון מזניקה עמוד בו ניתן לראות את כל ההתראות האחרונות.

P81002-101957
Amazfit Stratos. צילום צחי הופמן

 

השעון מאפשר לקבל התראות על שיחות נכנסות, כולל תצוגה מזוהה של שם המתקשר ואז לבחור אם לנתק את השיחה או לענות מהטלפון. לא ניתן לדבר ישירות מה-Stratos. נתקלתי בפעמים מסוימות בהם שם המתקשר לא הופיע לי, למרות שהוא נמצא בזיכרון הסמארטפון. התראות מאפליקציות כמו וואטס אפ, מסרונים, סלאק ופייסבוק זמינות גם כן. ניתן לבצע מענה מהשעון באמצעות תשובות מוכנות מראש. את התשובות צריך להזין מראש באפליקציה.

מבחינת מוזיקה, השעון לא תומך באפליקציות סטרימינג, אבל כן אפשר להוריד מוזיקה אליו, במקרה שיש לכם כזו במחשב ולהאזין לה דרך אוזניות בלוטות'. לשעון נפח אחסון של 2.5 גיגה.

חבל ש-Amazfit לא מציעה חנות אפליקציות רשמית שהייתה עוזרת להעשיר את יכולות השעון הזה.

מחפשים אוזניות ספורט? לכל הסקירות

עיצוב: ה-Stratos הוא שעון המגיע עם מסך עגול, הגוף שלו עשוי קרבון, המסגרת היא אלומיניום והזכוכית היא מסוג גורילה. העיצוב של השעון סטנדרטי, הוא נוח על היד, שוקל 70 גרם, כאשר הרצועה המגיעה בערכה נראית קצת פשוטה. המסך אומנם עגול, אבל החלק התחתון שלו לא שלם ויש פס שחותך אותו, בהתחלה זה מעט הפריע לי, אבל אחרי כמה זמן הפסקתי לשים לב לזה. בתוך הפס הזה קיימים חיישני האור והקרבה. לשעון שלושה כפתורים פיזיים לתפעול לצד המסך מגע, הכפתורים האלו הם בעלי אופציות משתנות וזה תלוי לחיצה ארוכה/קצרה.

p81002-100415
Amazfit Stratos. צילום צחי הופמן

מסך: המסך הצבעוני מגיע בגודל 1.34 אינץ' ואין בעיה להשתמש בו באור שמש ישיר. מדובר במסך LCD ברזולוציית  320 על 300 פיקסלים. התצוגה נדלקת אוטומטית כאשר מרימים את היד לכיוון הפנים. התאורה האוטומטית עבדה רוב הזמן בצורה טובה, אבל נתקלתי בפעמים שבהם רצתי בערב והתאורה לא הייתה מספיק חזקה בשביל לקרוא את הטקסט.

ספורט: הופתעתי לטובה מזמן האיתור של הלווינים בתחילת כל אימון. ה-Stratos כולל תמיכה בלוויני GPS ו-Glonass, כאשר לא חיכיתי יותר מכמה שניות בודדות עד שהשעון זיהה את מקומי, הוא גם דייק מבחינת הנתונים שלו בזמן האימון. השעון עמיד למים עד לעומק של 50 מטר והוא מתאים לשחיינים. Amazfit מציעה גם מדידת VO2Max. מדובר במדידה של חמצן שהגוף יכול לנצל ביעילות במהלך פעילות גופנית והוא מיוצג על ידי מספר דו-ספרתי. התוצאה נקבעת לפי רמת הכושר וכן לפי הגיל והמגדר. ככל שהתוצאה גבוהה יותר, כך הכושר, הסיבולת הארובית של הלב וכלי הדם טובים יותר. השעון הציג לי נתון גבוה מזה שהשעון של גרמין מספק. שמתי לב שגם סוקרים אחרים ציינו את זה.

Screenshot (94)

עמודי התצוגה בזמן פעילות עמוסים מאוד, נראה ש-Huami רצתה להכניס כמה שיותר נתונים, אבל זה מקשה על הקריאה שלהן במהירות, תוך כדי ריצה או רכיבה על אופניים. ניתן לשחק עם ההגדרות ולהתאים את מספר הנתונים שיופיעו בתצוגה הראשית בזמן האימון. הבחירה היא בין 5 או 4 קטגוריות של נתונים. עבור השחיינים, ניתן לבחור את גודל הבריכה וגם להשתמש בשעון למצב שיחה בים.

Screenshot (95)

במהלך היומיום, השעון מנטר את מספר הצעדים, המרחק, הקלוריות ואת איכות השינה, כאשר הוא גם מציג מדידת דופק, אבל ברגע שמבצעים מדידת דופק קבועה, זמן הסוללה נחתך משמעותית. מדידת הדופק בזמן אימון היא רציפה.

סוללה: הסוללה מחזיקה כ-5 ימים, אבל אם מחליטים להשאיר את מדידת הדופק במצב קבוע, זמן העבודה יורד לקצת פחות מ-3 ימים. מחבר הטעינה הוא יחודי וצריך להשתמש במטען המצורף לערכה. הערה קטנה לגבי המטען, צריך לבצע לחיצה חזקה של השעון שמכניסים אותו והיה נחמד אם זה היה עובד בצורה קצת יותר חלקה.

מחיר: 800 שקל (יבואן רשמי Wear Your Tech)

אוהבים לרוץ? לסקירות על שעונים חכמים לספורט

בשורה התחתונה, אם אתם מחליטים להתקין את העברית, אז ה-Stratos הוא שעון ספורט חכם נהדר. הוא מציע לכם כל מה שאתם צריכים עבור ניטור פעילויות, קריאת הודעות מפרק כף היד ומיגון מפני מים, כאשר המחיר שלו נוח משל המתחרים.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 8

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא