סמארטפונים

סקירה: שיאומי Pocophone F1 – חומרה חזקה כמעט כמו במכשירי דגל

לא מזמן הציגה שיאומי את מותג הסמארטפונים החדש שלה - Pocophone עם הדגם הראשון שלה F1. מדובר בסמארטפון הכולל חומרה שבדרך כלל מוצאים במכשירי דגל ובמחיר הנמוך בצורה משמעותית ממה שמוצאים אצל המתחרים

לא מזמן הציגה שיאומי את מותג הסמארטפונים החדש שלה – Pocophone עם הדגם הראשון שלה F1. מדובר בסמארטפון הכולל חומרה שבדרך כלל מוצאים במכשירי דגל ובמחיר הנמוך בצורה משמעותית ממה שמוצאים אצל היצרניות הדרום קוראיניות או אפילו אצל שיאומי עצמה. Pocophone הוא מותג חדש, אבל שיאומי לא מסתירה שהיא עומדת מאחוריו, גם באריזה וגם בגב הסמארטפון מצוין בקטן את השם שיאומי, על מנת שהלקוחות יבינו שלא מדובר באיזו יצרנית לא מוכרת.

20180905_164444
פוקופון F1 עם 2 עדשות. צילום צחי הופמן

עיצוב: הדבר הראשון שמרגישים כאשר מחזיקים את ה-F1 הוא המשקל שלו, העומד על 182 גרם. אומנם לא מדובר במשקל חריג, אבל הוא מורגש היטב שמחזיקים את הסמארטפון. גם העובי של המכשיר – 8.8 מ"מ לא מציב אותו בגזרת הסמארטפונים הדקים. זה בנוסף לגוף פלסטיק, הנותן תחושה זולה. מה שכן, יש לו שוליים דקיקים העוטפים את המסך, מה שאפשר לשיאומי לשלב כאן צג גדול. בכל אופן, אין מה לדאוג, המכשיר יושב טוב ביד או בכיס המכנסיים. היה נחמד אם גם היה כאן מיגון כלשהו מפני רטיבות/מים, אבל זה עדיין משהו שלא התרגלנו למצוא בסמארטפונים ברמת המחיר הזאת.

20180905_164508
לא דק. צילום צחי הופמן

מסך: ה-F1 כולל מסך בגודל 6.18 אינץ' ברזולוציה של 1080 על 2246 פיקסלים בפורמט של 18.7:9 עם שוליים דקיקים וזכוכית גורילה גלאס (החברה לא ציינה איזה גרסת גורילה). המסך מגיע בטכנולוגיית LCD ולא Super AMOLED הנמצאת בסמארטפונים יקרים יותר, כמו ב-Mi 8. ההבדלים הם בעושר של הצבעים שנראים קטן מעט דהויים. החדות עדיין גבוהה, ניתן לראות בקלות את המסך באור שמש ישיר ואם לא תעשו השוואה ראש בראש מול סמארטפון דגל, כנראה לא תראו את ההבדלים.

20180905_164620
ערכת הפוקופון F1. צילום צחי הופמן

בדומה לסמארטפונים רבים אחרים, אפשר למצוא ב-F1 מגרעת (Notch) בחלק העליון של המסך. מדובר במגרעת רחבה מאוד, שאפילו לא השאירה מקום להצגת אחוז הסוללה. מה שמחייב להיכנס ללוח ההתראות בשביל לראות כמה אחוזים נותרו לכם בסוללה. לא קריטי, אבל לפעמים קצת מרגיז.

ממשק: הסמארטפון מגיע עם אנדרואיד 8.1 עליו מולבש הממשק MIUI של שיאומי בגרסה 9.6. מבחינת חוויית הממשק, יש מגירת אפליקציות ויש המון אפליקציות מיותרות של שיאומי ודפדפן מעצבן שכל הזמן חוזר לעבוד, למרות העדפה הברורה לכרום. שיאומי משלבת תצוגה של 5 אפליקציות בשורה, כך שניתן למקסם את השימוש במסך. כהרגלה של שיאומי, מנגנון  Smart Lock של אנדרואיד, המאפשר לבטל את נעילת המכשיר בעת חיבור למכשירי בלוטות' (כמו דיבורית הרכב) קיים כאן, אבל מתקשה לעבוד עם מוצרי בלוטות' שהם לא מבית שיאומי.

20180905_164805
חומרה חזקה. צילום צחי הופמן

חומרה: החומרה המריצה את ה-F1 היא תענוג, זה מכשיר שמגיב כמו סמארטפונים יקרים בהרבה. המכשיר כולל את המעבד האחרון מבית קוואלקום סנפדרגון 845 עם מערכת קירור נוזלית המונעת התחממות יתר. ל-F1 יש 6 גיגה זיכרון עבודה, אחסון פנימי של 64 גיגה עם אפשרות הרחבה (עד 256 גיגה). המעבד הגרפי הוא Adreno 630, בלוטות' בתקן 5.0 ומנגנון טביעת אצבע הממוקם בגב המכשיר. זה מגיב היטב ובמהירות.

בנוסף לחיישן טביעת האצבע, ל-F1 יש גם סורק זיהוי פנים המבוסס על חיישן ומקור אור אינפרה אדום קדמי, היכולת הזו לא פעילה בשלב זה בישראל.

מצלמה: ה-F1 כולל מערך צילום אחורי כפול עם שתי עדשות המגיעות עם חיישני 12 ו-5 מגה פיקסל ומפתחי צמצם של F1.9 ו-F2.0. המצלמות הקדמיות מבוססות אינטליגנציה מלאכותית (AI), פרט שיצרניות הסמארטפונים אוהבות להתגאות בו. הטכנולוגיה באה לזהות את מצב הצילום, למשל, אוכל, אנשים, עננים, נופים, כאשר ברוב המקרים נוצרות תמונות עשירות מאוד בצבע ועם תאורה רבה. במקרים מסוימים זה יוצא טוב, בעיקר שיש תאורה בעיתית ובמקרים אחרים פחות. איכות התמונות טובה בלי קשר ל-AI, הצבעים נעימים ורמת החדות בינונית, כאשר המצלמה מתקשה להתמודד עם תנועה של ילדים, מה שאומר, הרבה תמונות מרוחות. ישנו גם מצב פורטרט/בוקה בו הרקע מטושטש מאחורה, הביצועים בינונים. כל עוד אתם מבינים שמדובר במצלמה נחמדה ולא יותר, אתם תהיו מרוצים.

IMG_20181006_165215
צילום עם AI. צילום צחי הופמן
IMG_20181006_165128
צילום עם AI. צילום צחי הופמן

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן ברזולוציה של 20 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.0. התוצאות טובות במקומות מוארים היטב ויש אפילו מצב פורטרט שעבד לא רע.

סוללה: לפוקופון יש סוללה מוצלחת מאוד ששורדת בקלות יום שלם משעה שבע בבוקר עד אזור חצות ועוד משאירה 30% אנרגיה. הסוללה בקיבולת גדולה של 4000 מיליאמפר/שעה עם טעינה מהירה – Quick Charge 3.0, המספקת בתוך רבע שעה של טעינה 17% אנרגיה ובתוך חצי שעה 36% אנרגיה. המטען המהיר מצורף בערכה, אבל היה גם נחמד לקבל תמיכה בטעינה אלחוטית.

מחיר: 1,670 שקל (יבואן רשמי המילטון)

האם כדאי לרכוש את השיאומי Mi 8? לסקירה המלאה

לעוד סקירות סמארטפונים

בשורה התחתונה, שיאומי הצליחו ליצור סמארטפון ברמת מחיר ביניים, שברוב המקרים נותן תמורה כמו מכשיר הנמכר במחיר כפול. זה נכון שעדיין אפשר להרגיש במקומות מסוימים כמו המסך והמצלמה שלא מדובר בפרימיום, אבל עדיין מדובר בפתרון שנותן תמורה מצוינת למחיר.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 8.5

 

4 תגובות

  1. דווקא יש מגירת אפליקציות, זה פיצ'ר ייחודי לפוקופון בהשוואה לשאר מכשירי שיאומי עם MIUI

  2. כמה תיקונים:
    Gorills glass 3.
    כל מה שצריך כדי להפעיל את פתיחת הנעילה לפי זיהוי הפנים זה להגדיר באזור ‘הודו’. זה לא משפיע על שום דבר אחר.
    על ידי שינוי ערכת נושא ל sunset לדוגמה ניתן לראות אחוזי סוללה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא