שעונים חכמים

סקירה: סמסונג גלקסי Watch – שעון חכם וקשוח

בתקופה האחרונה שוק השעונים החכמים זוכה לרענון מצד היצרניות, בין אם מדובר בדגם של אפל, הגרסה החדשה Wear OS של גוגל או השעונים של וואווי ו-LG. הגלקסי Watch של סמסונג הושק לצד ה-Note 9 והוא מנסה לקרוץ לקהל שעדיין לא החליט אם לענוד על פרק כף היד שלו שעון. בדומה לגרסת הגיר ספורט (לסקירה המלאה) אשר הגיעה לשוק לפני שנה, גם הדגם הזה שם דגש על תחום הספורט וניהול אורך חיים בריא.

ptr
שעון עם כתר. צילום צחי הופמן

עיצוב: הגלקסי Watch מזכיר את העיצוב של הגלקסי S3 Frontier (לסקירה המלאה) מלפני שנה, רק שהמראה בדגם החדש קצת פחות מחוספס, אבל עדיין זוכה ללוק גברי עם נוכחות רבה. גרסת השעון שאני בדקתי היא 46 מ"מ ויש גם גרסת 42 מ"מ. נוח ללכת עם השעון על היד, למרות שלטעמי הוא מעט עבה – 13 מ"מ, כאשר המשקל מורגש – 63 גרם. הרצועת גומי רכה ונעימה על פרק כף היד, כך שהשילוב הזה עם השעון, מאפשר להסתובב איתו בנוחות.

מסך: המסך מגיע בגודל 1.3 אינץ' (יש גם גרסת 1.2 אינץ') בטכנולוגיית Super AMOLED שנראית נהדר על השעון הזה. המסך מגיע מגיע ברזולוציית 360 על 360 פיקסלים, כך שניתן לשלוט באמצעות המגע על המסך וגם באמצעות הכתר. הזכוכית הממוגנת היא מסוג גורילה גלאס DX. המסך נראה בצורה ברורה באור שמש ישיר ויש לו מצבי תאורה אוטומטיים. אחד הדברים שמפריעים בשעון חכם הוא המסך הנדלק בזמן שנמצאים בסרט או במקום חשוך, מצב תיאטרון מכבה את המסך ולא מדליק גם בעת קבלת התראות.

P81004-130047
ערכת הגלקסי Watch. צילום צחי הופמן

ספורט ובריאות: השעונים החכמים משמשים בין היתר ולפעמים בעיקר לספורט. הגלקסי Watch כולל התקן GPS שמאתר את מיקומו בתוך שניות בודדות וגם עמידות למים עד לעומק של 50 מטר, כך שאפשר גם ללכת לשחות איתו או לרוץ בלי הסמארטפון. בתוספת אפליקציית המוזיקה ספוטיפיי וחיבור אוזניות אלחוטיות, אפשר לבצע ניתוק מהטלפון. סמסונג מציעה זיהוי אוטומטי של 6 סוגי אימונים, אני נתקלתי בזיהוי הליכה ומשום מה, בעת רכיבה על הקורקינט החשמלי, השעון סיפר לי שאני רוכב על אופניים. רוב הזמן מדידת הדופק בזמן ריצה עבדה טוב, אבל גם נתקלתי בפעמים שהשעון איבד לזמן קצר את הדופק ולקח לו זמן קצר לחזור לעבוד. פיצ'ר נחמד עבור הפעילויות הגופניות, מתבצע לאחר ריצה, השעון יציע לעבור לפעילות אחרת, נגיד אופניים או תרגילים. לאחר האימון, הוא יציג סיכום של כל הפעילויות יחדיו.

hdrpl
אימוני כושר בשעון. צילום צחי הופמן

כמו שעונים חכמים רבים אחרים, גם סמסונג מציעה ספירת צעדים, מדידת קומות והתראה בכל פעם שיושבים זמן ארוך מדי על הכסא. הגלקסי Watch לא סתם יגיד שצריך ללכת, הוא גם יציע תרגילי מתיחות עם הידיים במקום לקום. השעון גם יודע למדוד את השינה באופן אוטומטי ולספר כמה שעות שינה היו בפועל. זוהי אופציה נחמדה, אבל לטעמי פחות נוח ללכת לישון עם שעון גדול על היד (מתאר לעצמי שיש אנשים שזה פחות יפריע להם).

ptr
שעון שמזכיר להתמתח. צילום צחי הופמן

השעון יודע לבצע מדידת לחץ שלא ממש הרגשתי שהיא מדייקת. מעבר ליכולת של השעון להגיד אם אתה לחוץ או לא לחוץ, הוא יציע לבצע תרגילי נשימה. נחמד, אבל לא מצאתי את זה ליותר מדי יעיל.

ממשק: התקנת השעון על סמארטפון אנדרואיד לא מבית סמסונג דורשת הורדה של 3 אפליקציות שונות. בדומה לסמארטפונים של סמסונג, גם הגלקסי Watch כולל את העוזרת הקולית ביקסבי, שלא מועילה כאן יותר מדי. ניתן להחליף את הכפתור היעודי שלה להפעלה של אפליקציה מועילה יותר, כמו נגן מוזיקה.

סמסונג משתמשת בשעונים שלה (וגם בטלוויזיות החכמות) במערכת ההפעלה טייזן. מדובר במערכת הפעלה עם ממשק נהדר עבור שעונים חכמים. הממשק אינטואטיבי, מהיר ופשוט להפעלה. מעמוד הבית של השעון, ניתן לקבוע מסכי קיצור המציגים את מזג האוויר, מספר הצעדים, נגן המוזיקה, אנשי קשר, תזכורות ואפילו עדכוני חדשות (מאפליקציית Flipboard). המעבר בין המסכים מתבצע בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות – הכתר (חוגה) שעוטף את המסך מסתובב ומאפשר מעבר מהיר. לשעון יש שני כפתורים פיזיים בצד ימין, הכפתור התחתון מאפשר גישה לתפריט הראשי, שם אפשר למצוא את כל האפליקציות המותקנות על השעון. לחיצה עם האצבע על האייקון תפעיל את אותה אפליקציה.

טייזן מציעה ממשק עברית, אשר הגיור שלו התבצע בצורה טובה. יש מקלדת זעירה על המסך עם עברית, המאפשרת הקלדה בצורה המזכירה את המקלדות מהטלפונים הישנים של פעם (שתי לחיצות להגיע לאות ב' או שלוש לחיצות לאות ג'). זה טוב, רק אם רוצים להקליד משהו ממש קצר. יש גם אפשרות לקביעת הודעות מוכנות מראש, כאשר רוצים לסנן שיחה או לענות למסרונים. ניתן גם להגיב להודעות וואטס אפ מהשעון או לקרוא אותם, כולל התכתבויות קודמות.

הגלקסי Watch מאפשר לבצע ממנו שיחות, כאשר גם המיקרופון וגם הרמקול מספקים ביצועים טובים ביחס לשעון יד. מה שכן מפריע, זה שהשעון בהגדרות הבלוטות' בסמארטפון משתלט על העברת השיחות, כך שחייבים לנטרל את האופציה הזאת אם רוצים לנהל את השיחות דרך דיבורית ברכב או אוזנייה.

07_Galaxy Watch_Front_Silver

חומרה: לא נתקלתי בבעיות תגובה של הגלקסי Watch והוא בסך הכל רץ חלק. את השעון מריץ מעבד כפול ליבה 1.15 גיגה הרץ מסוג Exynos 9110 מבית סמסונג עם זיכרון עבודה של 768 מגה ונפח אחסון של 4 גיגה.

אפליקציות: מבחר האפליקציות לא דומה לזה שאפשר למצוא ב-Wear OS או באפל, אבל כן יש כאן מפות של Here (ולא של גוגל), ספוטיפיי, טוויטר, טייפ מנהלים ושליטה במוצרים חכמים בבית של סמסונג דרך אפליקציית SmartThings.

סוללה: כמו שעונים אחרים של סמסונג, הגלקסי Watch כולל עריסה יעודית, היודעת לטעון את השעון ברגע שמניחים אותו עליה. קצת פחות נוח לסחוב את העריסה הזאת כאשר נוסעים לטיולים. סמסונג גם מציעה (בתשלום נוסף) משטח טעינה אלחוטי Wireless Charger Duo עבור שעון וסמארטפון, דבר המאפשר לטעון את שני המכשירים בו זמנית. מבחינת זמן עבודה של השעון, הצלחתי להוציא ממנו 3 ימי עבודה, כאשר המסך פתוח כל הזמן ומדידת הדופק מתבצעת באופן קבוע. כמובן שאם תחליטו לבצע ריצה או רכיבה על אופניים עם ה-GPS, זמן הסוללה ירד משמעותית. הסוללה מגיעה בקיבולת  472 מיליאמפר/שעה.

מחיר: 1,700 שקל

אוהבים לרוץ? לסקירות על שעונים חכמים לספורט

בשורה התחתונה, הגלקסי Watch הוא שעון שנראה טוב על היד, יש לו ממשק נהדר עם כתר, המאפשר לשלוט בנוחות במכשיר. מגוון האפליקציות אומנם לא דומה לאלו של המתחרים, אבל אפשר למצוא פה את רוב מה שצריך, כאשר סמסונג כבר מציעה יכולות פנימיות לאימוני כושר ומדידת שינה. הייתי שמח שמד הדופק היה קצת יותר אמין. זמן הסוללה של השעון הוא לפחות 3 ימים, כך שלא חייבים לזכור להטעין אותו כל לילה.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 8.5

תגובה אחת

  1. שעון הכי גרוע הנתונים כמו דופק צעדים וכו לא מדויקים בעליל . אחרי כמה מקלחות נצבר אבנית מתחת לחוגה . מדי פעם הוא קופא ולא מגיב . חומרה חלשה . בקיצור סמסונג איכזבו בכל השעונים שלהם וחבל .

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא