סמארטפונים

סקירה: וואווי מייט 20 פרו – מצלמה מעולה וטעינה סופר מהירה

וואווי מייט 20 פרו משלב המון טכנולוגיות חדשות, למשל, סורק טביעות אצבע המשולב בתוך המסך, טעינה אלחוטית מהירה ו-3 עדשות בגב המכשיר

לפני פחות משבועיים הכריזה וואווי על המייט 20 פרו באירוע בלונדון, היום (א') הוא גם מושק בישראל. זוהי השקה מהירה מאוד, במיוחד שמסתכלים על העיכוב בהשקה של ה-P20, אשר הגיע לארץ רק לאחרונה, חודשים לאחר יציאתו לשוק בעולם. העיכוב הזה אומנם נבע בעקבות סכסוך בין היבואן הקודם לוואווי, אבל עדיין כיף לראות שוואווי מייחסת חשיבות לישראל. המייט 20 פרו משלב המון טכנולוגיות ולכן כדאי להתחיל ישר בסקירה.

20181016_153701
וואווי מייט 20 פרו. צילום צחי הופמן

עיצוב: המייט 20 פרו מזכיר מעט את מכשיר הגלקסי S9 של סמסונג, בגלל הקצוות הגולשים. הוא עשוי גוף אלומיניום, מגיע בצבעים כחול, שחור או סגול ועם גב מעט מחוספס שעדיין רגיש לטביעות אצבע. בשביל לשבור את המראה, כפתור ההפעלה מגיע בצבע אדום. הסמארטפון הזה נראה טוב ומרגיש נוח ביד, בזכות הקצוות המעוגלים ועם שוליים דקיקים בחלק העליון והתחתון. המייט 20 פרו כולל מיגון בפני מים בתקן IP68, אבל וואווי גם מציעה כיסוי יעודי לצילום מתחת למים, המספק מיגון עד לעומק 5 מטר. המשקל של המכשיר עומד על 189 גרם, זה לא מעט, אבל בגבול הסביר והעובי הוא 8.6 מ"מ.

20181016_202325
ערכת המייט 20 פרו. צילום צחי הופמן

מסך: המייט 20 פרו מגיע עם מסך גדול – 6.39 אינץ', הוא מרגיש קצת יותר קטן בגלל השוליים הדקיקים, אבל זה עדיין מכשיר בעל נוכחות. המסך מגיע בטכנולוגיית OLED המעולה ברזולוציית 3120 על 1440 פיקסלים שהם 2K ביחס מסך 19.5:9. הצבעים עשירים, החדות גבוהה וכל פרט נראה כאן, יש גם תאורה אחורית חזקה, כך שתענוג לצפות במסך הזה. אי אפשר שלא לציין את המגרעת (Notch) הגדולה הקיימת בראש המכשיר, שמעט פוגעת בחגיגה, אבל אני יכול להגיד שמתרגלים אליה מהר מאוד.

וואווי מייט 20 פרו עם אנדרואיד פאי

ממשק: המייט 20 פרו הוא הדגם הראשון שמגיע לישראל באופן רשמי עם אנדרואיד פאי (9), שזוהי כבר חגיגה נחמדה, שיש סוף כל סוף חברה חוץ מגוגל שטורחת להשיק מכשיר עם אנדרואיד בגרסה העדכנית שלו. אחת היכולות המעניינות בפאי היא האפשרות לנהל את זמן השימוש בסמארטפון, לראות מה זמן השימוש בכל אפליקציה באותו יום ולהגדיר שהמסך יהפוך לאפור בשעת השינה. מה שאמור להוריד את רמת הגירוי להשתמש במכשיר וללכת לישון. וואווי עדיין דואגת להלביש את המכשיר עם הממשק שלה EMUI 9, שפחות מפריע מבעבר. יש לו מגירת אפליקציות, הוא פחות מציק בסגירת אפליקציות באופן אוטומטי, כך שלא יעבדו ברקע (היכולת הזו עדיין קיימת, אבל בצורה פחות מציקה), וואווי אפילו משתמשת באפליקציית המסרונים המקורית של גוגל ובדפדפן כרום, אבל עדיין תמצאו כאן אפליקציות מיותרות שוואווי מתקינה מראש במכשיר.

20181016_153649
וואווי מייט 20 פרו. צילום צחי הופמן

חומרה: המייט 20 פרו הוא סמארטפון מהיר, המגיע עם המעבד Kirin 980 מבית וואווי עם 6 גיגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 128 גיגה. הרחבת הזיכרון מתבצעת באמצעות כרטיסים מסוג Nano Memory ולא מיקרו SD הפופולאריים. מדובר בכרטיסי זיכרון אותם וואווי מקדמת.

המייט 20 פרו הוא הדגם השני (הדגם הראשון היה מייזו 16) המגיע לישראל עם טכנולוגיית זיהוי טביעת אצבע בתוך המסך. זיהוי האצבע מתבצע יחסית במהירות, במיוחד אם משווים אותו למייזו 16, אבל עדיין איטי מזיהוי האצבע במנגנון פיזי רגיל. המייט 20 פרו אפילו הפתיע אותי לטובה, כאשר במקרים רבים הוא זיהה את האצבע, גם אם היא הזיעה או היתה טיפה רטובה.

המייט 20 פרו גם מציע זיהוי פנים הפועל באמצעות מצלמת אינפרה אדום, זיהוי תלת מימד של הפנים ומספר חיישנים המשולבים במגרעת. מדובר בזיהוי פנים שעובד רוב הזמן טוב, מהיר ומזהה את הפנים בכמעט כל זווית.

מצלמה: וואווי שילבו בגב המייט 20 פרו 3 עדשות של חברה לייקה: עדשת 40 מגה פיקסל אולטרה רחבה עם מפתח צמצם F1.8, עדשת 20 מגה פיקסל סופר רחבה עם מפתח צמצם F2.2 ועדשת 8 מגה פיקסל טלפוטו לצילום זום אופטי כפול 3 עם מפתח צמצם F2.4. המצלמה מצליחה להוציא תמונות מצוינות באור יום עם רמת פירוט גבוהה מאוד, צבעים עשירים אבל לא יותר מדי ומהירות תגובה נהדרת לצילום ילדים. מבחינת צילום לילה, התוצאות מפתיעות לטובה, המצלמה מצליחה להתמודד עם תנאי חשכה ועדיין לצלם תמונות שנראות טוב, אומנם יש גירעון ומעט מריחה, אבל עדיין כזו שלא פוגעת בחוויה.

hdrpl
צילום כפול 1. צילום צחי הופמן
fznor
צילום כפול 3. צילום צחי הופמן
fznor
צילום כפול 5. צילום צחי הופמן
hdrpl
צילום במקום סגור. צילום צחי הופמן
rhdr
צילום בלילה. צילום צחי הופמן
rhdr
צילום בלילה. צילום צחי הופמן

הצילום פורטרט/בוקה/דיוקן נראה נהדר ובניגוד לסמארטפונים רבים, גם יחסית קל להגיע איתו לתוצאות טובות. המצלמה מציעה זום כפול 3 באמצעות העדשה הנוספת וגם זום כפול 5 בצורה היברדית, שכמעט שלא פוגע בפרטים. יש גם צילום עם עדשה רחבה שיוצרת מעט תחושת עין הדג, אבל עדיין נראה נהדר.

מבחינת צילומי סלפי, המצלמה מגיעה עם חיישן 24 מגה פיקסל, מפתח צמצם F2.0 עם תוצאות מוצלחות אפילו במצבי תאורה מאתגרים, כך שמתקבלות תמונות יחסית נקיות.

סוללה מצוינת וטעינה אלחוטית הפוכה

סוללה: הסוללה של המייט 20 פרו מצוינת, היא מחזיקה משבע בבוקר עד חצות ומשאירה עוד כ-40% אנרגיה. זמן עבודה מצוין. הסוללה מגיעה בקיבולת גדולה של 4200 מיליאמפר/שעה, המאפשרת לסמארטפון לעבוד זמן רב. זה לא הדבר היחיד המעניין בקטגוריית הסוללה, המייט 20 פרו כולל טעינה אלחוטית מהירה, המסוגלת גם לבצע טעינה הפוכה, כך שגב המכשיר יודע לטעון מכשירים אחרים התומכים בטעינה אלחוטית. ניסיתי את זה עם אייפון XS Max וזה עובד נהדר. לוואווי גם  טעינה חוטית מהירה מאוד – SuperCharge המבצעת בתוך רבע שעה טעינה של 36% ובתוך חצי שעה 64% של אנרגיה. מדובר בקצב טעינה מרשים והמטען המהיר גם מצורף לערכה.

מחיר: 4,000 שקל

לוואווי יש גם שעון חדש

לעוד סקירות סמארטפונים

בשורה התחתונה, המייט 20 פרו הוא קאמבק מעולה של וואווי לשוק המקומי, זהו מכשיר שמצטיין בכל הנקודות החשובות: מסך, מהירות, סוללה, טעינה ומצלמה. אומנם לא מדובר בסמארטפון במחיר זול (בדומה לשאר מכשירי הדגל של וואווי), אבל הוא מצליח להתחרות בכל היצרניות הגדולות.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 9.5

2 תגובות

  1. אף מילה על הבעיות בוידיאו?
    אין 4K60FPS. יש לי נאמר טלויזיה 4K בבית ואני רוצה לראות שם סרטון שצולם בטלפון
    ומוצר העל שלהם מאפשר לי לצלם רק 1080@60fps.
    תודה באמת
    את זה היה כבר ב LG G2, ב2013…

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא