אוזניות

סקירה: Jaybird X4 – סאונד מוצלח לספורטאים

למרות ש-Jaybird השיקה לפני כשנה את דגם הטרולי וויירלס שלה – Run, אני נשארתי נאמן ל-X3 של החברה. מדובר באוזניות בלוטות' חוטיות, אשר הציעו נוחות וסאונד מוצלח, שגרם לי להעדיף אותן על דגמים אחרים. לאחרונה השיקה Jaybird את הדור החדש – X4, אשר בא להציע שיפורים שיהפכו את האוזניות למוצר מעודף אצל חובבי הספורט.

img_20181116_133732_bokeh
ה-Jaybird X4. צילום צחי הופמן

עיצוב: מה שצריך להבין באוזניות של Jaybird, שההתאמה הראשונית שלהן לוקחת זמן, ולכן קודם כל כדאי להקדיש קצת זמן לפעולה הזאת, ואפילו להשתמש במדריך הכתוב או בסרטוני היו טיוב שהחברה מציעה באתר שלה. את ה-X4 ניתן ללבוש במספר צורות, יש מתאמי סיליקון ויש מתאמי קצף של חברת Comply מסוג Ultra, ש-Jaybird מציינים שהדגם הזה הוא בלעדי עבורם. המתאמים האלו דורשים מעט מעיכה שלהן לפני ההכנסה לאוזן ואז צריך גם לחכות כמה שניות עם האצבע על האוזנייה, בשביל שאלו יפתחו ויבצעו אטימה טובה יותר. אני אישית אוהב את המתאמים של Comply, אשר עוד חברות משתמשות בהן. ברגע שמתרגלים לסוג הזה של מתאמים, קשה לחזור לסיליקון רגיל. Jaybird גם מציעה סנפירים מסיליקון המאפשרים לשמור על האוזניות בצורה יציבה יותר באוזניים וניתן גם לשחק עם הזנב של החוט האחורי באמצעות מתאם SpeedFit  – במקום הקליפסים שהיו קיימים בעבר עבור התאמת החוט. הפעם יש תופסן/חרוז שהחוט עובר בו ומאפשר לבצע את ההתאמה במהירות רבה יותר. ניתן אפילו לשים את האוזניות מעל או מתחת לתנוך באוזן, כך שכל אחד יכול לבחור את הדרך הנוחה לו.

שיפורים במיגון וחוט שלא מסתבך

ה-X4 כוללות שיפורים בתחום המיגון מפני מים (תקן IPX7), מה שאומר שאפשר להטביע אותן במים והן יהיו עמידות מפני זיעה וריצה בגשם, אבל הן לא מיועדות לשחייה (בלוטות' לא עובר במים). מדובר באוזניות עשויות פלסטיק, שהחוט שלהן אף פעם לא מסתבך וזה כבר דבר נחמד.

 

IMG_20181116_145447
ערכת ה-X4. צילום צחי הופמן

שליטה: כמו בדגם הקודם, גם כאן השליטה מתבצעת באמצעות שלט קטן הממוקם על הכבל בצד הימני. על האוזניות עצמן אין כפתורים. באמצעות השלט ניתן להעביר שירים, לקבוע את עוצמת הצליל ולענות/לנתק שיחות. השלט עצמו לא משפיע על המשקל, לא גורם לאוזנייה הימנית ליפול או לפגוע בלחי בזמן הריצה.

סאונד: ל-X4 יש עוצמה ואפשר להגביר את הווליום לפחות עד לרמה שאני אהבתי בלי עיוותים. הבאס מורגש היטב ואין דיסטורשן. הצליל עצמו רחב ועמוק עם הפרדה בין הצלילים הנמוכים לבינוניים וביחד עם מתאמי ה-Complay, יש אטימה מוחלטת שמאפשרת ליהנות מהמוזיקה ולהתנתק מהסביבה. מצד שני, זה יכול להיות חיסרון אם רצים בפארק ולא במכון כושר. מי שלא מרוצה מספיק מהסאונד יכול לשחק עם הגדרות האקולייזר דרך האפליקציה (הרחבה בהמשך). לא סבלתי מהשהייה בזמן צפייה בסרטים וגם אפשר להשתמש ב-X4 בחיבור לשני מכשירים בו זמנית, נגיד סמארטפון ולפטופ בזמן העבודה במשרד.

Jaybird_X4_1

הבלוטות' מגיע בתקן 4.1 והיה נחמד אם Jaybird כבר הייתה משדרגת אותו.

שיחות: השיחה נשמעת משתי האוזניות וזה כבר דבר טוב. שומעים את השיחה בצורה ברורה ולא היו טענות מהצד השני איתו דיברתי.

אפליקציה: האפליקציה של Jaybird היא אחת הטובות בתחום הזה של האוזניות. האפליקציה MySound גוירה לעברית ומאפשרת להגדיר את האקולייזר בהתאם להעדפות האישיות של המשתמש. מה שנחמד, שהגדרות האקולייזר נשמרות על האוזניות עצמן, כך שלא משנה אם מחליפים סמארטפון או מתחברים עם האוזניות ללפטופ, הצליל האישי נשמר. ג'ייברד גם הוסיפה אפשרות למצוא את האוזניות על גבי מפה. תכונה שיכולה לעזור, במקרה ששוכחים את האוזניות. האפליקציה מציגה את המיקום האחרון שהאוזניות היו מחוברות לסמארטפון. האפליקציה גם מוסיפה חיווי בחלק העליון של הסמארטפון על מצב הסוללה (נבדק במכשיר אנדרואיד).

סוללה: ה-X4 מציעות זמן סוללה ארוך של 8 שעות. האוזניות גם כוללות טכנולוגיית טעינה מהירה – 10 דקות טעינה יספקו עד שעה שימוש. מה שבדרך כלל מרגיז באוזניות של Jaybird הוא המטען שלהן. מדובר במטען ייחודי, הבנוי ככבל עליו קיימת תושבת המתלבשת על השלט של האוזניות. המטען הזה מתפקד היטב, אבל אם איבדתם אותו, נשארתם בלי סוללה.

IMG_20181116_143423_Bokeh
המטען הייחודי של Jaybird. צילום צחי הופמן

מחיר: 580 שקל

לעוד סקירות אוזניות

מחפשים שעון ספורט?

בשורה התחתונה, ל-X4 אין יותר מדי שדרוגים משמעותיים מהדור הקודם, אבל הן כן אוזניות המציעות איכות סאונד טובה ונוחות בזמן ריצה, כך שאם חיפשתם אוזניות חדשות לעשות איתן ספורט, הן אופציה מצוינת.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 9

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא