כללי

אוקיי גוגל, הדליקי את האור בחדר השינה

לפני מספר שנים השיקה פיליפס את נורות ה-Hue שלה ומאז היא מוסיפה באופן קבוע מוצרים חדשים לקטלוג. אני החלטתי לרכוש נורות Hue ועוד כמה אביזרים רק לפני מספר חודשים, לצד הרמקול החכם גוגל הום מיני, הכולל את העוזרת הקולית גוגל אסיסטנט. ההום מיני הוא מה שהפך את ה-Hue להרבה יותר מעניין עבורי ועל זה תכף ארחיב.

IMG_4398
חדר שינה עם תאורה של פיליפס. צילום צחי הופמן

פיליפס Hue למי שלא מכיר, הוא קטלוג שלם של נורות מסוג שונים, החל מנורות לבנות, נורות צבעוניות, סטריפים, חיישני תנועה ומתקנים שונים הכוללים תאורה לתוך הבית או לחצר. מלבד להאיר את הבית, הנורות של פיליפס ניתנות לשליטה ברמה הבסיסית דרך אפליקציה. הנורות מתחברות עם Hub יעודי לנתב הביתי וכך מקבלות חיבור לאינטרנט. הנורות עצמן מתקשרות אחת עם השנייה ועם ה-Hub באמצעות תקשורת לטווח קצר מסוג Zigbee. מדובר בטכנולוגיה הצורכת מעט חשמל וגם מאפשרת ליצור רשת של מוצרים המדברים אחד עם השני. הדבר מהווה יתרון, כאשר הנורה צריכה לקבל תקשורת במקומות בבית בהן יש קושי לקבל קליטת WiFi, כמו ממ"ד. Zigbee מאפשרת לנורות לבצע את החיבור אחת לשנייה עד שתגיע ל-Hub עצמו.

20181201_193913
פיליפס Bloom. צילום צחי הופמן

 

מלבד זה, ניתן לקבוע עם האפליקציה תסריטים רבים, נורות שידלקו/יכבו בשעה מסוימת, יבצעו תסריט זריחה בחדר שינה על-פי השעון המעורר, יתחברו לטלוויזיות פיליפס/מקלדות גיימינג למחשב של Razer ויאירו את החדר בצבעים תואמים. ניתן לקבוע שהנורות גם ידלקו באור מרגיע או אור האמור לגרום לאנרגיה. חיבור חיישן תנועה מאפשר לנורות להידלק בחדר רק שיש אדם מסוים או להיסגר שאין אף אדם, בהתאם לשעות או למצב האור הטבעי. החיישן Hue Motion Sensor נמכר ב-230 שקל דרך אתר טופ אודיו.

20181202_084309
חיישן תנועה פיליפס. צילום צחי הופמן

כל היכולות הללו ניתנות לשליטה באמצעות האפליקציה בסמארטפון, אבל זאת מחייבת לגשת לסמארטפון בכל פעם שרוצים להדליק אותן או להשתמש במעיין שלט רחוק/מתג חכם המתקינים על הקיר. החיבור של Hue לגוגל אסיסטנט מאפשר לבצע את השליטה שלהן באמצעות פקודות קוליות וזה מתחיל להיות הרבה יותר מעניין.

לשלוט באור באמצעות הקול

גוגל אסיסטנט היא עוזרת קולית המשולבת בסמארטפוני אנדרואיד מהשנים האחרונות, זאת מאפשרת לשאול אותה שאלות על מזג האוויר, להפעיל מוזיקה או לבדוק אילו פגישות מופיעות ביומן. בישראל האסיסטנט פחות פופולארית, בגלל שהיא לא תומכת בעברית והיא גם לא עובדת על סמארטפונים שהממשק שלהם בעברית. בשבועות האחרונים החלה גוגל לתמוך בצורה חלקית מאוד בעברית, כאשר הכוונה כאן שהאסיסטנט מצליחה לקרוא עברית בצורה מוזרה ומצחיקה, אבל היא לפחות לא מתעלמת מעברית המופיעה בטקסטים. הערכות אומרות שבחודשים הראשונים של 2019 תתווסף תמיכה מלאה של הפעלה קולית בעברית לאסיסטנט.

20181202_084448
פיליפס Hue. צילום צחי הופמן

השילוב של עוזרת קולית לצד נורות חכמות הוא הפיתרון האידיאלי לשליטה והמחירים מהצד של גוגל לא כאלו יקרים. גוגל הום מיני עולה 50 דולר, כאשר בדרך כלל יש מבצעים באתר האינטרנט של גוגל Store עבור 2 יחידות.

המחירים של פיליפס כבר דורשים השקעה, נורות לבנות וצבעוניות (E27) נמכרות באתר טופ אודיו ב-100 שקל וב-290 שקל ליחידה. כדאי להתחיל קודם עם חדר מסוים, אני בחרתי בחדר שינה, מתוך עצלנות, כך שאני אוכל להדליק ולכבות את האור בחדר מבלי לקום מהמיטה באמצעות פקודה קולית, להשתמש בתאורה עם השעון מעורר ולהפעיל חיישן תנועה שידליק ויסגור את האור באופן אוטומטי במהלך היום, מבלי שאצטרך לזכור לכבות אותו. נורה נוספת שילבתי במסדרון. גם היא עם חיישן תנועה, המאפשרת לה להידלק ולהיסגר לאחר מספר דקות במהלך הלילה עם תאורה חלשה. כך שברגע שקמים מהמיטה ורוצים ללכת לשירותים לא צריכים להתעסק עם מתג האור.

בסלון ניתן לעשות דברים יותר מעניינים, שילוב של נורות צבעוניות, סטריפים במזנון (125 עד 400 שקל, תלוי אורך), מסביב למסך הטלוויזיה ועוד נורות מדף מסוג Bloom של פיליפס (400 שקל). בצורה הזו ניתן ליצור תאורה צבעונית מרגיעה שצופים בסרט ולקבל אפקט כאילו התמונה גדולה יותר והחדר מתאים את עצמו למצב. ניתן לשלוט בקלות במצבי התאורה דרך האפליקציה של פיליפס ולקבוע תסריט שיאפשר להפעיל את המצב הדרוש עבור התאורה בלחיצת כפתור. גם ניתן לקבוע ווידג'טים בסמארטפון שיאפשרו להגיע במהירות לתסריט מסוים.

 

Hue_Outdoor_Lightstrip_diffuse-light-effect_s8
LightStrip Outdoor

בתערוכת הטכנולוגיה IFA שהתקיימה בחודש ספטמבר בברלין, הציגה פיליפס את קטלוג הנורות שלה לחצר. זאת כללה סטריפ לחצר – LightStrip Outdoor המגיע עם עמידות למים בתקן IP67, אותו אפשר למקם במקומות אסטרטגיים כמו קירות חיצוניים או אזורי צמחייה. הסטריפ מגיע באורך של 2 מטר או 5 מטר ונמכר ב-460 עד 890 שקל. עוד מוצר של פיליפס הוא ה-Signe, שנראה בגרסה הקטנה כמו חרב העומדת על השולחן. יש גם גרסה ארוכה יותר העומדת על הרצפה. שני המוצרים מספקים תאורה בצבעים שונים. מדובר בגוף תאורה שמאפשר בקלות ליצור אווירה במסדרון או בחדר שינה ואפילו למקם משני צידי הטלוויזיה או מסך המחשב. המחיר עומד על 160 דולר לגרסה השולחנית ו-250 דולר לגרסה הארוכה.

hue2
פיליפס Signe

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

2 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא