שעונים חכמים

סקירה: וואווי Band 3 Pro – צמיד ספורט ב-370 שקל עם GPS

הצמיד החכם של וואווי - Band 3 Pro מיועד לחובבי הספורט המחפשים מוצר יחסית זול, אבל גם כזה הכולל GPS

קטגוריית הצמידים החכמים עמוסה במותגים, בין היתר אפשר למצוא בה את גרמין, סמסונג, שיאומי, פולאר ו-FitBit. המכנה המשותף בין כל היצרניות, הוא בריאות. כל יצרניות הצמידים מציעות מוצרים המציעים יכולות מסוימות של בריאות, אם זה במדידת צעדים, ניטור שינה ודופק, כאשר המתקדמות יותר גם מציעות שילוב של GPS למדידת מרחק הריצה. ה-Band 3 Pro של וואווי מנסה לשלב בין יכולות ספורט ליכולות חכמות בחיבור לסמארטפון. המאפיין המרכזי של המוצר, הוא המחיר שלו, שאולי יקר יותר מיצרניות סיניות אחרות, אבל הוא כולל GPS. יתרון גדול למי שרוצה לצאת לריצה בלי סמארטפון.

band3-3

וואווי Band 3 Pro קל על היד ועמיד למים

עיצוב:  ה-Band 3 Pro קל והוא שוקל רק 25 גרם, מה שמאפשר להסתובב איתו כל היום על היד, מבלי שזה יפריע. מה שכן מפריע, זה הלולאה התופסת את הרצועה. אצלי היא כל הזמן ברחה וזה היה מציק. אומנם מדובר במוצר במחיר נמוך יחסית, אבל היה כדאי שוואווי תשקיע קצת יותר בחומרים. מה שכן, הצמיד עמיד למים עד לעומק 50 מטר, כך שאין בעיה ללכת לשחות איתו.

מסך: מסך מגע מלבני צבעוני בטכנולוגיית AMOLED, המשלב תאורה אחורית חזקה המתמודדת היטב עם אור שמש ישיר. מה שהפריע במסך, שהוא לא כלל חיישן המזהה את הצורך בעוצמת התאורה, כך שהדבר דורש התערבות ידנית. מדובר במסך בגודל 0.95 אינץ' עם זכוכית מעט קמורה. הפונטים במכשיר קטנים, מה שלפעמים הפריע. עוד חיסרון במסך, שקשור יותר לממשק, אין אפשרות לקבוע כיבוי שלו, אם זה שהולכים לישון או שנמצאים בבית הקולנוע. אומנם הצמיד יודע להנמיך טיפה את התאורה בלילה (בזיהוי השעה), אבל זה לא מספיק נוח. המסך עצמו נדלק באופן אוטומטי, ברגע שמרימים את היד לכיוון הפנים.

IMG_20190303_142428
אריזת הוואווי Band 3 Pro. צילום צחי הופמן

 

התקן GPS שמדייק בריצה

ספורט ובריאות: ה-Band 3 Pro מיועד לפעילויות ספורט כמו ריצה בחוץ (יש לו התקן GPS), ריצה על הליכון, רכיבה על אופניים, שחייה בבריכה ושחייה בים. אני בדקתי אותו בזמן ריצה, כאשר הוא לא היה מחובר באותו זמן לסמארטפון. האיתור הראשוני היה מהיר באמצעות ה-GPS, כמה שניות בודדות. מה שהפתיע אותי, שבהשוואה לשעון של גרמין ה-ForeRunner 645 Music, הצמיד של וואווי דייק. כמו כן, גם מד הדופק הפנימי הציג תוצאות טובות בזמן ריצה, רוב הזמן הוא היה זהה לזה של גרמין או בסטייה קטנה ולא ממש רלוונטית. פשוט תענוג לגלות שצמיד ספורט בפחות מ-400 שקל מצליח להציע יכולות כאלו, שבדרך כלל צמידים יקרים יותר מפשלים בו.

band3-4

ממשק פעילות הספורט בסיסי אבל מספק, קובעים את היעד (מרחק, זמן או שריפת קלוריות) וכל כמה זמן תתקבל התראה על מרחק מסוים. ממשק הריצה כולל תצוגה על הדופק, מהירות, מרחק וזמן. לא מצאתי דרך לשחק עם התצוגה, כך שאוכל לרכז את הנתונים שאני רוצה במסך אחד.

band3

מעבר לפעילויות ספורט יזומות, השעון ידע לתת לי התראה בכל שעה של ישיבה שלמה, כך שידעתי לקום ולהזיז קצת את הגוף. עוד אופציית ניטור היא שינה. וואווי שילבה כאן טכנולוגיה בשם TruSleep 2.0. השעון מזהה מצב שינה באופן אוטומטי, כך שהוא יודע לנטר את השינה ללא שום פעולה יזומה של המשתמש. על גבי צג השעון אפשר למצוא בבוקר רק את זמן השינה בפועל, כאשר באפליקציה בסמארטפון מופיעים נתונים נוספים, כמו זמן השינה בכל אחד ממצבי השינה וציון (במספר) לשינה עצמה. וואווי משתמשת בכלי ניתוח אשר פותח עם מרכז CDB של בית הספר לרפואה של הווארד. הצמיד אמור לזהות בעיות שינה.

ממשק: הצמיד מגיע עם ממשק ייחודי של וואווי, זה אומנם לא גויר לשפה העברית, אבל הוא כן תומך בעברית בהצגת התראות מהסמארטפון. כאמור, הפונטים קטנים מדי וזה לא תמיד נוחה לקריאה. אין גם אופציה למענה של הודעות מוכנות מראש, כמו בדגמים מקבילים. הצמיד מראה שיחות נכנסות אבל הוא לא מציג חיווי של שיחה מזוהה או אפילו את מספר הטלפון (לפחות לא בחיבור לשיאומי MIX 3 או לסמסונג גלקסי S10). הממשק עצמו פשוט רוב הזמן, אבל לא תמיד קל לנווט ולהבין איך ממשיכים למקום שרוצים. דבר מרגיז בממשק, שהוא נוטה לעבור למצב בחירת טפט, ברגע שנוגעים עם המסך בגוף מספר שניות. דבר שלמרבה הפלא קורה יותר מדי.

סוללה: הסוללה של השעון מספקת כמעט 5 ימי עבודה (כולל ניטור השינה), רק חבל שוואווי משתמשת במטען ייחודי שיחייב אתכם לזכור לקחת אותו וכמובן לא לאבד אותו.

מחיר: 370 שקל

סקירה: גרמין VivoSmart 4 – צמיד חכם שעוזר לקום מהספה

בשורה התחתונה, החווייה שלי עם ה-Band 3 Pro מתחלקת לשתיים: מצד אחד יש לו התקן GPS ומד דופק שמבצעים עבודה מדוייקת, כך שאפשר לקבל מוצר ספורט במחיר נמוך. מצד שני, הממשק והיכולות החכמות בסיסיות.

לעוד סקירות שעונים חכמים וצמידים חכמים

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

בואו תראו תמונות של גאדג'טים באינסטגרם

ציון: 8

4 תגובות

  1. קניתי את הצמיד חכם הזה אבל משום מה ההתראות בעברית לא מוצגות לי, כלומר שהשעון מציג שיש לי התראה אבל אין את הטקסט בעברית…
    אתם יודעים למה? יש לי דרך לפתור את זה?

      1. לא… קניתי באלי אקספרס 😬
        אבל מבחינת תפקוד זה מרגיש טוב והכל וגם ההודעות באנגלית מוצגות, רק כתב בעברית לא מוצג…
        אתה יודע איך אני יכול לפתור את זה אם בכלל?

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא