סמארטפונים

סקירה: סמסונג גלקסי S10 Plus – פלוס במחיר ופלוס בביצועים

בתחילת החודש השיקה סמסונג את סדרת הגלקסי S10, הכוללת שלושה סמארטפונים. הדגם המוביל הוא ה-S10 Plus, אשר מנסה לשמור על מיקומה של היצרנית הדרום קוראינית כמובילת שוק הסמארטפונים העולמי. הנה הסקירה שלי עליו.

בתחילת החודש השיקה סמסונג את סדרת הגלקסי S10, הכוללת שלושה סמארטפונים. הדגם המוביל הוא ה-S10 Plus, אשר מנסה לשמור על מיקומה של היצרנית הדרום קוראינית כמובילת שוק הסמארטפונים העולמי. הדגם החדש לא מביא אף חידוש מסעיר, את זה אפשר להגיד כבר עכשיו, אבל הוא כן מציג שיפורים חשובים, ההופכים אותו בנקודת זמן הזאת, לסמארטפון הטוב ביותר בשוק. הנה הסקירה שלי עליו.

IMG_20190304_143547
ערכת הגלקסי S10 Plus. צילום צחי הופמן

עיצוב: סמסונג שומרת על מראה עיצובי כמעט זהה לדגמיה הקודמים בסדרה. ה-S10 Plus מגיע עם גוף זכוכית חלקלק ומסגרת אלומיניום. אני קיבלתי את המכשיר בצבע לבן והוא נראה מרשים. הרגישות הגבוהה של מכשירי זכוכית, גרמה לסמסונג (בדומה לדגמים אחרים) לשלב בערכה כיסוי אחורי שקוף. הזכוכית המשולבת על המסך היא גורילה גלאס 6, בעוד בגב המכשיר זוהי זכוכית גורילה 5. הסמארטפון הזה מרגיש נוח ביד, הוא לא שוקל יותר מדי ביחס לגודל המסך – 175 גרם. מה שכן מפריע לחגיגה הם כפתורי ההפעלה והווליום הממוקמים גבוה מדי וקשה להגיע אליהם בנוחות עם האצבעות, מבלי לבצע מאמץ. היה אפשר בקלות למקם אותם קצת יותר למטה.

סמסונג גלקסי S10 Plus: מסך מצוין וממשק משופר

מסך: המסך שסמסונג שילבה ב-S10 Plus פשוט מצוין, הוא מגיע בטכנולוגיית דינמייק AMOLED בתצורה של 19:9 וברזולוציית Quad HD Plus. למסך יחס גוף של 93.1%, נתון מרשים. הצבעים עשירים, עזים עם שחור נהדר והוא בעל תאורה אחורית חזקה מאוד. המסך גם גולש לצדדים (מה שלא כל אחד אוהב). סמסונג מספרת שהצג הזה פולט פחות אור כחול, דבר שהיה קשה לי לאבחן. המסך גדול, אבל מתרגלים לזה במהירות ומתאהבים בגודל ה-6.4 אינץ'. ל-S10 Plus אין מגרעת (Notch), מה שאפילו מוסיף לתחושה של מסך ענק. עבור המצלמות הקדמיות, סמסונג ביצעה חיתוך לייזר במסך, שם היא מטמיעה את העדשות. פתרון אלגנטי. אגב, ככל הנראה בגלל רגישות המסך לשריטות, סמסונג מדביקה מדבקת הגנה כבר במפעל (לפחות במכשירים המגיעים ביבוא רשמי של סאני).

qrf
2 עדשות קדמיות. צילום צחי הופמן

ממשק: ה-S10 Plus מגיע עם אנדרואיד פאי (9) עליו מולבש הממשק החדש של סמסונג – One UI. מדובר בממשק בגרסה מולטשת יותר לעומת הממשק הוותיק והידידותי של סמסונג. ה-One UI מציע בין היתר מצב Dark Mode בו הרקע עובר לשחור, שיתוף מהיר של תמונות לאינסטגרם, מנגנון אימוג'י AR ליצירת דמות שלכם בעיצוב גרפי טוב בהרבה מזה של הגרסה הקודמת וגם ליטושים לאייקונים ולתפריטים. העוזרת הקולית חסרת התועלת ביקסבי עדיין נמצאת כאן, כאשר היא עברה מספר שיפורים שכנראה לא תשתמשו בהם, כי היא לא תומכת בעברית. מה שכן אהבתי היא אופציה הנקראת Bixby Routines, שלא ממש קשורה לעוזרת הקולית. יש לה יכולת לזהות במצב אוטומטי או ידני מצב בו אתם נמצאים ולשנות הגדרות. אני השתמשתי במצב "נהיגה" בו ספוטיפיי התחילה להתנגן אוטומטית, כאשר התחברתי לבלוטות' ברכב ובעמוד הנעילה הופיעו קיצורים לספוטיפיי ולוואטסאפ. במצב הזה אפשר גם לקבל הקראה אוטומטית של מסרונים, אבל רק באנגלית.

avatar_to_share

חומרה: הגלקסי S10 Plus הוא טיל, הוא מגיב במהירות, אין שום השהייה ואין שום תלונה בקטגוריה הזאת. המעבד מבית סמסונג הוא Exynos 9820 עם 8 גיגה זיכרון עבודה ונפח אחסון פנימי של 128 גיגה, כמובן עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. סמסונג גם ממשיכה לשמור על מחבר האוזניות 3.5 מ"מ וזה דבר טוב. למכשיר רמקולים סטריאופוניים חזקים, אבל מעט צורמים בפול ווליום. מצב דולבי אטמוס משפר את איכות הצליל, כאשר הוא נותן תחושה יותר רחבה וחדה. זה נחמד בעיקר עם אוזניות.

לראשונה בדגמי סמסונג, ה-S10 Plus כולל סורק טביעות אצבע המוטמע בתוך המסך. סמסונג קוראת לטכנולוגיית טביעת האצבע – UltraSonic וזאת קוראת את תווי המתאר התלת מימדיים של האצבע הפיזית (בשונה מתמונה דו מימדית), מה שאמור לספק יותר הגנה. בניגוד לפתרונות אצל יצרניות אחרות, שרק צריך להניח את האצבע על המסך, כאן צריך לבצע לחיצה יחסית חזקה. זה לא עובד ממש טוב וזה גם לא מהיר מספיק. מהסיבה הזאת העדפתי את סריקת הפנים/קשתית שהתבצעה באופן מיידי ואפילו עבדה בתנאי תאורה מאתגרים.

qrf
3 עדשות בגב המכשיר. צילום צחי הופמן

מצלמה: סמסונג מיקמה בגב המכשיר 3 עדשות: חיישן 12 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי (OIS) ומפתח צמצם F1.5/F2.4. העדשה השנייה היא גם 12 מגה פיקסל, היא יודעת לבצע זום אופטי כפול 2 (טלפוטו) ללא איבוד פרטים ומפתח צמצם F2.4. העדשה השלישית היא סופר רחבה עם חיישן 16 מגה פיקסל F2.2 עם שדה ראייה של 123 מעלות, בדומה לעין אנושית. מה שמאפשר לראות את כל מה שנכנס לפריים ולצלם נופים בצורה מקסימלית. אופציית הצילום הזאת מאפשרת בהרבה מקרים לצלם נוף שהייתי מתקשה לצלם מאותה נקודת מבט שאני נמצא. המינוס בצילום הזה, שאפקט עין הדג מורגש וקצוות התמונה מרוחות. תוצאות הצילום הרגילות מוצלחות עם צבעים עשירים, חדות שכיף להסתכל ורמת דיוק ופירוט גבוהה. גם מהירות הצילום זריזה, כך שקל לצלם ילדים ועדיין לקבל תמונות ללא מריחות. הצילום בלילה לא מדהים, הוא סובל מרעשים וגירעון.

המצלמה כוללת טכנולוגיית בינה מלאכותית המזהה את הגדרות הצילום באופן אוטומטי (זיהוי 30 מצבים) בהתאם לאובייקט. זה לא תמיד עובד מספיק מהר, אבל זה עובד. יש גם אפקטים נחמדים שמעשירים את חוויית הצילום בצורה טובה, כמו פורטרט/בוקה/מיקוד חי בו הרקע מטושטש מאחורה או אפקט דומה בו הטשטוש מעוגל וגם כזה בו הדמות המרכזית צבעונית והגב בצבעי שחור לבן.

20190322_135047
צילום בעדשה הרגילה. צילום צחי הופמן
20190322_135050
צילום עם זום כפול 2. צילום צחי הופמן
20190322_135052
צילום בעדשה הרחבה. צילום צחי הופמן
20190321_195039
צילום בלילה. צילום צחי הופמן
20190321_193716
צילום בלילה. צילום צחי הופמן
20190307_211145
צילום בעדשה הרחבה. צילום צחי הופמן

בחזית המכשיר ממוקמות 2 עדשות עבור צילומי סלפי: חיישן 10 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F1.9 וחיישן 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F2.2. איכות הצילום ביום היא סבירה, לא חדה מאוד ובלילה גרועה. יש אפשרות לקבל זווית צילום מעט יותר רחבה, לצילום מספר אנשים, אבל לא מדובר בעדשה מספיק רחבה. אפשר גם לקבל מצב פורטרט עם כל המשחקים מהעדשות האחוריות.

סוללה חזקה וטעינה אלחוטית הפוכה

סוללה: ל-S10 Plus יש סוללה שלא מתקשה להחזיק יום עבודה שלם, כאשר במקרה הטוב היא גם תותיר לכם עוד 20% אנרגיה בלילה. קיבולת הסוללה עומדת על 4100 מיליאמפר/שעה. הטעינה המהירה (מטען מהיר מסופק בערכה) מצליחה לטעון בתוך רבע שעה 19% אנרגיה ובתוך חצי שעה 38%. יש גם טעינה אלחוטית עם אופציה נחמדה של טעינה אלחוטית הפוכה. ניתן לטעון סמארטפונים אחרים או אביזרים מתאימים כמו השעון או אוזניות הטרולי וויירלס של סמסונג.

מחיר: 3,950 שקל

לעוד סקירות סמארטפונים

רוצים לקרוא על הסמארטפון המתקפל של סמסונג?

בשורה התחתונה, ה-S10 Plus הוא הסמארטפון הטוב ביותר היום בשוק, כאשר הוא מציע ביצועים מוצלחים בכל נקודה חשובה: מסך, עיצוב, חומרה, ממשק ומצלמה. מי שישתמש בו לא יתאכזב.

ציון: 9.5

לחצו כאן לסקירה על הגלקסי S10 באתר פואנטה

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

3 תגובות

  1. תודה על הסקירה המצוינת. מה כוונתך בטעינה אלחוטית הפוכה, האם הכוונה שמניחים את המסך על המטען האלחוטי וכך המכשיר נטען?

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא