שעונים חכמים

סקירה: סמסונג Galaxy Watch Active – שעון חכם לבעלי ידיים קטנות

לצד דגמי הגלקסי S10, השיקה סמסונג את השעון החכם החדש שלה - Galaxy Watch Active. מדובר בגרסה קלה ודקה, המאפשרת ניטור דופק ומרחק בזמן ריצה וגם חיווי התראות מהסמארטפון

לצד סדרת הגלקסי S10, השיקה סמסונג שני אביזרים: שעון חכם – Galaxy Watch Active ואוזניות טרולי וויירלס – גלקסי Buds. האקטיב היא הגרסה הספורטיבית והקומפקטית לשעון ה-Galaxy Watch, אשר הושק בקיץ שעבר (לסקירה המלאה).

20190325_145046
גלקסי וואץ' אקטיב, נראה טוב על היד. צילום צחי הופמן

עיצוב: האקטיב מגיע בעיצוב אלגנטי, הוא קומפקטי לעומת הגלקסי וואץ' ולכן המראה שלו מתאים קצת יותר לידיים קטנות ולנשים. כמו כן, גם למי שפחות אוהב שעונים גדולים וכבדים, יעדיף את האקטיב. הרצועה שלו עשויה גומי רך ונעים על פרק כף היד. יש תחושה שהשעון מספק עיצוב ספורטיבי וקליל. השעון עמיד למים, ניתן לשחות איתו והוא שוקל 25 גרם.

מסך: המסך מגיע בגודל 1.1 אינץ', כאמור פחות מגרסאות 1.3 אינץ' וה-1.2 אינץ' של הגלקסי וואץ'. מדובר במסך קטן, שמתרגלים אליו מהר, למרות שאני בטוח שיש אנשים שימצאו אותו לקטן מדי. המסך מגיע ברזולוציית 360 על 360 פיקסלים והזכוכית הממוגנת היא מסוג גורילה גלאס 3. המסך נראה בצורה ברורה באור שמש ישיר ויש לו מצבי תאורה אוטומטיים. סמסונג גם משלבת מצב תיאטרון לסגירת המסך וההתראות בזמן שנמצאים באולם חשוך.

IMG_20190419_142647
מדידת דופק באקטיב. צילום צחי הופמן

ספורט ובריאות: האקטיב הוא שעון המיועד לפעילויות ספורט וככזה הוא כולל GPS ומד דופק, כך שאפשר ללכת להתאמן איתו בלי סמארטפון. אם תחליטו לרוץ רק עם השעון, תגלו איתור מהיר של מיקומכם באמצעות ה-GPS, דבר חשוב, כי אתם לא רוצים לעמוד ולחכות לשעון שלכם שאתם רוצים להתחיל פעילות. אגב, היכולת להוריד שירים מספוטיפיי לשעון, לחבר אוזניות אלחוטיות ולהאזין למוזיקה בזמן ריצה בלי סמארטפון, היא פשוט תענוג.

על מנת לבדוק את יכולות ה-GPS והדופק בזמן ריצה, עשיתי השוואה לשעון הגרמין – ForeRunner 645 Music (לסקירה על הגרמין). מדידת הדופק הייתה רוב הזמן זהה וגם נתוני המרחק. דבר משמח מאוד, כי בניגוד לגלקסי וואץ' שסבל מבעיות בנתוני הדופק, הנתונים של האקטיב מראים שאין בעיה לעשות איתו ספורט. אני חייב לציין שבתחילת הסקירה שלי, היו פעמים שבזמן אימון לקח לשעון שנייה אחת או שתיים להראות לי את הדופק, אבל לאחר עדכוני גרסה הבעיה הזאת נפתרה.

אני מחבב את אפליקציית הכושר של סמסונג, כאשר אני משתמש בה רק עבור ריצה וכאן היא נותנת לי כל מה שאני צריך (נתונים על דופק, אזורי הדופק שהייתי בהם בזמן הפעילות, מסלול, מרחק, מהירות ושריפת קלוריות).

אחד החסרונות שהיו לי עם הגלקסי וואץ', שלא היה נוח ללכת לישון איתו ולנטר את השינה. האקטיב קל וקטן יותר, כך שאפשרי לענוד אותו על היד גם במיטה. רק קחו בחשבון שאתם תהיו חייבים לזכור לטעון אותו בבוקר, כי הסוללה כאן לא משהו (הרחבה בהמשך).

galaxy_watch_active_KV_All_Family_OOH_H_CMYK

ממשק: אחד השינויים המשמעותיים בתפעול הממשק קשור לחומרה. בשעונים הקודמים, סמסונג שילבה כתר (חוגה) העוטף את המסך ומאפשר מעבר מהיר. יכולת שהופכת לטבעית בשימוש עם השעון. בדגם האקטיב אין את הכתר וזה הופך את החוויה לפחות נוחה מדגמים אחרים של סמסונג, אבל עדיין ידידותית.

סמסונג משתמשת בשעונים שלה (וגם בטלוויזיות החכמות) במערכת ההפעלה טייזן. מדובר במערכת הפעלה עם ממשק נהדר עבור שעונים חכמים. הממשק בעברית אינטואיטיבי, מהיר ופשוט להפעלה. מעמוד הבית של השעון, ניתן לקבוע מסכי קיצור המציגים את מזג האוויר, מספר הצעדים, נגן המוזיקה, אנשי קשר, תזכורות ואפילו עדכוני חדשות (מאפליקציית Flipboard). לשעון יש שני כפתורים פיזיים בצד ימין: הכפתור התחתון מאפשר גישה לתפריט הראשי, שם אפשר למצוא את כל האפליקציות המותקנות על השעון. לחיצה עם האצבע על האייקון תפעיל את אותה אפליקציה. הכפתור העליון משמש לחזרה אחורה.

בניגוד לגלקסי Watch, לאקטיב אין אפשרות למענה לשיחות, כי אין לו רמקול (אבל כן יש לו מיקרופון). כאשר נכנסת שיחה, ישנו חיווי של שיחה מזוהה עם אפשרות למענה דרך הודעה טקסטואלית (הודעות מוכנות מראש). באותה צורה ניתן לענות להודעות וואטס אפ.

Watch_RGold_Meditation_2P

חומרה: השעון מגיב במהירות ונראה שהשילוב של טייזן עם החומרה של סמסונג עובד היטב. את השעון מריץ מעבד כפול ליבה 1.15 גיגה הרץ מסוג Exynos 9110 מבית סמסונג עם זיכרון עבודה של 768 מגה ונפח אחסון של 4 גיגה. יש כאן בלוטות' 4.2, התקן WiFi וגם NFC עבור שירות התשלומים של סמסונג שלא זמין בארץ.

אפליקציות: לסמסונג יש חנות אפליקציות משלה, שבסך הכל כוללת את רוב מה שצריך. למשל, שירות המוזיקה ספוטיפיי, Map My Run לריצה ו-Strava. מצד שני, אין פה גוגל מפות.

סוללה: הסוללה מחזיקה במקרה הטוב יום וחצי, כולל ניטור שינה, אם מוותרים על מדידת דופק קבועה (מעבר למדידה כל 10 דקות במצב מנוחה). אגב, אם שכחתם לשים את השעון על המטען בלילה, תצפו להתעורר בבוקר עם פחות 10% אנרגיה. מדובר בנתוני סוללה מאכזבים, במיוחד אם אתם מתאמנים עם השעון. מה שכן, ניתן לטעון את האקטיב באמצעות הטעינה ההפוכה של הגלקסי S10, כך שאם יש לכם את הסמארטפון האחרון מבית סמסונג, תוכלו לטעון את השעון שאתם בדרכים. הסוללה מגיעה בקיבולת 230 מיליאמפר/שעה.

מחיר: 1,000 שקל

לעוד סקירות שעונים חכמים

בשורה התחתונה, ה- Galaxy Watch Active הוא שעון נהדר, שמתאים למי שחיפש שעון יחסית קטן וקל, שלא יכביד לו על היד וגם לא על הארנק. הוא מצליח להתמודד יפה עם פעילויות ספורט, ניטור שינה וגם עם הצגת התראות מהסמארטפון ומענה אליהן.

לסקירה על הגלקסי S10 פלוס

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

ציון: 9

2 תגובות

  1. שמתי את עיניי על השעון הזה ותכננתי לקנות אותו, אך כעת מול הדגמים החדשים של גרמין ממש מתלבטת ביניהם.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא