טלוויזיות

סקירה: טלוויזיית OLED C9 של LG – חוויית צפייה מעולה ב-65 אינץ'

הטלוויזיה החכמה C9 של LG, היא דגם הכניסה של החברה לעולם מסכי ה-OLED. היא כוללת טכנולוגיית למידה עמוקה לשיפור התמונה, סאונד מוצלח ואפליקציות רבות המאפשרות להיפטר מהממיר או הסטרימר

בשבוע שעבר השיקה LG את סדרת טלוויזיות ה-OLED החדשה שלה לשנת 2019, בינהם גם הדגם C9, הזול יותר בסדרת המסכים היוקרתיים: E9 ו-W9. מדובר במסך שרף הכניסה שלו יותר נמוך מהמסכים היוקרתיים של LG (מחירים בלינק), כך הוא מאפשר לצרכנים לא לקחת משכנתה בשביל טלוויזיה. המסך שבדקתי היה בגודל 65 אינץ', שזה באופן כללי חוויה מהנה למי שאוהב לצפות בטלוויזיה, רק שכאן, איכות התמונה לא נפגעה מהגודל, בזכות מספר טכנולוגיות שהחברה שילבה ב-C9.

TV-OLED-65-55-C9-A-Gallery-01

עיצוב: ה-C9 היא טלוויזיה דקיקה עם מסגרת מינימלית. הרגלית המשלימה אותה עשויה מתכת כסופה עם חריטה קטנה בצד, עליה כתוב LG OLED. היא נראית נהדר בסלון. מה שהיה יכול לתרום לבחירה העיצובית, אם LG הייתה מעדיפה למקם את כל החיבורים בקופסה נפרדת, כך שגב המסך לא יסבול מבליטה גדולה.

LG-C9-1
אפליקציות ב-C9. צילום צחי הופמן

LG C9: ממשק מהיר ואפליקציות רבות

ממשק: השנה הטלוויזיות של LG מגיעות עם מערכת ההפעלה בגרסה 4.5. מדובר במערכת הפעלה מהירה, שמציעה חווית שימוש חלקה. בפתיחת המסך מקבלים ממשק צף הבנוי בצורה אלכסונית, שם ניתן לראות את כל האפליקציות, כאשר חלק מהאפליקציות כמו נטפליקס ויו טיוב, יקפיצו תפריט צף נוסף, בו ניתן לקבל גישה מהירה לתוכן שנצפה או המלצות צפייה. קיים אייקון המציג את האפליקציות האחרונות שנצפו. יש גם לוח מחוונים, בו ניתן לקבל גישה לכל המקורות שמחוברים לטלוויזיה בצורה נוחה או להתחבר להתקני בית חכם.

LG-C9-3
לוח המחוונים ב-C9. צילום צחי הופמן

תמונה וצליל: ה-C9 היא טלוויזיה הפועלת בטכנולוגיית OLED, ככזאת היא מסוגלת להאיר כל פיקסל בצורה נפרדת, כך שהשחור הוא מוחלט. ללא הנורה האדומה הדקה בתחתית המסך, לא הייתם יכולים להבדיל בין כך שהמסך כבוי או דלוק. ה-C9 מגיעה עם המעבד החדש α (Alpha) 9 דור 2, המציע מנגנון למידה עמוקה  (Deep Learning), אשר בא לזהות את איכות התוכן המוצג וכך לקבוע לאיזה תמונה כדאי לשדרג אותו וגם להתאים את הצבעים בהתאם לתנאי הסביבה, במטרה להציע בהירות מסך אופטימלית (באמצעות חיישן אור המשולב בטלוויזיה). המסך גם תומך בדולבי ויז'ן המספק תמונה באיכות גבוהה. באופן כללי, התמונה עצמה חדה מאוד, הצבעים עמוקים, יש עושר בצבעים עם תאורה אחורית חזקה, שאפילו הגדרתי אותה ידנית שלא תהיה כזאת גבוהה. אין בעיה של השתקפות בצפייה בחדר מואר באור שמש. כמו כן, גם תכנים שלא מגיעים ב-4K נראים טוב, בזכות כך שהטלוויזיה משפרת אותם.

מבחינת צליל, ה-C9 תומכת בדולבי אטמוס. הופתעתי לטובה מאיכות הצליל של הרמקולים, גם בצפייה בנטפליקס וגם בשידורי טלוויזיה רגילים. ביחס לטלוויזיה הצליל היה נעים, חזק (40 וואט), הוא התמודד יפה עם קטעי אקשן וקולות אנשים היו ברורים ועמוקים. ישנו גם מצב AI המנתח את מקור הסאונד, כך שהוא יהפוך לסראונד וירטואלי של 5.1 ערוצים. התחושה שלי שבהפעלה של ה-AI הסאונד הופך ליותר רך ופחות מתכתי.

אפליקציות: אפשר למצוא כאן את רוב שירותי הטלוויזיה החשובים בישראל: סלקום TV, פרטנר TV, נקסט פלוס, הוט (רק למשתתפי הפיילוט) ובקרוב גם סטינג TV. בנוסף גם:  יו טיוב, Deezer, ספוטיפיי, נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, כאן ומאקו.

LG-C9-4
שלט רחוק עם כפתור לנטפליקס. צילום צחי הופמן

כניסה מהירה לנטפליקס וגם שליטה ישירה בממיר

שלט רחוק: השלט רחוק של LG כולל שני כפתורים ייעודים לנטפליקס וגם לאמזון פריים וידיאו (הפחות מוצלח בישראל). לחיצה על כפתור נטפליקס בשלט, תפעיל את הטלוויזיה ישירות בשירות עצמו. לא צריך לעבור בין אפליקציות ולא צריך לבצע לחיצות מיותרות. השלט עצמו ניתן לשליטה כמו עכבר אוויר, כך שקל לסמן לאן רוצים להגיע בממשק. השלט של LG גם מאפשר שליטה בממירים של חלק מספקי הטלוויזיה בארץ. אני בדקתי אותו באמצעות הממיר 4K של הוט והוא עבד בצורה חלקה.

חיבורים: בגב ה-C9 אנחנו מוצאים 2 כניסות USB, כניסה אופטית וכניסת HDMI 2.1. בצד של המסך אנחנו מקבלים 3 כניסות HDMI 2.1 וכניסת USB נוספת. יש גם תקשורת בלוטות' לחיבור לאוזניות אלחוטיות.

מחיר: 14,000 שקל לגודל 65 אינץ' (יבואן רשמי ח.י)

לסקירה על מקרן קול LG SK10Y

לעוד סקירות טלוויזיות

בשורה התחתונה, ה-C9 מציעה חוויית צפייה שקשה למצוא במסכי טלוויזיה מתחרים. הדגם שאני בדקתי הוא ה-C9 בגודל 65 אינץ', אשר מחירו לא כזה זול (המחירים יורדים עם הזמן), אבל אפשר למצוא אותו בגודל 55 אינץ' ב-8,500 שקל, שזה מעט יותר נוח. בתמורה למחירים האלו מגיע מסך עם איכות תמונה מצוינת ועומק צבעים הגורם לטלוויזיות רבות אחרות להיראות חיוורות לידה. הממשק של LG מהיר והוא מציע מגוון אפליקציות לשירותי טלוויזיה ללא סטרימר/ממיר.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

6 תגובות

    1. אכן סקירה מקיפה.
      אני רוצה לרכוש את ה c8 , והמוכר מתעקש שיש בה בדיוק מה שקיים ב c9.
      חשובה דעתך צחי , תודה.

  1. היי צחי

    מה היית מעדיף באופן אישי אם היית צריך לבחור .. את ה E9 או את ה Q9 של סמסונג ?

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא