סמארטפונים

סקירה: שיאומי Mi 9T – סמארטפון ללא מגרעת ועם מצלמה נשלפת

שיאומי השיקה לאחרונה את ה-Mi 9T, אחיו הקטן של ה-Mi 9. זה כולל מצלמה נשלפת, מסך ללא מגרעת ומחיר נוח יותר של 1,800 שקל. שווה?

שיאומי לא מפסיקה להשיק סמארטפונים בישראל, כאשר אחד הדגמים האחרונים שיצאו כאן מבית היצרנית הסינית הוא ה-Mi 9T. זהו מכשיר הממוקם בין גרסת ה-SE לגרסת ה-Mi 9. למרות היותו של ה-Mi 9T הדגם האמצעי מבין השלושה, הוא מציע יכולת מעניינת שלא קיימת בדגם היקר יותר – מצלמה נשלפת. זהו לא הסמארטפון הראשון המגיע לשוק הישראלי עם הרעיון המעניין הזה. וואן פלוס כבר הספיקה להשיק לפני חודש וחצי את ה-7 פרו, המגיע עם אותו פתרון צילום.

Mi9T-2
שיאומי Mi 9T. צילום צחי הופמן

עיצוב: ה-Mi 9T שאני קיבלתי הגיע בצבע הנקרא כחול קרחון. מה שבגדול זה אומר, שהגב בצבע שחור והשוליים שלו בצבע תכלת, כאשר הם מקבלים זוויות מעניינות, בזכות הדרך שהאור נשבר עליהן. בצד המכשיר, יש כפתור הפעלה בולט בצבע אדום. בשילוב עם גוף זכוכית, זה מכשיר שנותן תחושה של סמארטפון פרימיום. הסמארטפון כבד, הוא שוקל 191 גרם והוא מורגש היטב בכיס, יש לו זכוכית מיגון מסוג גורילה גלאס 5 הממוקמת בחזית ובגב המכשיר והוא לא עמיד למים. חבל.

Mi9T-3
שיאומי Mi 9T. צילום צחי הופמן

מסך: המסך ב-Mi 9T מגיע בגודל 6.39 אינץ' ברזולוציית Full HD Plus בטכנולוגיית AMOLED המצויינת. התאורה האחורית חזקה, הצבעים עשירים וחדים והשחור נראה טוב. זה מסך מוצלח, אפילו עבור מכשירים יקרים יותר. בזכות המצלמה הנשלפת, למכשיר אין מגרעת, כך שיחס הגוף מסך עומד על 91.9%. זה תענוג להשתמש במכשיר בלי מגרעת, המפריעה בדרך כלל לחווית הצפייה בסרטונים. המסך גם תומך בצפייה ב-HDR באמצעות שירות נטפליקס. 

שיאומי Mi 9T: מהיר עם טביעת אצבע בתוך המסך

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד פאי (9), עליה מולבש הממשק של שיאומי, המאפשר הצגת שעון כאשר הצג כבוי (Always On) וישנה גם אפשרות לממשק שחור. שיאומי אוהבת להתקין במכשירים שלה את האפליקציות שהיא מפתחת, למשל, הדפדפן שלה, המחייב התעסקות עם ההגדרות, בשביל שיפסיק לשמש בהגדרת ברירת המחדל. באופן כללי, הסמארטפונים של שיאומי אוהבים לנטרל אפליקציות מלרוץ, בשביל לחסוך בסוללה, אבל זה מפריע באפליקציות שיש דרישה שהן יעבדו ברקע. הדבר הזה מכריח מעט התעסקות מיותרת.

חומרה: ה-Mi 9T מגיע עם מעבד סנפדרגון 730 המיועד לסמארטפונים מקטגוריית הביניים פלוס. שיאומי בעצם בחרה במעבד טיפה נמוך לעומת הסנפדרגון הקיים ב-Mi 9, על מנת להוריד את המחיר, אבל לא צריך לדאוג, גם ה-Mi 9T מהיר ועובד ללא שום בעיה מיוחדת. יש לו זיכרון עבודה של 6 גיגה ונפח אחסון של 64 או 128 גיגה (אין אפשרות הרחבה). בנוסף,  יש כאן גם NFC, בלוטות' 5.0, רמקול בודד ויחסית חזק ושקע אוזניות 3.5 מ"מ. בהתאם לטרנד, שיאומי שילבה ב-Mi 9T סורק טביעות אצבע הממוקם בתוך המסך, זה מגיב היטב ויחסית במהירות.

Mi9T-4
שיאומי Mi 9T. צילום צחי הופמן

מצלמה: מה שמייחד את ה-Mi 9T היא מצלמת הסלפי הנשלפת. זו ממוקמת בחלק העליון של המכשיר והיא נפתחת בתוך פחות משניה, אבל עדיין זה לא מרגיש מספיק מהיר. אם אתם חוששים שהמצלמה הזאת תתקלקל מהר, שיאומי אומרת שהיא בנתה אותה כך שהיא תעמוד ב-300 אלף פתיחות, כאשר במקרה של נפילת המכשיר לריצפה, המצלמה אמורה להיכנס פנימה באופן אוטומטי, בזכות חיישן הג'יירוסקופ (לא ניסיתי). המצלמה הקדמית הנשלפת כוללת חיישן 20 מגה פיקסל עם זכוכית ספיר, מפתח צמצם F2.2 וטכנולוגיית AI (אינטלגנציה מלאכותית) לזיהוי מצבי צילום באופן אוטומטי. באור יום אנחנו מקבלים תמונות טובות, חלקות ומוארות היטב, בתנאי תאורה פחות טובים, הגירעון לא מאחר להגיע.

Mi9T-5
שיאומי Mi 9T. צילום צחי הופמן

 

IMG_20190712_095011
צילום סלפי ב-Mi 9T. צילום צחי הופמן

בגב הסמארטפון קיימות שלוש מצלמות, גם הן עם טכנולוגיית AI. חיישן 8 מגה פיקסל (טלפוטו) לביצוע זום אופטי כפול 2 ומפתח צמצם F2.4. חיישן 48 מגה פיקסל עם זווית צילום של 79 מעלות עם מפתח צמצם F1.75. חיישן 13 מגה פיקסל עם זווית רחבה 124 מעלות עם מפתח צמצם F2.4. באור יום תוצאות הצילום מוצלחות אפילו חדות ואתם תהיו מרוצים, הבעיה מתרחשת כאשר אתם במקומות סגורים, איכות התמונה יורדת במהירות והגירעון מופיע, צילום בלילה נראה רע. הזום אופטי כפול 2 לא מושלם והתחושה שהחדות יורדת, כמו כן, צילום רחב סובל מעט מאפקט עין הדג בקצוות.

IMG_20190715_124651_1
צילום באור יום ב-Mi 9T. צילום צחי הופמן
IMG_20190715_124502
צילום באור יום ב-Mi 9T. צילום צחי הופמן

 

IMG_20190715_124511

צילום עם זום כפול 2 ב-Mi 9T. צילום צחי הופמן

IMG_20190715_124507

צילום עם עדשה רחבה ב-Mi 9T. צילום צחי הופמן

IMG_20190714_231033
צילום לילה ב-Mi 9T. צילום צחי הופמן

שיאומי Mi 9T – סוללה שמחזיקה יותר מיום שלם

סוללה: הסוללה של ה-Mi 9T מוצלחת במיוחדת, כאשר בשעות הלילה, היא עמדה לנו על 40% אנרגיה. שיאומי כוללת בערכת המכשיר מטען מהיר, המסוגל לטעון בתוך רבע שעה 20% אנרגיה ובתוך חצי שעה 51% אנרגיה. בניגוד לדגם ה-Mi 9, לא תמצאו ב-Mi 9T טעינה אלחוטית.

מחיר: 1,800 שקל לגרסת 128 גיגה (יבואן רשמי המילטון, שנתיים אחריות)

סקירה על השיאומי Mi 9

בשורה התחתונה, שיאומי הצליחה לייצר סמארטפון ברמת מחיר נוחה ועם חומרה מוצלחת ביחס למחיר. אומנם יש פשרות לעומת ה-Mi 9, למשל, מעבד נמוך יותר והיעדר טעינה אלחוטית. מצד שני, אתם חוסכים כאן כמה מאות שקלים ורוכשים סמארטפון שהוא כמעט פרימיום בפחות מאלפיים שקל.

6 מוצרי שיאומי שאולי לא הכרתם

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא