כללי

סקירה: עברתי לקרוא ספרים באמזון קינדל 2019

ספרים אלקטרוניים קיימים שנים רבות, כאשר המוצר המוכר ביותר בתחום הוא הקינדל של אמזון. רפאל סבן השתמש בקינדל 2019 במשך חצי שנה וחזר עם מסקנות

ספרים הם ללא ספק מקור ידע נפלא. בניגוד למאמרים באינטרנט, ספרים מאפשרים לקורא לצלול לעומקן של סוגיות מסובכות, ולהקדיש עשרות שעות בהרחבת האופקים בנושאים המעניינים אותו. החסרון העיקרי בספר, הוא חוסר הניידות והגמישות. הספרים הפיזיים הופכים את חווית הקריאה בתחבורה הציבורית או מחוץ לבית למשימה לא פשוטה. לכן החלטתי לקפוץ למים ולרכוש קורא ספרים אלקטרוני. לאחר התייעצויות ובירורים רבים, בחרתי לרכוש את קורא הספרים האלקטרוני – Amazon Kindle 2019.

אמזון קינדל 2019. צילום: רפאל סבן

הקינדל היא סדרת קוראי הספרים האלקטרוניים מבית אמזון, היא מתחלקת לשלוש קטגוריות: הדגם הבסיסי, ה-Paperwhite וה-Oasis. מה שמבדיל בין כל אחד משלושת הדגמים הללו: איכות וגודל המסך, קיבולת הסוללה, עמידות למים וכמובן המחיר.

לאחר חצי שנה של שימוש יומיומי בקינדל, אני מרגיש שהגיע הזמן לערוך סיכום דברים. האם האמזון קינדל 2019 הוא תחליף ראוי ושימושי לספרים פיזיים? האם כדאי לרכוש אותו כקורא ספרים אלקטרוני ראשון? כל התשובות בהמשך.

סקירה: קינדל 2019 - הגב של הקינדל
קינדל 2019 – הגב של הקינדל. צילום: רפאל סבן

אמזון קינדל 2019: אין סימן חיים ממחלקת העיצוב

דגם 2019 מעוצב במיטב המסורת של הקינדל. מאז ספטמבר 2012, אז הושק ה-Kindle Paperwhite, נראה כי מחלקת העיצוב באמזון הפסיקה לעבוד ולחדש את העיצוב של מכשיריה.

אמזון בוחרת לא לעשות שינויים דרסטיים בקינדל והיא שומרת על אותו קו עיצובי שמרני. קינדל 2019 הוא הדור העשירי של קוראי הספרים האקטרוניים מבית אמזון, הוא לא מביא עימו שינויים עיצוביים. מלבד שדרוגים טכניים, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להבדיל בין הקינדל 2019 לקינדל Paperwhite מדור 10 או אחר.

כמו בדגמים הקודמים, הקינדל 2019 מביא עימו מסך דיו אלקטרוני בגודל 6 אינץ' עם שוליים עבים. מגע המסך נעים, כאשר התחושה שזה מוצר שישרוד זמן רב. הפלסטיק אינו מחליק ומאפשר לתפוס את המכשיר בחוזקה מבלי לחשוש שיישבר.

אמזון קינדל 2019: מסך מואר אך עדיין יש מקום לשיפור

בניגוד לדור הקודם, הקינדל 2019 (דור 10) מביא עימו מסך מואר. דבר זה מאפשר לקרוא ספרים גם בחדר חשוך, אופציה שהייתה שמורה עד כה רק לדגמים היקרים יותר.

למרות איכות המסך העומדת על 167 dpi לעומת 300 dpi בדגם ה-Paperwhite או האואזיס, מסך הקינדל 2019 נוח מאוד לקריאה. כמשתמש חדש לא הרגשתי חוסר נוחות בזמן הקריאה ויכולתי להשתמש במכשיר שעות רבות מבלי לדאוג לכאבי עיניים. לעומת זאת, כאשר משווים את הדגם הבסיסי מול ה-Paperwhite או האואזיס, אפשר להרגיש בהבדל המסכים. אם מתבוננים לעומק, ניתן לראות כי האותיות בדגמים המשודרגים "חלקות יותר", מה שלי באופן אישי לא הפריע. תאורת המסך טובה, כאשר הצג מואר באמצעות 4 נורות LED, זאת לעומת 5 נורות בדגם ה-Paperwhite.

סקירה: קינדל 2019 – אותיות. צילום: רפאל סבן

בניגוד למסך סמארטפון או טאבלט, אור הצג של הקינדל אינו מפריע לאנשים הנמצאים בסביבה הקרובה. דבר זה מאפשר לקרוא במיטה ליד בן/בת הזוג, מבלי לדאוג שאור המסך יפריע להם בלילה.

אמזון קינדל 2019: ממשק משתמש מיושן אך נוח

בדומה לקוראים אלקטרוניים אחרים של אמזון, הקינדל 2019 מגיע עם ממשק פשוט לשימוש, אך מעט מיושן. התצוגה היא כמובן בשחור לבן והיא כוללת תכונות סטנדרטיות: מילון, תרגום, הדגשת מילים ורשימת הערות המופיעה על גבי משפטים בספר. הקינדל מאפשר האזנה לספרי אודיו, תכונה שאני משתמש בה לעיתים קרובות. הקינדל גם כולל בלוטות', כך שניתן לחבר אליו אוזניות, עבור האזנה לספרים. ישנה אפשרות להוריד ספרי אודיו בצורה עצמאית ולבצע העברה לקינדל או לשלם דרכם דרך ה-Audible.

אמזון מעודדת רכישת ספרים מהחנות שלה. לאחר הקנייה של הקינדל, החברה מציעה לנו לשלם 20 דולר נוספים, על- מנת לבטל את ה"מבצעים המיוחדים". מה הם המבצעים המיוחדים? פרסומות. במידה ולא תשלמו (מה שאני עשיתי), אמזון תציג לכם פרסומות לספרים כ"שומר מסך" . כלומר, במקום שהמסך יהיה נקי, אתם תקבלו פרסומות לספרים שאמורים לעניין אתכם.

נושא הפרסומות מעסיק את רוכשי הקינדלים. בפורומים השונים אפשר למצוא שיח רב המתנהל בנושא. חלק מן האנשים מעידים כי הפרסומות אכן מפריעות להם, וחלק אחר דווקא שמח לקבל אותן. אני שייך לחלק השני, אשר שמח לקבל את הפרסומות. המבצעים אינם מופיעים במהלך הקריאה, אלא רק כאשר המכשיר כבוי.  הצגת הפרסומות אינה משפיעה על הסוללה. עד כה רכשתי שני ספרים מהמבצעים המיוחדים, ושמחתי לקרוא אותם. נראה כי אמזון עושה עבודה טובה בזיהוי הספרים ובהצגת תוכן הדומה להם. בכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתן בכל שלב "לשדרג" את מכשיר הקינדל ובעזרת תשלום להסיר את הפרסומות.

מבצעים מיוחדים – אמזון קינדל 2019. צילום: רפאל סבן

שטח אחסון מצומצם

המפרט של הקינדל 2019 כולל 4 גיגה נפח אחסון, אך בפועל מדובר רק ב-2.75 גיגה, מכיוון שמערכת ההפעלה תופסת שטח אחסון משמעותי. משתמשים המתכננים להשתמש במכשיר להאזנה לספרי אודיו, יכול להיות שיעדיפו את דגם ה-Paperwhite, הכולל יותר שטח אחסון. ביצועי הסוללה טובים, כאשר הקינדל מחזיק מעמד שבוע שלם בשימוש כבד. ה-Paperwhite וה-Oasis מציגים ביצועים טובים יותר.

סיכום: האם כדאי לרכוש את הקינדל 2019?

אם אתם חדשים בעולם הספרים האלקטרוניים אז כן. האמזון קינדל 2019 הוא מכשיר נפלא, המסך איכותי ונותן חוויית קריאה שונה לחלוטין מקריאה בסמארטפון, לפטופ או טאבלט, כאשר הקריאה בקינדל דומה לזו של קריאת ספר פיזי. שטח האחסון מספיק לעשרות ספרים והסוללה מאפשרת לקחת את המכשיר לחופשה קצרה, מבלי לדאוג שהיא תיגמר באמצע.

אם כבר יש לכם דגם אחר של קינדל, עדיף שתרכשו את ה-Paperwhite או האואזיס. דגמים אלו מגיעים עם שטח אחסון גדול יותר, סוללה חזקה וגם עמידים למים.

מחיר: 320 שקל (90 דולר) באמזון. לינק לרכישה

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

*חלק מהלינקים המתפרסמים בכתבה הם במסגרת תוכנית שותפים. מערכת The Gadget Reviews אינה אחראית על הזמנת המוצר

5 תגובות

    1. היי,
      אין תמיכה רשמית של אמזון עצמה בספרים בעברית, וכמו כן גם לא ניתן להתקין אפליקציות צד ג' למכשיר.
      ניתן להוריד ספר בעברית ממקור צד ג' ולהעביר אותו באופן ידני לקינדל.
      הקריאה בסדר גמור והפונטים נראים טוב.
      לא קיימת בעיה מיוחדת לקרוא בעברית, אם כי המכשיר ישרת טוב יותר את הקוראים באנגלית.

      1. המכשיר איטי בטירוף. אין מה להשוות לקריאת בסמארטפון או בטבלט קטן. החזרתי לאמזון

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא