קורקינטים

סקירה: קורקינט IMAX של Koning – לנסוע מהר ויציב יותר

חברת Koning הישראלית מציעה קורקינט מהיר ויציב, שעולה לא מעט, אבל יספק לכם חוויית נסיעה טובה בהרבה מהקורקינטים השיתופיים

הרחובות שלנו או לפחות עבור מי שגר באזור תל אביב, רמת גן וגבעתיים עמוסים בקורקינטים. מדובר בעיקר בקורקינטים שיתופיים של חברות כמו בירד או Lime. הבעיה בקורקינטים השיתופיים, שהם מתאימים רק למי שעושה נסיעות מזדמנות, מי שצריך קורקינט על בסיס יומיומי ולא יכול להסתמך על מציאת קורקינט זמין ברחוב, כנראה ירצה לקנות כלי משלו. בעוד שבישראל, הקורקינט של שיאומי הוא אחד הפופולאריים, הוא סובל ממגבלות שונות, אבל נהנה ממחיר נגיש (לסקירה המלאה על שיאומי M365). חברת Koning הישראלית פונה לפלח שוק אחר, כזה שמוכן להשקיע כמה אלפי שקלים על קורקינט מאסיבי ואיכותי יותר.

koning-2
משטח עמידה רחב – קונינג IMAX. צילום צחי הופמן

Koning IMAX – יציב וכבד

עיצוב: הדבר הראשון ששמים לב אליו ב-IMAX, הוא שמדובר בקוריקנט מאסיבי יותר מזה של שיאומי, איתו אני רגיל להתנייד. יש לו משטח עמידה רחב, אשר יכול להגיע במספר עיצובים לפי בחירה. המשטח עץ מחוספס למניעת נפילות והוא מאפשר לעמוד עליו עם הרגליים בעמידה נוחה ויציבה, מבלי לשחק עם מיקום הרגליים. השלדה של הקורקינט עשויה מאלומיניום תעופתי. ניתן לשחק עם הגובה של הכידון, כך שגם אנשים גבוהים יסתדרו עם הקורקינט הזה. המשקל שלו לא קל – 17 ק"ג, לעומת ה-12 ק"ג שאפשר למצוא בחלק מהקורקינטים המתחרים. ה-IMAX מתקפל, כולל הכידון והזרועות שלו, כך שניתן להניח אותו בקלות במקומות אליהם יוצאים, אבל יהיה לכם פחות קל לסחוב אותו בידיים. אגב, הרגלית של הקורקינט לא מספיק יציבה, זה לא שה-IMAX יפול מעצמו, אבל נגיעה קלה בטעות והוא נופל, לכן עדיף לקפל אותו.

שיטת הקיפול של ה-IMAX פשוטה והיא כוללת שלושה חלקים: הזזת פין, קיפול עם היד של הידית וקיפול הכידון. התהליך פשוט, למרות שתמיד שכחתי להוציא את הפין, כך שהידית לא פעלה.

koning-3
קונינג IMAX. צילום צחי הופמן

בקונינג מציינים שהקורקינט יודע לסחוב עד 120 ק"ג, אני שוקל קצת מעל 80 ק"ג וה-IMAX לא התקשה לסחוב אותי בעליות ובכל תנאי נסיעה.

הפנס הקדמי הוא יחידה נפרדת, הכוללת כפתור הפעלה משלו וגם סוללה פרטית. זה אומר שפעם בכמה זמן אתם תצטרכו לדאוג לסוללה חדשה וגם תצטרכו להפעיל את הפנס, בנוסף להפעלת הקורקינט. היה נחמד אם קונינג כבר הייתה מחברת בין השניים, אבל זה לא קריטי.

Koning IMAX – מעצור קדמי ואחורי

נסיעה: הנסיעה עצמה מהנה ובעיקר כיפית. הקורקינט מאיץ מהר, לא מתקשה לסחוב בעליות וטווח הנסיעה שלו עומד על 30 ק"מ, תלוי במהירות הנסיעה ובתנאים.  המנוע הוא 48V בהספק של 250W. הרכיבה מרגישה חלקה גם שעוברים בטעות על בורות קטנים בכביש או אספלט משובש ואפילו אם מנסים לעלות מדרכות ממש ממש נמוכות.

ה-IMAX מגיע עם מערכת בלמים הכוללת 2 דיסקים: קדמית מכאנית של שימנו ואחורית הידרואלית. לקח לי קצת זמן להתרגל לעצירה קדמית ואחורית בו זמנית, למרות שאפשר לבחור עם מה לעצור (הקורקינט של שיאומי כולל רק מעצור אחורי). עצירה חזקה מדי רק על המעצור הקדמי, עלולה להעיף אתכם מעט קדימה. הבלימה עצמה יחסית טובה  במהירויות של עד 25 קמ"ש, אם תחליטו לרכב במהירות גבוהה יותר, צריך לקחת בחשבון שאתם תעברו מרחק עד לעצירה מוחלטת. הצמיגים יחסית רחבים (קוטר 10 אינץ') וכוללים שכבה כפולה למניעת פנצ'רים. בתקופה שרכבתי בקורקינט לא יצא לי להיתקל בפנצ'ר. 

koning-4
צג דיגיטלי – קונינג IMAX. צילום צחי הופמן

על גבי הכידון אפשר למצוא צג דיגיטלי, המשמש להפעלת הקורקינט, הגבלת מהירות הנסיעה (הוא בעיקרון עובר את המהירות של ה-25 קמ"ש, אבל הוא כולל הגבלת מהירות) ונעילה באמצעות סיסמא. מתחת לצג ממוקמת ידית הגז.

סוללה: המטען של ה-IMAX גדול מאוד ולא כזה כבד. זמן הטעינה ארוך ולוקח עד 5 שעות. לצג עצמו יש יציאת USB המאפשרת לטעון סמארטפון.

מחיר: 5,500 שקל

סקירה: LIVALL BH51M – קסדה חכמה לרוכבים על אופניים וקורקינטיים חשמליים

סקירה: ninebot ES1 – מצליח להתחרות בקורקינט הזול של שיאומי?

בשורה התחתונה, ה-IMAX של קונינג הוא קורקינט יציב, מהיר, שלא מתקשה לסחוב בעליות ונותן תחושה של מוצר שלא יפול בעקבות בור קטן בכביש. זהו קוריקנט יקר ולא מושלם, מערכת ההפעלה שלו בצג, לא תהיה ברורה לכם אם לא תקראו את החוברת הוראות והרגלית רגישה מדי, כך שהקורקינט עלול ליפול על הריצפה, אם לא תקפלו את הכלי. כמו כן, זהו קורקינט כבד, אתם לא תרצו להיסחב איתו בתחבורה הציבורית. מצד שני, אם אתם תהיו מוכנים להשקיע את הסכום שקונינג דורשים, אתם תגלו חוויית רכיבה מהנה.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

 

5 תגובות

  1. “השלדה של הקורקינט בנויה מחומרי מונוקוק ואלומיניום תעופתי”
    מונוקוק (Monocoque או שלדה אחודה) זה לא חומר, אלא אופן ייצור השלדה
    שלדת מונוקוק יכולה להיבנות מכל חומר: מתכת, סיבי פחמן, אלומיניום, פלסטיק וכו’

    הרעיון במונוקוק הוא שהגוף הוא השלדה עצמה בניגוד לשלד פנימי עם מעטפת
    דוגמה קלאסית היא הג’יפים של פעם שהיו בנויים משלדת סולם ועליה היו מלבישים את המרכב, לעומת היום שכמעט כל הג’יפים בנויים כמו רכב רגיל, שהמרכב הוא השלד שנותן יציבות לרכב – פחות מתעוות תחת עומס.

    דרך אגב, הצמיגים לא ברוחב 10 אינץ’! אולי התכוונת לקוטר
    254 מ”מ זה רחב יותר מצמיג של פורשה 911…

  2. הבנתי שהחליפו את הרגלית ואת הצג, לגבי משקל לקורקינט 10״ זה מושלם ויציב מאוד בהתחשב בסוללה העוצמתית והאמינה של פנסוניק לדעתי…
    מנסיון שלי ברכיבה במהירות גבוהה יותר צריך לדעת ללחוץ על הבלמים ולא לפחד, כלי שעבר את התקן האמריקאי והישראלי בולם הכי טוב שיש בוודאות אחרת לא היה עובר את התקנים המחמירים בעולם.
    חשוב גם לציין כי הבלם האחורי הינו הידראולי עם דיסק בקוטר גדול לעצירה מקסימלית.
    כנראה שלא ניסית לבחון קורקינטים אחרים שאמנם מגיעים ל50 קמש אבל תנסה לעצור אותם ותבין שאתה קרוב לתאונה האחרונה של חייך.

  3. המחיר הזוי. אני נוסע כבר קרוב לשלוש שנים על קורקינט של שיאומי (לאחרונה קניתי את הדגם החדש שהוא דומה מאד לקודם) שעולה 1,600 ש”ח ועושה את העבודה באופן מושלם.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא