כללי

ביקורת: סמסונג גלקסי S7 אדג' – מהיר עם מצלמה מצוינת

התחרות בשוק הסלולר עושה רק טוב לצרכנים. יצרניות הטלפונים משקיעות משאבים רבים לשיפור המכשירים שלהם, כאשר בדרך הן גם מקשיבות לתלונות של הלקוחות. בגלקסי S7 אדג', סמסונג הוסיפה סוף כל סוף קורא כרטיסי זיכרון וגם הורידה את המחיר בצורה משמעותית לעומת הדור הקודם. בעוד שבשנה שעברה, הגלקסי S6 אדג' עלה בעת ההשקה – 4,300 שקל, גרסת ה-S7 אדג' נמכרה הפעם ב-  3,900 שקל.

מסך: סמסונג מומחית בייצור מסכים ברזולוציה גבוהה ובאיכות לא פחות ממדהימה. טכנולוגיית ה- Super AMOLED המשולבת כאן, מצליחה לייצר צבעים חיים, עשירים וחדים. תענוג להסתכל על המסך הזה המגיע בגודל 5.5 אינץ'. הרזולוציה היא Quad HD עם צפיפות פיקסלים של 534ppi.

המסך של האדג' גולש לצדדים, כאשר הוא מספק בזכות כך גישה לתפריטים נוספים (הרחבה בהמשך) ובעיקר מראה עתידני. המסך מסתדר  בצורה טובה עם אור שמש ישיר. הזכוכית של המסך היא גורילה גלאס 4 של חברת קורנינג. זו אמורה לספק רמה כלשהי של מיגון, אבל לא כדאי לסמוך עליה יותר מדי. עדיין כדאי לרכוש מדבקה/נרתיק, כי תיקון מסך מהסוג הזה לא זול בכלל.

samsung s7-2

מיגון: בדומה לגלקסי S5 ובניגוד ל-S6, הדגם הזה כולל הגנה מפני מים. מדובר בתקן IP68 שאמור לאפשר צלילה בבריכה עד לעומק של 1.5 מטר למשך 30 דקות. כדאי לציין שהיו פרסומים שה-S7 אמור לעמוד בטביעה עד לעומק של 1 מטר.

ממשק: המסך הגולש של סמסונג, משלב גישה לממשק קיצורי הדרך. ב-S7 סמסונג שיפרה את ממשק קיצורי הדרך, כך שבהחלקת האצבע בצד המכשיר, מקבלים שני טורי אייקונים המאפשרים גישה לאפליקציות (בניגוד לטור אחד שהיה קיים בגרסה הקודמת). עד כמה זה מועיל? מדובר ביכולת חביבה, המספקת גישה מהירה לאנשי קשר מעודפים או אפליקציות. אנחנו לא הצלחנו להפוך אותה לחלק טבעי מהשימוש שלנו במכשיר. צריך גם לדעת, שהמסך הגולש גורם לפעמים ללחיצה לא רצויה על חלקים מסוימים במסך.

samsung s7 -3

סמסונג משלבת במכשיר את תכונת Always On. המסך של ה-S7 פועל כל הזמן, גם במצב המתנה. במקרה הזה מקבלים תצוגה של השעה, תאריך, אחוז סוללה וחיווי על מסרונים ושיחות שלא נענו. מדובר ביכולת נוחה מאוד, המאפשרת להציץ במהירות בשעה או לראות אם פספסנו שיחה, מבלי להדליק את המכשיר או להפריע לכל הסביבה, כאשר נמצאים באולם חשוך.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת מרשמלו (6.0.1) עליה מולבשת המעטפת של סמסונג – Touch WIZ.

חומרה: סמסונג מציעה את הגלקסי S7 אדג' בשתי גרסאות: זו הנמכרת בארץ עם המעבד של החברה הקוריאנית Exynos 8890 בעל שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 2.3 ו-1.6 ג'יגה הרץ. הגרסה השנייה אשר לא נמכרת בארץ, לפחות לא באופן רשמי, היא זו עם המעבד החדיש של קוואלקום – סנפדרגון 820. אצלנו בבדיקה, מעבד ה-Exynos עבד במהירות, ללא הפסקה, ללא גמגומים והצליח להריץ אפליקציות רבות במקביל מבלי להראות סימני עייפות. הבעיה הייתה, שלאחר זמן לא ארוך של שימוש, הרגשנו בהתחממות בסמארטפון. זיכרון העבודה של ה-S7 אדג' הוא 4 ג'יגה עם נפח אחסון של 32 או 64 ג'יגה. הבשורה החשובה בדגם הזה היא היכולת להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס. דבר שסמסונג התעלמה ממנו בדגם ה-S6. יש גם תמיכה בכרטיסים עד לנפח של 200 ג'יגה. S7_edge_Front_gold_Standard_Online_L

עיצוב: העיצוב של ה-S7 אדג' אומנם זהה לקודמו, אבל עדיין מדובר בסמארטפון שלא דומה למכשירים אחרים בשוק והוא כנראה גם הכי יפה. הסיבה לכך היא המעטפת זכוכית הממוקמת בחלקו הקדמי והאחורי. המסך עצמו גולש לצדדים, כך שבעצם אין שוליים למסך בצדדים. עובי המכשיר עומד על 7.7 מ"מ והמשקל לא כבד – 157 גרם.

מצלמה: בקטגוריית הצילום, סמסונג שילבה מצלמה עם חיישן 12 מגה פיקסל, הכולל  מערך חיישנים כפול, המספק למצלמה איכות צילום גבוהה. מפתח הצמצם עומד על F1.7 – דבר המאפשר לאור רב יותר להיכנס לעדשה בתנאי תאורה חשוכים וכך לספק תמונה מאורת יותר. התמונות באור יום חדות עם צבעים נעימים לעין ולא עשירים בצורה מוגזמת (דבר שהיה מורגש בדגמים קודמים). בתנאי תאורה פחות טובים, התמונות יוצאות טוב אך עם מעט גירעון. בצילום סלפי ( חיישן 5 מגה פיקסל) מקבלים תוצאות סבירות, אפילו במקומות סגורים בלילה. סמסונג גם הצליחה לשייף את עדשת המצלמה, כך שהיא לא בולטת וגב המכשיר נשאר שטוח.

samsung s7 -2

 

סוללה: בגלקסי S6 אדג', סמסונג אכזבה עם הסוללה שלה. ב-S7 אדג' הסוללה סוגרת בקלות יום שלם ומחזיקה עד חצות. בהחלט מגיע לסמסונג מחיאות כפיים. אומנם את הסוללה לא ניתן לפרק, אבל כן ניתן לטעון אותה במהירות באמצעות מטען תואם (60% מהסוללה בתוך חצי שעה) ואפילו להשתמש במטען אלחוטי. בשנה שעברה, סמסונג צ'יפרה את הלקוחות שלה ונתנה מטען אלחוטי במתנה. השנה לקוחות שירצו מטען כזה – מהדור החדש והמהיר, יצטרכו לרכוש אותו בנפרד. קיבולת הסוללה עומדת על 3600 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה, הגלקסי S7 אדג' הוא ללא ספק הכוכב הנוכחי בשוק הסמארטפונים. המכשיר הזה כולל עיצוב מרשים, מסך מצוין, מצלמה מוצלחת מאוד, עמידות למים וסוללה טובה.

מחיר: 3,900 שקל. משקפי VR נמכרים במעמד הרכישה ב-50 שקל וכוללים 6 משחקים – דרך היבואן הרשמי סאני (אחריות לשנה).

ציון: 9.5 

 

 

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא