כללי

סקירה: גו פרו Hero 6 – לא זולה, אבל הטובה ביותר

קטגוריית מצלמות האקסטרים הייתה בשיאה לפני כשלוש שנים, אז גו פרו האמריקאית הייתה אחת השמות החמים בתעשיית הטכנולוגיה. גו פרו, היושבת בקליפורניה, הוקמה בשנת 2002 על-ידי ניקולאס וודמן, לאחר שחזר מטיול גלישת גלים באינדונזיה. וודמן המציא את מצלמת האקסטרים, מכיוון שלא מצא מוצר מספיק טוב להשתמש בו. מאז נכנסו המון יצרניות סיניות לתחום, כאשר לא קשה למצוא מצלמת אקסטרים במאות שקלים בודדים. גו פרו היא עדיין השחקנית המהווה את הקטליזטור של התחום, כאשר מדי שנה היא משיקה דגם חדש. ה-Hero 6 הוא הניסיון הנוכחי של החברה, לגרום לכם לבחור דווקא את המוצר שלה.

IMG_0010
ה-Hero 6 עם מוט סלפי של גו פרו. צילום צחי הופמן

עיצוב: ה-Hero 6 זהה בעיצוב שלה למצלמות הקודמות בסדרה. היא אולי נראית קצת מיושנת ואפרורית, אבל בגו פרו רוצים שהמצלמה שלהם תמשיך לעבוד עם כל האביזרים הקיימים בשוק וכאלו שיכול להיות שכבר רכשתם בעבר. כך שהעיצוב המיושן חשוב כאן. המצלמה עמידה למים ללא כיסוי עד לעומק 10 מטר. מי שלא מתכוון לצלול למעמקים, לא צריך לרכוש כיסוי יעודי.

מסך: בגב ה-Hero 6 קיים מסך מגע בגודל 2 אינץ', זה לא המסך הכי אינטואיטיבי לשליטה, אבל הוא מאפשר שליטה נורמלית בממשק וגם צפייה בסרטונים שצולמו (יש רמקול קטנטן). לא התקשיתי לצפות במסך בתנאי תאורה שונים, אבל עדיין מצאתי את עצמי מספר פעמים עובר לשינוי הגדרות דרך האפליקציה בסמארטפון.

20171207_124554_HDR.jpg
צילום צחי הופמן

ממשק: חווית הממשק של גו פרו לא מדהימה, אומנם השליטה היא באמצעות מסך מגע והתפריטים לא מסובכים מדי (אין גיור לעברית), אבל קשה להגיד שמדובר בממשק מספיק אינטואיטיבי. מדובר בחוויית תפריטים מוגבלת, שלא תמיד פשוטה להבנה. מצד שני, חוויית השימוש לעומת חלק משמעותי מהמתחרים, טובה בהרבה. ב-Hero 6 ניתן גם למצוא GPS, מד תאוצה וג'ירוסקופ, המעשירים את חוויית השימוש במכשיר.

שליטה קולית: כבר ב-Hero 5 הכרנו את מצב ההפעלה הקולית (באנגלית) של המצלמה. גם ב-Hero 6 אנחנו יכולים להמשיך להשתמש ביכולות האלו: להפעיל את המצלמה, לכבות אותה, לצלם תמונה או להתחיל/להפסיק צילום וידיאו. היכולת הזו עובדת, אבל לא בצורה הכי טובה. מבטא ישראלי כבד היא תזהה בחלק מהמקרים, אבל זה גם תלוי ברעש של הסביבה. בקיצור, זו לא יכולת שאפשר לסמוך עליה במהלך גלישה בים או רכיבה על אופניים.
צילום: המצלמה החדשה כוללת צילום וידיאו ברזולוציית 4K עם 60 פריימים לשנייה או 1080p עם 60/120 פריימים לשנייה. איכות הווידיאו שופרה לעומת הדור הקודם, הצבעים עשירים וקופצים מעט יותר מהמסך. גם חדות התמונה טובה יותר, אבל עדיין יש מקום לשיפור. ניתן לצלם סרטונים בהילוך איטי, בזכות צילום ב-240 פריימים לשנייה ברזולוציית 1080. מדובר בתוספת מוצלחת, המאפשרת להעשיר את הסרטים. הבעיה היחידה, שלא כל תוכנה/מחשב/סמארטפון מצליח להציג את הקליפ בהילוך האיטי. ניסיתי להפעיל סרטון הילוך איטי באפליקציית גו פרו ב-V30 של LG , אבל הוא ניגן את הסרטון בקצב רגיל. בקוויק טיים במקבוק, הסרטון נוגן בצורה מקרטעת. בסוף הצלחתי להציג את הקליפ בהילוך איטי, דרך שירות גוגל תמונות. אומנם מדובר בדרך עקומה, אבל פשוטה ליישום. הסיבה לכך היא שמדובר בסרטון בקידוד H.265. בכל מקרה, יש פתרונות נורמליים יותר באמצעות מקודדים, להצגת הסרטון במחשב.

שיפור משמעותי ב-Hero 6 הוא המייצב תמונה הדיגיטלי, אשר טוב בהרבה מזה ב-Hero 5. הוא מצליח להוציא סרטוני וידיאו יציבים בהרבה. מדובר בשדרוג המורגש במהלך הצילומים. ה-Hero 6 היא גם הגו פרו הראשונה המאפשרת ביצוע זום דיגיטלי, אבל אי אפשר לבצע זום במהלך הצילום. הזום הדיגיטלי קיים גם בווידיאו וגם בתמונות, אבל אל תצפו כאן ליותר מדי, התוצאה בינונית ומגבילה לזו של ביצוע זום במסך מחשב.

ה-Hero 6 גם מאפשרת צילום תמונות ברזולוציית 12 מגה פיקסל. גו פרו הוסיפה יכולות HDR המאפשרות לצלם נגד השמש ועדיין לקבל תמונה עם פרטים ברורים. באור יום התמונות יצאו ברורות, אבל לא משהו מעבר לשיתוף ברשתות חברתיות. הבעיה היא במקומות סגורים או במקומות חשוכים, אז התמונות יוצאות רועשות ולא חדות.

DCIM100GOPROGOPR0236.JPG

DCIM100GOPROG0010185.JPG
צילום צחי הופמן

אפליקציה: בגו פרו מייחסים חשיבות רבה לאפליקציה שלהם, אשר פותחת עולם שלם לאחר הצילום במצלמה. האפליקציה מאפשרת להעביר את כל התוכן בחיבור אלחוטי לסמארטפון או לחלופין, לשירות הענן בתשלום של החברה – Plus. החודש הראשון הוא בחינם ולאחר מכן 20 שקל לחודש. כאמור, לא חייבים לשלם ואפשר לערוך סרטוני וידיאו במהירות דרך האפליקציה בסמארטפון, לשלב מוזיקה ועריכות לפי סגנונות שונים. הכל מתבצע בצורה אוטומטית וניתן לשתף ברשתות החברתיות. מדובר ביתרון גדול של גו פרו, שבעצם מאפשרת בקלות רבה, מבלי ידע בעריכה, ליצור תוכן עם מאגר הווידיאו והתמונות שהמשתמש מצלם עם ה- Hero 6.

סוללה: הסוללה החזיקה לי בצילום Full HD עם חיבורים אלחוטיים פעילים, קרוב לשעה וחצי.

מחיר: 2,400 שקל, כולל שנתיים אחריות של היבואן הרשמי – DAA

בשורה התחתונה, ה-Hero 6 כוללת שדרוגים לעומת דורות קודמים, בינהם: צילום 4K ב-60 פריימים לשנייה, צילום בהילוך איטי, מייצב תמונה מוצלח וזום. השדרוגים האלו הופכים את מצלמת האקסטרים הנוכחית לטובה בהרבה מזו הקודמת. מצד שני, המחיר של ה-Hero 6 יקר, אפילו יקר מהמחיר ההתחלתי שהיה ל-Hero 5. זה עמד בזמנו על 2,000 שקל.

ציון: 9

2 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא