כללי

סקירה: My Cloud Home – דור חדש ומשופר לכונן הגיבוי הביתי

לפני מספר שנים קניתי את ה-My Cloud של WD. מדובר בכונן המאפשר לגבות את כל התוכן מהמכשירים הניידים והנייחים אליו באמצעות האינטרנט. הכונן אומנם עשה את העבודה שלו, אבל סבל מבעיות רבות כמו אפליקציה עם ממשק גרוע ואיטיות בטעינת התוכן המאוחסן בו. הדור החדש של ה-My Cloud Home בא לתקן את כל הבעיות האלו.

My Cloud Home Lifestyle 2

לפני שנתחיל עם הסקירה עצמה, חשוב להבין שה-My Cloud Home כמו קודמו, בא לתת אלטרנטיבה לשירותי האחסון בענן הקיימים היום מבית גוגל, אפל, מיקרוסופט, אמזון ודרופבוקס. במקום שאתם תשלמו מדי חודש עבור נפח אחסון מסוים, WD מציעה לכם לקנות כונן ביתי, הכולל נפחים המתחילים ב-2 טרה ומגיעים עד 16 טרה. מדובר בהמון נפח אחסון. את התוכן מגבים לכונן דרך הסמארטפון או המחשב הנייד/נייח. My Cloud Home מציע להתקין את האפליקציה או התוכנה (הרחבה בהמשך) אצל כל אחד מדיירי הבית. כך כל התמונות והסרטונים שהמשתמש מצלם מוגבים באופן אוטומטי לכונן.

היתרון ב-My Cloud Home שהכונן יושב בבית, אין תשלום חודשי ואין סיכוי שהחברה האחראית לשירות האחסון בענן תחליט לבטל אותו. החסרון, כונני אחסון עלולים להפסיק לעבוד או לסבול מתקלות, שריפה/שיטפון/קצר בחשמל/גניבה עלולים לפגוע בהם או כל נזק אחר שאפשר לחשוב עליו. כנראה שאצל גוגל כונני האחסון שמורים בצורה טובה יותר מאצלכם בבית.

אני אישית בחרתי ממזמן בפתרון המשולב, אני משתמש ב-My Cloud מהדור הקודם, כאשר אני גם מגבה את התוכן שלי לשירות האחסון של גוגל. כך יש לי גיבוי כפול.

עיצוב וחיבורים: WD שדרגו את העיצוב של הדור החדש. מדובר במראה מלבני לבן אסתטי עם תאורה לבנה קלה, המספקת לו תחושה הייטקית. המוצר יכול לשבת בקלות על שולחן העבודה ועדיין לשמור על מראה נקי. מבחינת חיבורים, יש ל-My Cloud Home כניסת USB 3.0 עבור העברה מהירה של תוכן לתוך הכונן הנייח. לא ניתן לבצע העברה הפוכה אל הדיסק און קיי. מעבר לזה יש כאן חיבור LAN. אחד הדברים שהפריעו לי, שלא ניתן לחבר את ה-My Cloud Home אל מחשב נייח, עבור צפייה בתוכן הנמצא בו או לחלופין העברה של תוכן רב הנמצא במחשב. הכל חייב להתבצע דרך החיבור האינטרנטי וזה איטי (או להעביר לדיסק און קיי ואז לכונן).

20180507_104555.jpg
החיבורים ב-My Cloud Home. צילום צחי הופמן

שליטה: השליטה ב-My Cloud Home מתבצעת דרך אתר יעודי בדפדפן במחשב, תוכנה או אפליקציה. התוכנה WD Discovery מציגה במנהל הקבצים במחשב את הכונן של WD. מכאן אין בעיה להעביר קבצים או להציג תכנים שנמצאים בו. האופציה השנייה היא עבור גישה ממחשב של המשרד או של חבר והיא מתבצעת דרך האתר – home.mycloud.com . מה שמקבלים כאן זו גישה לכונן דרך מנהל הקבצים המזכיר את זה שבמחשב. קיימות כאן גם אפשרויות Photos ו-Activity, המציגות את כל התוכן שעלה לפי התאריך האחרון. זו דרך נוחה להתעדכן ולצפות בכל התוכן שעלה לכונן. בנוסף, קיימת כאן אפשרות לשליטה בחיבור לשירותי ענן וחומרה שונים (הרחבה בהמשך).

בניגוד לאפליקציה הזוועתית מהדור הקודם של ה-My Cloud, האפליקציה לדור החדש מעוצבת היטב, היא מצליחה לגבות את התוכן מהסמארטפון באופן אוטומטי, מבלי שכל הזמן צריך להזכיר לה את זה ומבלי שהיא נתקעת באמצע. האפליקציה מציעה את כל השירותים הקיימים באתר, כולל תצוגה נוחה בקטגוריית ה-Activty .

WD מציעה דרך אתר האינטרנט או האפליקציה להפעיל שירותים שונים ולהשתמש בהם עם ה-My Cloud Home. למשל, ניתן להשתמש בכונן כשרת וידיאו עבור אפליקציית Plex, היודעת להציג בטלוויזיות חכמות ומכשירים ניידים את התוכן בצורה מסודרת ומאוד ויזואלית וכך גם לצפות בו בקלות. אותו רעיון קיים גם במוזיקה, כאשר הכונן עובד עם העוזרת הקולית אלכסה של אמזון להשמעת התוכן.

ה-My Cloud Home גם יודע להעביר את כל התוכן ששמרתם בגוגל דרייב, One Drive, בוקס, דרופ בוקס ופייסבוק ישירות אליו. מה שיאפשר לכם לדעת שהתוכן הזה גם מגובה אצלכם. בניסיון שלי עם One Drive האופציה הזאת עבדה. מה שפחות עבד, זה הניסיון שלי להעביר את התוכן שהיה ב-My Cloud מהדור הקודם לדגם ה-Home, לא משנה כמה פעמים ניסיתי להשתמש באופציות ש-WD מציעה דרך האפליקציה או האתר שלה, היכולת הזו לא עבדה לי.

מחיר: החל מ-770 שקל לכונן 2 טרה

בשורה התחתונה, ה-My Cloud Home הוא שדרוג משמעותי לדור הקודם שסבל מבעיות שונות. הדור החדש עובד היטב, הוא מהיר בהצגת התוכן הנמצא בו והוא מספק פתרון טוב למי שרוצה לגבות את הקבצים שלו מכל מקום וגם לגשת אליהם מהסמארטפון, המחשב או אפילו מהטלוויזיה החכמה.

ציון: 9

2 תגובות

  1. מתי הוחלף הדגם ונכנס הדור החדש?
    רציתי לקנות היום וראיתי בחנות שתאריך הייצור הוא 2017

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא