טלוויזיות

סקירה: טלוויזיה חכמה E8 של LG – לראות נטפליקס באיכות הכי טובה שיש

כמדי שנה בחודשי הקיץ משיקות יצרניות הטלוויזיות את המסכים החכמים החדשים שלהן. גם השנה LG משיקה דגמים חדשים בטכנולוגיית ה-OLED המצוינת שלה. ה-E8 הוא אחד מדגמי הדגל של החברה, כאשר מעליו אפשר למצוא רק את ה-W8, אשר זכה למראה דקיק יותר, המאפשר לתלות אותו על הקיר עם מגנט, אבל עם אותה איכות תמונה. הפרש המחירים בין שני הדגמים בגודל 65 אינץ' הוא משמעותי: ה-W8 נמכר ב-30 אלף שקל לעומת ה-E8 ב-17 אלף שקל.

U9931-110-17_a_0002_3_E8

עיצוב: ה-W8 הוא אולי אחד ממסכי הטלוויזיה היפים בשוק, אבל ה-E8 הוא גם תענוג לעיניים. מדובר במסך דקיק מאוד, הכולל רגלית מיוחדת. החלק התחתון של המסך הוא זכוכית שקופה המתחברת לרגלית הבנויה כמו רמפה ועשויה ממתכת מוברשת. התוצאה היא מסך שנראה ככזה הצף באוויר ולוקח פעמים רבות להבין כאשר יושבים בספה קצת מרחוק, איך הוא בדיוק עומד. מה שחבל, שלמרות שהמסך דק, כל החיבור והחומרה של ה-E8 יושבים במסך בחלק התחתון. מה שיוצר בליטה. ב-LG היו יכולים לבחור בפתרון של הוצאת החומרה והחיבורים לקופסה חיצונית, אשר תאפשר לשמור על המסך דקיק.

20180706_165114
מסגרת זכוכית שקופה. צילום צחי הופמן

עוזרת קולית:  LG מתגאה שהטלוויזיה שלה כוללת יכולות אינטליגנציה מלאכותית, כאשר היא מתכוונת כאן לעוזרת הקולית אסיסטנט של גוגל. על גבי השלט הרחוק קיים מיקרופון, המאפשר באמצעות הכפתור לתת פקודות לאסיסטנט, בין אם לשאול שאלות, לחפש תמונות בשירות התמונות של גוגל, למשל בקשה קולית, "תראה לי תמונות מתאריך מסוים או ממקום מסוים" וגם להציג סרטים של שחקן מסוים, תוצאות של משחקי ספורט וגם לשלוט במכשירים חכמים בבית כמו תאורה ומיזוג. כל הטוב הזה לא קיים בישראל. הסיבה הראשונה לכך, שגוגל עדיין לא הפעילה את אסיסטנט בארץ וזו אמורה להגיע לכאן בשפה העברית בשנת 2019. הסיבה השנייה היא ש-LG לא מאפשרת להפעיל את האסיסטנט באנגלית בגלל זיהוי מיקום. LG כן מאפשרת לחפש ביו טיוב בעברית באמצעות הקול או לבצע פעולות בסיסיות בטלוויזיה באנגלית, למשל, להגביר את הווליום, לפתוח את גלריית התמונות או להיכנס להגדרות. אי אפשר להפעיל אפליקציות בפקודה קולית, כמו נטפליקס.

ממשק: הפעלת הטלוויזיה מתבצעת כמעט באופן מיידי, לוקח 2 שניות ואפשר להתחיל לצפות. מערכת ההפעלה היא webOS 4.0 אשר זכתה בעיקר לשיפור מצד העוזרת הקולית של גוגל. הממשק זהה לגרסאות הקודמות, הוא בנוי כמעיין סרגל בצורה אלכסונית, עליו מופיעים האייקונים של כל האפליקציות והשירותים הקיימים. קל לתפעל את הממשק ולהבין את ההיגיון. הממשק מגוייר לעברית וגם מציע חיפוש קולי בעברית. פתרון נוח לילדים שרוצים לחפש סרטונים ביו טיוב ולא יודעים לכתוב.

20180706_164802
אפליקציות ב-E8. צילום צחי הופמן

תמונה וצליל: אין על טכנולוגיית ה-OLED, גם שמשווים אותה ליצרניות אחרות בדגמים הגבוהים שלהם. הצבע השחור ב-E8 עמוק, הצבעים עשירים אבל בצורה שלא מפריעה לעין ואפשר להבחין בגוונים הנהדרים, כמו עור של בני אדם אשר נראה אמיתי יותר. המסך בעל תאורה אחורית גבוהה, כך שאין בעיה לצפות בחדר עם אור שמש, כאשר המעבד אלפא 9 של LG הוא מהיר ומצליח לספק החלקת תמונה טובה. הטלוויזיה כוללת תמיכה בתקן דולבי ויז'ן הפעיל גם על ידי נטפליקס ומאפשר לראות את הסרט עם טווח גוונים יותר רחב וזה נראה ממש נהדר.

מבחינת סאונד, המסך תומך בתקן דולבי אטמוס המתקדם, אשר אמור לספק צליל העוטף את הצופה. הטלוויזיה מצליחה להוציא סאונד סביר עבור העובי שלה, כאשר קולות נשמעים בצורה ברורה עם מעט עומק. ה-E8 כוללת חיבור בלוטות', המאפשר לחבר אוזניות אלחוטיות ולהמשיך להאזין בעוצמה גבוהה באיכות טובה יותר, מבלי להפריע לדיירי הבית.

אפליקציות: בשבועות האחרונים, אחת האפליקציות הפופולאריות ביותר בטלוויזיות החכמות היא זו של ערוץ כאן. זאת מאפשרת לצפות בשידורי המונדיאל ברזולוציית 4K, מבלי שצריך להיות מחובר לספק טלוויזיה, כמו הוט/yes/סלקום/פרטנר. ה-E8 כמובן כוללת את אפליקציית כאן, לצד אפליקציות נוספות: נטפליקס, אמזון פריים וידיאו (הלא רלוונטית), סלקום TV, ספוטיפיי, Deezer, יו טיוב, ו-Muviz, אבל אין את אפליקציית פייסבוק וידיאו.

שלט רחוק: השלט רחוק של LG כולל שני כפתורים ייעודים לנטפליקס וגם לאמזון פריים וידיאו (הפחות מוצלח בישראל). לחיצה על כפתור נטפליקס בשלט, תפעיל את הטלוויזיה ישירות בשירות עצמו. לא צריך לעבור בין אפליקציות ולא צריך לבצע לחיצות מיותרות. השלט עצמו ניתן לשליטה כמו עכבר אוויר, כך שקל לסמן לאן רוצים להגיע בממשק.

20180706_164434
שלט רחוק עם כפתורים לנטפליקס ואמזון פריים וידיאו. צילום צחי הופמן

חיבורים: 4 חיבורי HDMI ועוד 3 חיבורי USB, כניסת LAN ותקשורת WiFi.

מחיר: 17 אלף שקל לגודל 65 אינץ' (יבואן רשמי ח.י)

בשורה התחתונה, ה-E8 מגיעה רק בגודל 65 אינץ' והיא מצליחה לספק איכות תמונה מצוינת המוכיחה שוב כמה טכנולוגיית ה-OLED טובה. מדובר בטלוויזיה חכמה, הכוללת אפליקציות רבות, ממשק נוח ואולי בעתיד גם יכולת להשתמש בגוגל אסיסטנט בישראל. אומנם לא מדובר בטלוויזיה במחיר עממי, אבל מניסיונות העבר, מחירי המסכים צונחים מהר מאוד למטה.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 9.5

לעוד סקירות טלוויזיות חכמות

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא