סמארטפונים

סקירה: נוקיה 7 פלוס – סמארטפון עם אנדרואיד נקי וסוללה ליום שלם

לא מזמן הושק הנוקיה 7 פלוס בישראל. מדובר בסמארטפון בקטגוריית הביניים פלוס המגיע מבית היצרנית HMD, אשר רכשה את המותג הפיני בסוף 2016. גם בישראל נוקיה החליפה ידיים, כאשר היא עברה לאחרונה ליבואנית ח.י. הנוקיה 7 פלוס נמכר תחת תג מחיר של 1,800 שקל, מה שמציב אותו בתחרות קשה מול שחקניות גדולות אחרות, המוכרות מכשירים בסביבות אותו תג מחיר. אז עד כמה ה-7 פלוס יגרום לכם להעדיף את נוקיה על פני סמסונג, LG, שיאומי או אולי OnePlus? הנה הסקירה המלאה עליו.

20180816_121702
נוקיה 7 פלוס. צילום צחי הופמן

עיצוב: הנוקיה 7 פלוס מעט רחב, אבל יש לו שוליים דקים שמעט בולטים. עדשת המצלמה גם בולטת, אבל היא ממוקמת במרכז המכשיר בחלק העליון, כך שהסמארטפון לא מתנדנד בזמן שמקלידים על המסך, כאשר הוא מונח על השולחן. המכשיר עשוי כולו מאלומיניום והוא מגיע במשקל של 183 גרם ובעובי של 7.99 מ"מ. הוא מרגיש מעט רחב ביד, אבל לא בצורה שמפריעה לשימוש השוטף. למכשיר מסגרת מתכת בצבע נחושת, הנותנת לסמארטפון לוק מיוחד והוא לא מוגן מפני מים.

מסך: הנוקיה 7 פלוס מגיע עם מסך 6 אינץ' ברזולוציית 1080 על 2160 פיקסלים, כאשר הצג תופס 77.2% מהחלק הקדמי בפורמט 18:9 והמסך מצופה זכוכית גורילה 3. למסך אין בעיה להתמודד עם אור שמש ישיר בזכות התאורה האחורית החזקה שלו. מבחינת איכות תמונה, היא מוצלחת, רק שהייתי שמח לקצת יותר עושר בצבעים וחדות, אבל ביחס למחיר, המסך הזה נותן תמורה נהדרת. המסך לא כולל תצוגת Always On בה מקבלים כל הזמן חיווי על השעה והתראות אחרונות, במקום זה, אפשר לקבל את המידע הזה בלי לפתוח את המכשיר, כאשר מרימים את הסמארטפון. ניתן להעיר את המסך באמצעות שתי הקשות עליו.

Nokia_7_plus-CHN-Range (1)

ממשק: הנוקיה 7 פלוס מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד One וככזה הוא כולל מעט תוספות מצד נוקיה והוא בעיקר שומר על החוויה הנקייה והטובה של גוגל. הסמארטפון מגיע עם אנדרואיד אוריאו (8.1.0), כאשר הוא אמור לקבל בתקופה הקרובה עדכון לגרסה העדכנית פאי (9) מבית גוגל. הסיבה לכך, 7 פלוס כבר נכלל בתוכנית הבטא של אנדרואיד פאי.

חומרה: המעבד הוא סנפדרגון 660 עם 4 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון 64 ג'יגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 256 ג'יגה). מדובר במכשיר שמגיב במהירות והדבר ככל הנראה נובע, מכך שמדובר במערכת הפעלה עם אנדרואיד נקי, ללא תוספות ואפליקציות מיותרות שמכבידות על הסמארטפון. בגב המכשיר ממוקם קורא טביעות האצבע המתפקד בצורה מהירה. לסמארטפון רמקול בודד חזק, אבל הוא לא סטריאופוני. כן תמצאו כאן מחבר אוזניות 3.5 מ"מ וזה כבר דבר טוב.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם 2 עדשות אחוריות של היצרנית קרל זייס: 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F1.8 ו-13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F2.6.  בצילום באור יום, איכות התמונה טובה, כאשר היא מצליחה לספק פרטים, חדות ורמת צבע עשירה. למצלמה זום אופטי כפול 2, אשר מתמודד יפה במשימה שלו. מבחינת צילום בתנאי תאורה יותר מאתגרים, ה-7 פלוס כבר מוציא תמונות עם רעשים והחדות הגבוהה נעלמת. ניתן לבצע צילומי בוקה/פורטרט, אבל כאן ה-7 פלוס פחות מוצלח, הוא דורש שמירת מרחק רחוקה מדי מהאובייקט וקשה להוציא במקרים האלו תמונות טובות.

מצלמת הסלפי מגיעה גם היא עם עדשת זייס וחיישן 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F2.0. המצלמה מצליחה לספק תוצאות לא רעות בכלל, אפילו הפנים של האנשים לא סובלים ממריחות כמו בהרבה מצלמות סלפי. בדומה לנוקיה 8, גם באמצעות ה-7 פלוס ניתן לצלם BOTHIE שפירושו "שיתוף שני הצדדים של הצילום" בשונה מהסלפי המתעד רק צד אחד. הרעיון הזה כבר היה קיים בצורה מעט שונה בסמארטפונים ישנים יותר של חברות אחרות, זה נחמד, אבל לא בטוח שתשתמשו בו יותר מדי.

IMG_20180817_161321
צילום צחי הופמן
IMG_20180817_132554
צילום צחי הופמן
IMG_20180818_151651
זום כפול 2. צילום צחי הופמן

 

סוללה: הסוללה מצוינת, כאשר לאחר יום שלם משעה שבע בבוקר ועד חצות, נשארו עוד 30% אנרגיה במכשיר. הסוללה מגיעה בקיבולת גדולה של 3800 מיליאמפר/שעה ומחבר טעינה USB-C עם טעינה מהירה (מטען מהיר מצורף בערכה). בתוך רבע שעה של טעינה מקבלים 17% אנרגיה ובתוך חצי שעה 34%.

לעוד סקירות סמארטפונים

מחיר: 1,800 שקל (יבואן רשמי קבוצת ח.י, שנתיים אחריות)

בשורה התחתונה, בקטגוריית הביניים שבא נמצא הנוקיה 7 פלוס, הוא בולט במיוחד. מדובר בסמארטפון מהיר עם מצלמה טובה וסוללה שמחזיקה יום שלם. חוץ מזה, הוא מגיע עם אנדרואיד נקי בלי כל השטויות שאפשר למצוא אצל היצרניות המתחרות.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 9

4 תגובות

  1. ביחס לשיאומי – mi a2 החדש ? , לשניהם אותו המעבד , השוואת ביצועים? , צילום ? , סוללה ? השיאומי משווק במחיר נמוך יותר , האם שווה להשקיע דווקא בנוקיה ?

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא