סמארטפונים

סקירה: OnePlus 6T – מסך גדול, מגרעת קטנה, סוללה חזקה וטעינה מהירה

כאשר OnePlus השיקה את הסמארטפון הראשון שלה ב-2014, היא התגאתה בתג מחיר נמוך וחומרה חזקה. היום כבר קשה להגיד את זה על החברה הסינית הצעירה. דגם ה-6T שהושק לאחרונה כשדרוג לדגם 6, הוא סמארטפון שכבר נמכר תחת תג מחיר המתחיל אצל היבואן הרשמי CellNow ב-2,800 שקל ומגיע גם עד 3,300 שקל (תלוי נפח אחסון). ה-6T ממקם את עצמו קרוב מדי למחירי מכשירי הדגל של יצרניות כמו סמסונג עם הגלקסי S9 פלוס וגם הוואווי P20 Pro. אז האם תג המחיר החדש של OnePlus מצדיק רכישה דווקא של ה-6T? הנה הסקירה עליו.

IMG_0163
אריזת ה-6T. צילום צחי הופמן

עיצוב: בדומה לדגם ה-6, גם ב-6T שומרים ב-OnePlus על מכשיר עשוי זכוכית. לפחות בדגם השחור שאני בדקתי זה נראה מרשים, אבל הגב החלק לא ישאר ככה יותר משנייה והוא ישר יתמלא בטביעות אצבע. עוד חיסרון בעיצוב של ה-6T הוא הגב החלקלק, שבקלות יכול לברוח מהיד, לכן כדאי להשתמש בכיסוי המגיע בערכה. OnePlus עדיין שומרת את הכפתור הפיזי היעיל למעבר מהיר למצב רטט או השתקה. עדשות המצלמה יושבות במרכז המכשיר ולא בצדדים, מה שמאפשר להניח את הסמארטפון על השולחן, מבלי שזה יתנדנד (בשונה מסמארטפונים שהעדשות ממוקמות בצדדים והן גם בולטות). מבחינת מיגון למים, ה-6T לא קיבל את התקן IP68 בו מכשירי דגל אחרים מתגאים, אבל בחברה כן אומרים שהוא עמיד מפני נוזלים. בכל מקרה, לא כדאי שתכניסו אותו למים בכוונה.

Screenshot (134)

מסך: המסך ב-6T גדול יותר מקודמו – 6.41 אינץ' לעומת 6.28 אינץ', כאשר הרזולוציה עומדת על 1080 על 2340 פיקסלים, הזכוכית היא מסוג גורילה גלאס 6 והמגרעת (Notch) קטנה יותר (בנוסף לסנטר שגם הצטמצם). יחס המסך הוא 19.5:9, בדומה לרוב הסמארטפונים היום. הצבעים של המסך עשירים, חיים והתמונה חדה, כאשר גם רמת התאורה האחורית גבוהה ומאפשרת להשתמש במכשיר ללא בעיה באור שמש ישיר. מי שממש רוצה, יכול לשחק עם הצבעים באמצעות האופציה של כיול מסך.

ממשק: ה-6T ממשיך את המסורת של OnePlus הכוללת מכשירים עם חוויית אנדרואיד כמעט נקייה, עליה החברה לא מוסיפה יותר מדי שטויות כמו חלק מהמתחרות. זה אומר שקודם כל מקבלים אנדרואיד עדכני – פאי (9) עליו מולבש הממשק OxygenOS. ממשק זה לא מכפיל אפליקציות קיימות של גוגל כמו דפדפן, יומן או נגן מוזיקה, אבל כן אפשר למצוא פה אפליקציית גלריה נפרדת או עמוד בית נוסף המציג אפליקציות אחרונות שהיו בשימוש, אנשי קשר אחרונים, כתיבת הערות ומידע על שטח האחסון הזמין ומצב הסוללה.

hdrpl
מגרעת קטנה. צילום צחי הופמן

חומרה: OnePlus מתגאה בסורק טביעות אצבע המשולב מתחת למסך שלה. זהו לא הסמארטפון הראשון המגיע לארץ עם הטכנולוגיה החדשה הזאת, מייזו 16 והמייט 20 פרו של וואווי כבר מציעים אותה. הסורק הזה עובד רוב הזמן בצורה טובה, הוא אומנם מהיר יחסית, אבל הרבה פעמים הוא לא מדייק ודורש לבצע לחיצה נוספת. אפשר למצוא ב-6T גם אופציה לפתיחת המכשיר באמצעות זיהוי פנים. זאת עובדת היטב דרך המצלמה הרגילה. לא מדובר במצלמת אינפרה אדום, כאשר המכשיר מאיר בלילה את המסך בצבע לבן, על מנת לזהות את הפנים. יש כאן גם רמקול מונו שמספק תוצאות טובות וחזקות. בניגוד לדגם ה-6, אין כאן מחבר 3.5 מ"מ, אבל יש בלוטות' 5.0 ו-NFC. בתחום הבלוטות' נתקלתי בבאג בזמן חיפוש מכשירים חדשים, אשר במקרים מסוימים חייב אותי להדליק מחדש את הסמארטפון, אחרת לא יתבצע חיפוש.

המעבד של ה-6T זהה לזה שבקודמו – סנפדרגון 845 עם 6 גיגה זיכרון עבודה (יש גם גרסת 8 גיגה) ונפח אחסון של 128 גיגה (יש גם גרסת 256 גיגה) ללא הרחבת זיכרון. זהו סמארטפון מהיר מאוד, לא סבלתי משום השהייה במהלך השימוש איתו.

מצלמה: המצלמה נשארה זהה לזאת שבדגם 6. המצלמה האחורית כוללת שני חיישנים של 20 ו-16 מגה פיקסל, מפתח צמצם F1.7 עם מייצב תמונה אופטי ודיגיטלי. צילומי לילה ב-6 לא היו משהו מוצלח, OnePlus ציינו באירוע ההשקה שהם עבדו על השיפור בקטגוריה הזאת עם מצב בשם NightScape. מצב זה כולל אלגוריתם HDR שפיתחו ב-OnePlus, היודע להוריד רעשים המופיעים בתמונות בלילה, אופטימזציה לפרטים וייצוב. כל התהליך הזה של צילום תמונה בלילה לוקח 2 שניות. התוצאה היא תמונות טובות בלילה, שמקבלות דגש בהוספת תאורה, אבל גם כוללות גירעון. במקומות סגורים וללא מצב לילה, המצלמה לא מציגה את התמונות הכי חדות וגרעון ברור מופיע. המצלמה לא מצליחה לתפוס תמונות במהירות, דבר שמכשירי דגל אחרים טובים בהרבה מה-6T. צילומי פורטרט/בוקה נראים בסדר גמור. המצלמה יחסית מצליחה לדייק ולא לבצע מריחות על האובייקט המרכזי, אבל היא לא מצליחה לטשטש מספיק את כל הרקע. באור יום, תמונות רגילות הן חדות עם צבעים נאמנים למציאות. ישנו גם מצב זום כפול 2 שלא פוגע ברמת הפרטים ומצלמת סלפי 16 מגה פיקסל שמתמודדת לא רע עם הביצועים שלה (מפתח צמצם F2.0).

IMG_20181125_082303
צילום צחי הופמן
IMG_20181121_135606
זום כפול 1. צילום צחי הופמן
IMG_20181121_135609
זום כפול 2. צילום צחי הופמן
IMG_20181126_190333
מצב לילה. צילום צחי הופמן
IMG_20181126_190602
מצב לילה. צילום צחי הופמן

סוללה: ה-6T מגיע עם סוללה מוצלחת המחזיקה משעה שבע בבוקר עד אחת עשרה בלילה ועדיין משאירה 35% אנרגיה (קיבולת 3700 מיליאמפר/שעה). OnePlus מציעה טכנולוגיית טעינה מהירה (כולל מטען מהיר המגיע בערכה), המאפשרת לטעון בתוך רבע שעה 25% ובתוך חצי שעה 50% אנרגיה. מחבר הטעינה הוא כמובן USB-C, אבל מה שחסר כאן זאת טעינה אלחוטית, שמתחילה להפוך כמעט לסטנדרט במכשירי דגל.

hdrpl
מטען מהיר משולב בערכה. צילום צחי הופמן

מחיר: 2,800 שקל (יבואן רשמי CellNow)

לעוד סקירות סמארטפונים

בשורה התחתונה, ה-OnePlus 6T מחדש מעט לעומת הדור הקודם, אבל בהחלט מצדיק שדרוג ממכשירים ישנים יותר של החברה. זהו סמארטפון זריז עם סוללה טובה, סורק טביעות אצבע מתחת למסך וטעינה מהירה. המצלמה השתפרה מעט בצילומי לילה לעומת דגם ה-6 והיא מציגה ביצועים טובים, אבל לא כמו של מכשירי דגל מתחרים.

ציון: 8

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

 

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא