חדשות

סקירה: BlackWidow Chroma V2 – מקלדת גיימינג של Razer

ה-BlackWidow Chroma V2 של חברת Razer היא לא מקלדת חדשה, היא קיימת בשוק כבר מתחילת 2017, אבל מה שכן חדש, היא היבואנית המקומית – בנדא, שהחלה לטפל ביבוא מסודר שלה. זאת מביאה את מוצריה של רייזר, כך שזו בהחלט סיבה טובה לבדוק את אחת ממקלדות הגימינג המצליחות שלה.

IMG_20180814_181433
מקלדת מכנית של רייזר. צילום צחי הופמן

כפתורים: הכפתורים בגרסת V2 זכו לעיצוב מעט משופר. הכפתורים שקיימים במקלדת המכנית אצלי הם הירוקים, המוגדרים כ-Tactile and Clicky. מדוברים בכפתורים שממש מרגישים איתם כל לחיצה, יש להם תחושה קליקית כזאת שעוברת דרך עד ללחיצה הסופית. אחרי שעובדים עם המקלדת הזאת תקופה, קשה לחזור למקלדות אחרות (בלי קשר לגיימינג). לכל כפתור במקלדת יש מנוע מכני וגם תאורה נפרדת. ברייזר אומרים שלכפתורים יש אורך חיים של 80 מיליון לחיצות. לא ברור מי מגיע לכזאת כמות של לחיצות עם המקלדת שלו, אבל טוב לדעת. עוד דבר שכדאי לדעת הוא שמדובר בכפתורים רועשים וצריך לאהוב את הרעש הזה.

רייזר מציעה את ה-V2 בגרסאות עם כפתורים שונים ולא רק הגרסה של הכפתורים הירוקים. למשל, יש כפתורים כתומים ששוקלים קצת פחות וגם פחות רועשים. גרסה אחרת היא צהוב, המציעה גם כפתורים שקטים יותר, שאמורים לספק לחיצה עם תחושה לינארית והלחיצה עליהם יותר מהירה. נחמד שרייזר מציעה את האפשרות לבחור בין סוגי הכפתורים, אופציה שלא הייתה קיימת בעבר.

IMG_20180814_181310
הכפתורים בגרסה הירוקה. צילום צחי הופמן

הכפתורים במקלדת ניתנים לתכנות דרך התוכנה במחשב (הרחבה בהמשך), אני אציין שבצד השמאלי של המקלדת, מופיעים בצורה אנכית 5 כפתורי מאקרו.

כרית: רייזר מצרפת לערכה כרית ארגונומית לפרקי כפות הידיים. התוספת הזאת מתחברת באמצעות מגנטיים לחלק התחתון של המקלדת ואפשר לבחור אם להשתמש בה או לא. מדובר בכרית רכה ונעימה, שמאפשרת לידיים לנוח ולהישען עליה. אני בדרך כלל לא משתמש בכריות מהסוג הזה, אבל הפתרון של רייזר מצא חן בעיני. מה שכן, הכרית מסתירה את הלוגו בעל התאורה המתחלפת בחלק התחתון של המקלדת.

razer-blackwidow-chroma-v2
עם כרית ארגונומית לפרקי כפות הידיים. צילום יח"צ

תאורה: סימן ההיכר של רייזר היא התאורה במקלדת, לכל כפתור יש תאורת LED נפרדת. זאת מאפשרת לשחק איתה עם מצבים שונים, למשל, נשימה בה התאורה עולה ויורדת או גלים בה התאורה זזה בין הצדדים ועד מספר רב של מצבים נוספים. כל מצבי התאורה הקבועים ניתנים לתכנות, כך שניתן לקבוע את עוצמת התאורה, את הצבעים ואת קצב התזוזה. מי שמחזיק נורות חכמות Hue של פיליפס, יכול לחבר את המקלדת אליהן וליהנות מתאורה צבעונית גם מחוץ למחשב שתתאים לאווירה.

תוכנה: ה-Chroma V2 מגיעה עם תוכנה של רייזר למחשב – Synapse, זאת יודעת לתכנת את מצבי התאורה וגם להציע מצבים שונים למקלדת, למשל, ביטול כפתור הווינדוס שלא יפריע בטעות בזמן משחק. כמעט כל אפשרות שתרצו לעשות עם מקלדת אפשרית כאן, כולל הפעלת נורות Hue והתאמת כפתורי מאקרו.

חיבורים: מדובר במקלדת חוטית, הכוללת כבל עבה ומרופד, שלא אמור להינזק. בצד הימני, קיימת כניסת USB, המאפשרת גישה מהירה לשימושים שונים (הדבר דורש שימוש בכבל USB נוסף הקיים במקלדת וחיבור שלו למחשב) וגם כניסת אוזניות (3.5 מ"מ, שדורשת שימוש בכבל הקיים במקלדת וחיבור פיזי שלו למחשב). שתי הכניסות האלו בעיקר עוזרות בגישה נוחה לחיבורים, במקום לחבר את האביזרים למחשב עצמו.

מחיר: 650 שקל (יבואן רשמי בנדא)

בשורה התחתונה, ה-BlackWidow Chroma V2 של רייזר היא מקלדת מכנית נוחה לשימוש עם כפתורים איכותיים וכרית ארגונומית רכה לפרקי כפות הידיים. התאורה של רייזר מספקת המון מצבי תכנות ואפילו חיבור לנורות חכמות של פיליפס. 

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא